Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 3683 ggr
LiindaH
10/2/08, 5:18 PM

Julgranen måste sitta hårt.

För första gången sedan jag flyttade hemifrån så har vi äntligen tillräckligt stort för att skaffa en gran : ) .
Men kommer att bli i plast. Tyvärr.

Störta oron är hur tusan jag kan fästa den på bästa sätt utan att katterna eller hundarna river ner den ;).
Hur har ni gjort med era?

Vill inte ha massa med trasiga saker överallt, åh speciellt inte en gran jag måste resa varje sekund.
Självklart kommer vi vara stenhårda från första sekund att dom inte får vara vid den, men vi alla vet hur ljuva dom små liven kan vara.

// Liinda

Annons:
Rita-S
10/2/08, 7:10 PM
#1

Min gran är plastgran, och står lös. ända som är otrygt för katterna är glitteret, jag hadde sådan amerikansk glitter små tunna trådar, och Celine fullkomligt älskar dom! Vi hittade dom bortgömt överalt när vi plockade ner granen! >.< :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

LiindaH
10/2/08, 7:31 PM
#2

#1 - haha ah vi ska försöka att skippa glitter i år.
så att katterna lär sig. : ) .
Men vill inte att den ska ramla och dom kanske gör sig illa och allt som kan hända

// Liinda

Sara
10/2/08, 8:49 PM
#3

En krok i taket?

Sara

LiindaH
10/2/08, 9:07 PM
#4

Med 1 tråd ?

// Liinda

Sara
10/2/08, 9:25 PM
#5

Njae.. Det får väl vara nått rejält som sitter mellan granen och taket. Inte så snyggt kanske men du får sno glitter om och låtsas som om det är nyaste stjärnan. Skrattande

Sara

LiindaH
10/3/08, 3:20 AM
#6

haha ah de vore något kanske

// Liinda

Annons:
Rita-S
10/3/08, 8:47 AM
#7

eller lys på :) Kanske 3 trådar mot varsin vägg och sno glitter och lys runt det?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

subcalva
10/4/08, 5:40 PM
#8

Jag har en mässingsögla i taket som får sitta kvar året om. Sen fäster jag en blomtråd, en sån där plastöverdragen 2 mm tjock tråd i öglan. Sen drar jag tråden ner i granen tillräckligt långt ner för att kunna hålla om det skulle vara så illa att den är på väg att ramla. Funkar bra tycker jag.

LiindaH
10/6/08, 4:49 PM
#9

Ja den kan man pröva.
Men jag är lite osäker om det räcker till ett gäng huliganer till katter.

// Liinda

[trumman]
10/7/08, 4:05 PM
#10

#9 En bekant köpte stopp-och-väx, sånt där illasmakande medel för att förhindra nagelbitning och penslade på rikligt runt stammen och de nedersta grenarna.

Människor känner ju inte doften, och inte slickar vi, smakar vi, på grenarna helelr (eller???) men katter skyr det som pesten och lämnar granen i fred.

Kanske duger annat medel också.

Mvh, T

Rita-S
10/7/08, 4:35 PM
#11

Citron doftar gott och många katter tycker illa om det :) binda citronskal runt stamen kanske?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

LiindaH
10/8/08, 4:51 PM
#12

#10 - hmm skulle kunna vara en lösning. Men hur säkert är det om dom skulle få i sig det då?

#11 - mm vet att dom ska rata det, men mina bryr sig inte om citron doften eller något, dom tittar på mig som om jag vore dum

// Liinda

Rita-S
10/8/08, 5:14 PM
#13

#12 men om inget annat doftar det ju gott Skrattande
Forövrigt sådan som man smörjer på naglar är ju gjord för att smaka illa och inte va giftig eller skadligt, så det skadar nog inte kissemisser små heller.

Annat alternativ är kanske att smörja chilipeppargegga på roten? Knappast lika snällt mot missemunnar >.< Men jag vet folk som gjort det. katten eller hunden tuggade på granen. EN gong. Sedan inget mer.

(stackars små tycker jag faktisk)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
LiindaH
10/8/08, 5:49 PM
#14

hmm ja men det måste nog finnas något annat. :S
Är inte så förtjust i att prepparera sakerna för att dom ska hålla sig borta eller hur jag ska förklara.

// Liinda

Jessica77
10/15/08, 2:10 PM
#15

Mina katter har inte klättrat i granen utan dom har bara dragit bort kulorna från grenarna….så jag anväder plastkulor så dom inte ska gå sönder. Men nu har jag bara 1 katt kvar och det är den katten som bara ligger under granen för att han tycker nog att det är varmt och skönt där   Skrattande

LiindaH
10/15/08, 3:32 PM
#16

#15 - hihi ah vi ska också köra med plast, absolut.
men vi har 5 katter ;)

varav 2 små kattungar. som kommer ha väldigt roligt med denna gran tror jag.

// Liinda

Jessica77
10/15/08, 3:42 PM
#17

Ok….har oxå haft 5 st katter samtidigt + kattungar men dom har aldrig dragit omkull lr klättrat i den….men alla katter är ju olika så man vet aldrig  Skrattande

Hoppas att de löser sig iaf för dig och att dom inte kommer att klättra i den…

LiindaH
10/15/08, 4:29 PM
#18

hehe ah kommer väl en bild sen på mitt mästerverk ;P
Om ni lovar att inte skratta ;)

// Liinda

Upp till toppen
Annons: