Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 4251 ggr
EmmaG
2008-08-15 15:30

Egengjorda julklappar -08

Har ni börjat klura på årets julklappar än? ^^
Jag har faktiskt börjat fundera lite smått när de gäller de hemmagjorda klapparna.
Förrförra julen gjorde jag en ask med decoupage med familjefoton på & med hemmabakade kakor i och i jular gjorde jag chokladpraliner i en fin glasburk, glögg och rischoklad och gav bort.

Har ni några bra men inte för avancerade tips och & ideér på vad som kan passa julen -08!?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Rita-S
2008-08-17 23:06
#1

hemgjord godis i burkar och glas man fyndar på loppis tex, riskudder, decoupage på lådor man har godis i.. tex :)

Målade ljus, lådor, burkar och glas!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

EmmaG
2008-08-17 23:13
#2

Tack för svar Rita =) (även om du kanske läser lite slarvigt eftersom du nämde just de 2 saker jag redan gjort *S*)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sara
2008-08-17 23:51
#3

Minnesalbum i scrapbooking, stöpa ljus med ev lukt, glitter osv, hemgjorda krämer, salvor odyl, virka/sticka…

Sara

IdaS-A
2008-11-03 00:26
#4

Hur gör man hemmagjorda krämer och salvor?

Har inte kommit på ngt bra än att tillverka..

Rita-S
2008-11-03 07:01
#5

#4 ett sätt är att köpa bivax, smälta det på svag värme och tilsätta doft och oljor för särskilda effekter och mjukhet, ringblomme ekstrakt tex (jag TROR man får det vid att prässa stjälk och blader så man får ut saften) eller värma upp vatten med massor av rosenblader i så man får rosendoft efter kronbladen, sådana saker.
Sen kan man ju självklart fuska litet och köpa oljor färdiga :)

Du kan tilsätta doftoljor i bivax och göra ljus med, fast där kan du även använda parafin :)

Köp stora flak av bivax och rulla dom runt veke så har du ett dekorativt väldoftande ljus mycket snabbt och lätt.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tatsja
2008-11-03 07:15
#6

Älskar att få kort på lilla barnbarnet. Nu är hon 31 månader och kan rita lite själv. Det älskar jag att få.

Sen saker som man gjort själv är härligt att ge bort. Kakor till exempel, egenstöpta ljus, Finns så mycket man kan göra själv.

Jag handarbetar och brukar ge bort minst en duk varje år.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
TerriZue
2008-11-03 15:32
#7

Själv ska jag göra presentkorgar i år. (Det är i stället för de traditionella julblommorna man vanligtvis har med sig när mna besöker någon under julen) Jag ska göra fem korgar, en till mormor och morfar, en till mamma, en till svärmor, en till svärfar och en till svärmormor och svärmorfar. ;)

I dem tänkte jag lägga hemagjort godis (karameller, kolor, knäck och ischoklad) och hembakat (lussebullar och pepparkakor) och så tänkte jag prova på att göra egen glögg, egna tvålar och lite egna julchoklad-kakor. På korgen tänkte jag också fästa ett eget julkort med en liten kanelstång i. :) Det blir nog fint och uppskattat, hoppas jag. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tywysoges
2008-11-04 08:36
#8

Jag kör på hemmagjort denna julen då det visar sig bättre ekonomiskt för mig som student…

Damerna i familjen får varsin hemmagj0rd tvål med äppeldoft.

Pappa o Morfar får en riskudde var.

Bror min ska få en ask med marknadsnougat

Farmor & farfar vill alltid ha kakor så det ska dom få.

Rita-S
2008-11-04 09:58
#9

Hemgjord glögg skänker jag bort :D
Man köper ju litet läsk och i bland vin med skruvkork, då kan man koka dom ¨fri från etikätter och fylla hemkokad glögg på :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

lightseeker
2008-11-05 15:37
#10

jag har beställt, hemgjorda sovkuddar fyllda med humle, för en bättre sömn.

Dom är broderade med vackra blommor ovanpå.

Det kanske kunde vara någonting, för pysselfolket.

Migoff
2008-11-07 21:21
#11

Jag har målat en ryggkli till mamma. Så ska jag nog tova och ge bort någon ullhund med :)

nadnadiine
2008-11-09 16:39
#12

ska fingervirka något, om jag får garn innan jul, gjort slut på det gamla nystanet D:

gullenos
2008-11-09 21:35
#13

Jag har gjort en fin trälåda eller jag håller på att göra den men jag ska ge din till min Farmor men hon kommer troligen att få den som sommarpresent för jag kommer aldrig bli klar med den haha :P

Annons:
Simson
2008-11-13 19:49
#14

Jag har stickat fyra ponchos som skall säljas på skyltsöndagen till förmån för katthemmet i stan. Så har jag gjort julkort som de också skall sälja. De har en Medarbetare som bakar suveräna kakor till julskyltningen så de skall jag köpa till mig själv. Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Upp till toppen
Annons: