Annons:
Etikettdekoration
Läst 2624 ggr
Sara
9/6/08, 10:00 PM

Vadslagning

Vilket datum tror ni de första julsakerna dyker upp i butikerna?

Sara

Annons:
Sara
9/6/08, 10:00 PM
#1

Jag gissar på 15 oktober.

Sara

Tatsja
9/8/08, 7:16 PM
#2

Har redan sett några juleljus och papper i vissa affärer. Suck. Förtidigt

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

lucifina
9/9/08, 12:29 PM
#3

jag gissar på att det drar igång efter allhelgona helgen så jag sätter 3 November

Tatsja
9/9/08, 3:32 PM
#4

Kan inte gissa då jag redan sett det, när jag var och handlade 25 augusti

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Sara
9/11/08, 6:44 PM
#5

# 4 Gissa på när prydnassakerna kommer upp i butiken istället. Glad

Sara

Gittan
9/13/08, 4:58 PM
#6

I slutet på oktober. Har redan fått reklam om jultidningar.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Tatsja
9/15/08, 12:43 AM
#7

#5 Var inne i presentaffären i stan och de hade en hel hylla bara med tomtar. Det föll bort när jag skrev #4. Sorry

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Sara
9/15/08, 9:00 PM
#8

Skojjar du!!! DET är det väl ändå liiite tidigt för. Skrattande

Sara

Tatsja
9/16/08, 12:44 AM
#9

#8 Nope. Det sa jag också åt dem och fick ett snorkigt svar att många vill köpa tidigt. Så där tänker jag inte handla. Även om en del var jättefina (och dyra).

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Liss
9/20/08, 8:09 PM
#10

hehe, när jag var på ica maxi här i stan så hade dem med e hylla med tomtar redan för nån månad sen:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tatsja
9/24/08, 10:00 AM
#11

Tror de sätter upp allt tidigare och tidigare. Snart finns de och köpa året runt. Likadant med semlor. De kommer ju före jul nu. Ska inte finnas förrän till fastan egentligen.

Kramiz Tatsja Sajtvärd nystartade Fotboll

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

lightseeker
9/28/08, 2:41 PM
#12

nu har dom gjort reklam på ikea, för sin julskyltning

Tatsja
9/28/08, 3:42 PM
#13

För tidigt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Sara
9/28/08, 11:50 PM
#14

Verkligen!

Sara

lucifina
9/29/08, 1:08 PM
#15

jag var med sambon på Bauhaus i helgen och hittade julstjärnor mm för fönster i förgerna neongrön, rosa och guldaktigt. Jag kan villigt erkänna att det är ytterst tveksamt om rosa julstjärna någonsin kommer hitta en naturlig plats i något av mina fönster.

På tal om semlor så var vi och handlade på ica maxi för 2 veckor sedan och då hade deras bageri fått fnatt ( hoppas jag) eftersom de hade bakat semlor och sålde.

Ur led är tiden…

solblomman47
10/8/08, 1:04 PM
#16

Jag var på Ikea för mer än  tre veckor sedan då hade de börjat plocka fram julsaker.Det tycker jag är lite för tidigt.

LiindaH
10/8/08, 8:41 PM
#17

har dom redan börjat sälja :O
Jag tror ja måste åka in till stan :P

// Liinda

Lavine
10/9/08, 1:03 PM
#18

Jag har inte sett några julsaker ännu (fast jag är sällan på stan) men har liksom ni hört att IKEA har börjat.

Visst tycker jag att det är för tidigt. Men samtidigt VILL många göra bort detta i tid. Och vi som har en bit att åka till just ett IKEA kanske bara åker en gång innan jul, och då gäller det för butiken att ha julsakerna framme. Jag menar bara att det inte är så konstigt. Flört

Om man undantar IKEA då så tror jag att den stora julbomben i butikerna släpps kring löningshelgen i denna månad, oktober. För egen del tycker jag det vore lämpligt för butikerna att ta fram dem efter allhelgona - fira en helg i taget, liksom - men så brukar det inte vara.

Sara
10/9/08, 3:18 PM
#19

Jag har sparat lite presentkort på bla IKEA för att ha lite att shoppa för nu när julgrejerna kommer fram. Skrattande

Sara

Sara
10/11/08, 5:15 PM
#20

Idag såg jag att de har börjat ta fram julbelysning. Iof så var det mkt till träd utomhus vilket är mysigt redan nu när det börjar bli mörkt.

Men en julgran stod där oxå. Glad

Sara

Annons:
LiindaH
10/14/08, 11:10 PM
#21

Jag såg mitt första på lilla Coop :D
Åh julkalender fanns det. Sån där med leksaker och annat roligt i :)

// Liinda

Tatsja
10/15/08, 10:41 AM
#22

Såg att tidningarna börjat med reklam för julbord

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

EmmaG
10/16/08, 2:33 PM
#23

I fredags var jag på julmarknaden på Falbygdens ost *myyys* <3

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sara
10/16/08, 6:10 PM
#24

Idag har jag köpt första jultidningen Allers julmagasin.

Sara

lucifina
10/17/08, 3:11 PM
#25

På Ica Maxi i Jönköping höll de på och packade upp julgrejer igår när jag var där men det såg ut som om de tänkte slå ihop Jul och Hallowen. Alternativt så vill de införa hårdare tag i barnuppfostran med skräckmasker istället för tomtemasker.

Snacka om att skrämma barnen till lydnad…

Jag ser framför mig hur det knackar på dörren och tomten frågar: - "finns här några snälla barn?"  för att sedan hoppa fram och skrika:"Dags att hämta olydiga barn!!!!" iförd en hallowen mask samt en stor säck. Och givetvis en rejäl tomtedräkt.

 Nästa jul kommer vi garanterat ha lydiga barn.*S*

Tywysoges
10/17/08, 8:15 PM
#26

Såg att dom har börjat sälja årets julkalender på Willys, den med både radio och tv ni vet…

Tycker dom kan börja plocka fram julkorten snart! Vill börja skriva!!

Rita-S
10/17/08, 9:01 PM
#27

men alla har väl ett helt lager julkort? O.O

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Tywysoges
10/17/08, 10:31 PM
#28

Öppnade asken och den var tom… tog slut förra året… ska inte göra om det misstaget…

Rita-S
10/17/08, 10:32 PM
#29

#28 värkligen, vilken katastrofal kännsla! Tyst
Jag har alltid massor av kort.. massor :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tywysoges
10/17/08, 10:38 PM
#30

Måste hitta en stor box med engelsk text så jag slipper springa runt och leta varje år… ska nog ta och göra en lista på vilka jag ska skicka till…

solblomman47
10/20/08, 6:21 PM
#31

I helgen var det annonser i Dagbladet och ST på två hela sidor om  årets julbord runt om i Sundsvall med omnejd.

Upp till toppen
Annons: