Annons:
Etikettjulpyssel
Läst 1825 ggr
Rovanja
2008-10-20 18:11

tips på pyssel!

hallo hallo

tänkte börja sätta igång att jul pyssla lite nu när frosten tittar in om nätterna. tycker om så väldigt att pyssla.

Någon som har lite roliga pysseltips?

Vad som helst med mycket julkänsla!

Annons:
ThreeSenses
2008-10-20 22:23
#1

Sticka en halsduk, härligt till vinter och december.

Stöpa ljus.

Virka dukar.

Brodera fina julmotiv på gardiner eller tavlor eller liknande.

Måla/rita en julbild och rama in.

Det är vad jag kan komma på för tillfället. Men troligen kommer någon med bättre förslag så småning om ;)

TwinkleTwinkle
2008-10-21 09:53
#2

Hmm….ja stöpa ljus är jättemysigt! jag och min mamma och två vänner till oss har träffats innan jul och gjort detta tillsammans, så det blir en trevlig förbereda inför julen-grej. ska försöka se till att det blir av i år oxå Skrattande

sen tänkte jag att man kan ju göra ljuslyktor oxå, t.ex. om man hittar billiga glas någonstans (t.ex. loppis) som har passande form, så kan man kanske måla dem med glasfärg, eller dekorera med stenar eller annat, t.ex kanelstänger har jag sett nånstans…

jag hittade en pysselsida på internet som hette www.skapligtenkelt.se, under julpyssel och Ljus så fanns det en del fina idéer, jag blev särskilt intresserad av frostlyktan, järnekslyktan och islyktan.

en annan sak jag tänkte testa själv var att göra egen glögg i år…det finns säkert 3487348936477 olika recept på internet för det skulle jag tro Skrattande

Sara
2008-10-22 14:53
#3

Allers har en jultidning som kommit ut nu, där finns mycket pysselidéer.

Sara

TerriZue
2008-11-06 23:44
#4

Själv har jag nyss målat en jättesöt liten julängel av gips. Det är ju ett enkelt tips. Om man inte gör egna gipsfigurer kan man ju alltid köpa färdiga. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Saintpaulian
2008-11-19 19:14
#5

Gör egna julkort av papper och bokmärken tex, eller brodera julkort.

IdaS-A
2008-12-02 00:09
#6

Igår gjorde jag lite pynt. Tog en kraftig ståltråd och formade den till ett hjärta. Snurrade sådana där kulor som hänger i ett band, runt runt hela hjärtat. Knöt fast en stor rosett i mitten-färdigt. Blev  faktiskt rätt fint, trots att det är lite krokigt. Sedan gjorde jag samma procedur, fast mindre hjärtan på en pinne, med pärlor runt-prydnad till blomkrukorna. Köpte 6st julgranskulor och knöt i rött band i en klase, fint att hänga i fönstret. .

Annons:
Upp till toppen
Annons: