Annons:
Etikettdekoration
Läst 1088 ggr
Sara
8/26/08, 11:13 PM

Är män och kvinnor olika juliga?

Vad tror ni, är vi kvinnor mer för julen med pynt och sånt än männen?

Nu tänker jag främst på "vuxna" män och kvinnor, barn tycker ju oftast om julen oavsätt kön.

Sara

Annons:
[Vargnatt]
8/27/08, 3:37 PM
#1

Ska jag se till de kvinnor och män i min omgivning så blir det helt klart ja! :P Tjejerna är mer för julpynt, pyssla, julklappar och allt sådant :)

Rita-S
8/28/08, 11:44 AM
#2

Min erfarenhet så långt är att dom flesta männ, iaf av dom jag har träffat, blåser högt och heligt i det så länge dom får julmaten. :) Och av dom som inte blåser hög och heligt i pynten heller en negativ attityd till julen. Som sagt är detta bland dom jag känner av det andra kön.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
8/28/08, 9:54 PM
#3

Tycker precis som ni att det är mest kvinnor som är juliga.

I min familj så älskar jag julen, min mamma säger numera (förr var hon julig) att hon inte bryr sig men blir putt om inte pappa sätter upp gardiner och adventsljustakar iaf.

Min pappa och bror bryr sig inte ett dyft.

Sara

Tatsja
8/29/08, 8:47 AM
#4

På min sida är vi ung. lika för julen och en del emot. Jag och min son älskar julen, min andra son med sambo har nästan ingenting. Mest hon som inte tycker om. Mina fostersyskon så är det mest männen. De är jätteduktiga på julgodis och så. Kvinnorna är så där för jul. Mina riktiga syskon är det lika för män och kvinnor. Tror det beror på hur man haft det som liten. Fast kanske inte alltid. Tur vi alla är olika.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
9/3/08, 12:49 AM
#5

Jag tror att det är olika.. men ändå ganska jämnt.. det är nog mer en fråga om individer… om man tycker om att plocka och greja eller inte… min sambo tycker verkligen om att inreda med prydnared och sånt och det är oavsett om det är julgrejer eller inte så det tro jag är ganska så lika ändå.. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

conejo
9/8/08, 7:26 PM
#6

Ungefär lika..

Annons:
wolfie
9/28/08, 10:01 PM
#7

Ungefär lika men på olika vis..

Tatsja
9/29/08, 1:20 AM
#8

Det är med män och kvinnor precis som en regel aldrig är utan undagtag.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jennix
10/2/08, 5:22 PM
#9

Min morbror är helt galen i julpynt. När han kommer på besök blir det jul i varenda vrå. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Tywysoges
10/10/08, 2:46 PM
#10

Hemmahemma så är det nog ganska lika, visst är det mamma som plockar fram julpyntet, men pappa har mer "uppgifter" på själva julen.

Här hemma är det ju bara jag och katten. Hon var livrädd för granen när den kom först, men jag tror hon gillar det. Själv är jag skogstokig. Funderar på om jag ska börja skriva julkort snart. Sen är det ett måste med apelsiner och nejlikor. Advendsljuststakar/stjärnor - har bara tre fönster som sitter på rad, har två ljusstakar och en stjärna…

Sen är jag väl inte jättemycket för små tomtar som står överallt, men gärna glitter runt gardinstången,…

Upp till toppen
Annons: