Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1318 ggr
SusanneStromstedt
2008-09-26 20:45

Julklappsinköp

Är det fler än jag som börjat med julklappsinköpen nu?

Jag har köpt varsit påslakanset  till tre barnbarn, från 7 månader till 3 år gamla, än så länge. Har beställt lite kläder oxå till dem. Leksaker köper jag lite längre fram. Deras föräldrar, våra barn, får "bara" ett kuvert/familj med lotter för 250 kr. Sen räknar vi med att vara färdiga och kan koncentera oss på mat och bak  istället. Jag hatar att stressa  till sista ögonblicket.

Annons:
Tatsja
2008-09-27 12:01
#1

Jag är en sån där tråkig människa som börjar redan i januari. Brukar ha ett lager hemma för jul och födelsedagar. Men jag köper även i december

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

SusanneStromstedt
2008-09-27 15:56
#2

Du är inte tråkig utan ekonomisk! Visst är det skönt när  1:a december kommer och bara mat och bakning är kvar. Man har ju tid att leka med barnbarne oxå…/ Kram

Rita-S
2008-09-27 21:35
#3

jag har börjat för en tid sen jag med :) Mäst förberedelser och planering men vissa klappar är redan köpta :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tatsja
2008-09-28 12:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Lite i december blir det. Speciellt till lilla jossan.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Vargnatt]
2008-09-28 13:47
#5

Jag har inte köpt något än men jag har valt ut några klappar färdigt :). Så jagk ommer nog börja köpa lite snart, även om alla tittar på mig som om jag vore från en helt annan planet när jag frågar dom i september vad de vill ha i julklapp :P

Tatsja
2008-09-28 13:59
#6

#5 Brukar snappa upp ibland om de pratar om något de saknar eller vill ha. Sen lägger jag det i minnet och om jag har råd, köper jag det i julklapp. En bra sak att ge bort är reflexväst och reflexband. Har de hund, så finns det till den. Nyttiga saker.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
[Vargnatt]
2008-09-28 14:08
#7

#6 Försöker också snappa upp lite vad folk säger att de behöver :).

Tatsja
2008-09-28 15:42
#8

#7 Då är det lättare att veta vad de vill ha. Men det gäller att ha minnesbanken ordentligt. Jag skriver upp i en speciell bok. Då vet jag vad som behövs. Sen gör jag diskreta forskningar så de inte köpt sakerna redan.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Tatsu
2008-10-03 23:55
#9

Skulle aldrig kunna börja att köpa klappar så tidigt, hittar förmodligen aldrig igen dem eller så dyker de upp några månader efter jul.
Jag måste ha "julstressen" för att kunna göra allt klart,  sista minuten som vanligt.

dara
2008-10-03 23:59
#10

jag har köpt till pappa men det är bara till han jag visste vad som skulle ges… de andra kommer väll också så småning om

Tatsja
2008-10-04 00:22
#11

#9 har en garderob där jag lägger allt som köps under året. då har jag födelsedagspresenter också. Mycket bra att tänka på ni som har barn. Inga överraskningsinbjudningar när pengar inte finns. Bara att hämta. Behöver inte vara dyra saker. Har alltid hemma något för barn. Jag har ju barnbarn som går på kalas.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Tatsu
2008-10-04 12:28
#12

#11 det finns "snokar" i vårat hem så jag har genom åren gömt saker som kan dyka upp efteråt någon stans, minnet är inte alls bra.
Jag vet att jag har gömt chokladkakor/blockchoklad  som jag inte har hittat igen, så den dagen de tömmer efter mig kommer de inte att hitta pengar utan maskätna chokladkakor. (Var tvungen att gömma för bakning annars fanns de inte kvar när jag behövde dem, av 4 barn var det aldrig någon som visste vart de tagit vägen? )

Tatsja
2008-10-04 12:47
#13

#12 Då är det problem. Har lås på min garderob. Fast en son är 32 så är han så nyfiken. Men nyckeln har jag. Flört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Rita-S
2008-10-04 15:32
#14

Alternativt slår man inn klapparna hela tiden efter som man köper dom ;) Vi har inte många snokar här hemma.. väl och märke på 2 tassar. Dom 4 tassiga snokar gjärna! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: