Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1461 ggr
conejo
2008-09-08 18:35

Det bästa med julen..

Hej allihopa!

Vad är det bästa med julen? Jag tycker om att man är med familjen/släkten och firar julen ihop. Att man får ge och få paket. Det tycker jag är det bästa med julen!

Vad är det bästa med julen?

 psst.. vet inte om det var rätt att sätta detta inlägg i Off Topic men jag hittade inget annat…

Annons:
Tatsja
2008-09-08 19:13
#1

Att se det lilla barnets ögon tindra. Det tycker jag är bäst. Nu har jag ju ett barnbarn att skämma bort också.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
2008-09-09 11:19
#2

Det bästa med julen tycker jag är den underbara julstämningen. :) När man håller på och pysslar, pyntar och förbereder allt innan jul. Kan det också bli lite snö så är det fulländat! Jag älskar det så otroligt mycket! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Sara
2008-09-09 13:33
#3

Tycker oxå bäst om själva förberedelserna innan jul. Pysslet, bakningen, musiken, shoppingen..

Sara

Tatsja
2008-09-09 15:33
#4

Bara insupa ljusen som lyser, allt julpynt, papper, smussel, paket. Goda dofter.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Gittan
2008-09-13 16:57
#5

Håller helt med er, men det allra bästa är just barnens förväntan och tindrande ögon.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Rita-S
2008-09-13 19:44
#6

det bästa med julen är ursäkten för att övergå sig själv med maten.. att förbereda sig med presenter och kakor, godis och mat.. Att få se glada utrop från både stora och små när dom packar upp dom nogrant utvalda presenterna man har spenderat tid, omsorg och pängar på att fixa.. och att man hela dagen på julafton känner sig som ett barn igjen med förvantan, glädje, spänning och kärlek i magen som ett surr av fäddrande fjärillar

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Nefertie
2008-09-16 23:24
#7

Det bästa med julen är den goa maten och sammanhållningen när alla träffas och har trevligt ihop…

Keylie
2008-09-25 19:20
#8

Alla förberedelser  man sätter igång i början på december. Bak, pynta mmSkrattandeLycklig!!

Thea
2008-10-03 17:13
#9

Det bästa med julen….finns så mycket!

Men främst är det stämningen, alla ljusen, dofterna, att få pyssla med nära och kära, att få ge presenter och att ett nytt år snart tar fart!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

wolfie
2008-10-06 15:50
#10

Ja..det bästa är nog ändå alla förberedelser..sen se barns ögon tindra..att vara ledig o få vara tillsammans ..mysa..tända ljus..dofterna..

Lavine
2008-10-09 13:19
#11

Ljusen, röda färgen, dofterna, all mat och bak man planerar, vårt dignande julbord, alla människor på julafton, alla julfilmer på TV, förhoppningsvis snön och den dämpade utemiljön. Jag frossar gärna i jultidningar med reportage om recpet, dukningar och pynt, även om jag inte pyntar så mycket själv. Julmusik.

Tywysoges
2008-10-10 14:39
#12

Adventsljusstakarna i alla fönster!

Firade jul för några år sedan i Storbrittanien, och måste säga att stämningen inte infann sig förrn på eftermiddagen av juldagen. Visst hade dom lite lysande tomtar och renar i trädgårdarna, och annat krimskrams, men just ljusstakarna saknade jag.

Men sen fanns det annat som jag gärna skulle ta med mig hem, t ex mince pies, smällkaramellerna man drar sönder och hittar små presenter i.

Sen är det lite roligt tycker jag att: I Storbrittanien samlas alla framför The Queen's Speach, I Sverige har Kalle Anka samma status!

jillysilly
2008-10-19 21:02
#13

Haha, ja det var lite lustigt! Känns ju som att vi är hemskt oseriösa i jämförelse. På ett härligt sätt.

Jag tycker nog att det bästa med julen är, förutom det ni har räknat upp, att man (oftast) har så starka minnen från tidigare jular. Kanske från när man var liten. Alla dofter, pynt och all stämning förstärker på något sätt detta. Tidigare minnen från jular är för mig en stor del av varje jul tycker jag.

Annons:
TwinkleTwinkle
2008-10-21 10:01
#14

#13 Håller med om det här med julminnen från barndomen. jag tyckte vi hade fantastiska jular när jag var liten. vi var kanske 10 pers i ett litet litet vardagsrum, och 4 av oss var barn. det var hysteriska jular med skrik och bråk (ja, jag tyckte det var roligt!) mitt i julstämningen. för att inte tala om hysterin när vi barn hörde att någon bankade på fönstret….hihi

jag vill fortfarande ha tomte på julafton, det hör liksom till. men eftersom att vi inte längre har några barn i familjen så har de övriga svårt att förstå varför vi ska ha en som klär ut sej till jultomte…

[SusannaK]
2008-10-21 19:54
#15

Absolut barnens förväntan och tindrande ögon…allt som är innan julen…som pepparkaksbak och smusslande med julklappar. Förberedning av maten…doften av julskinkan….känslan över julen…vänligheten ljusen värmen…..

kajsa56
2008-10-27 09:45
#16

bland det bästa med julen är månaden innan - att göra julfint i fönstren med gardiner o ljusstakar, att handla julklappar och framför allt att slå in dom och göra fina etiketter. allt pyssel innan jul är sååå kul! sen har vi ju också orsaken till julen  - att vi får fira att Gud sände sin egen son till jorden! att ta fram julkrubban och ställa i ordning alla figurerna är nåt alldeles speciellt för mig! Sen att hela familjen är samlad på julafton är det absolut bästa! :o)

parisjetaime
2008-10-27 20:05
#17

Föreberedelserna. Den kollektiva stressen som alla älskar att hata på något sätt.

Pyntet utomhus. De fina stjärnorna på väggarna på stureplan, biblioteksgatans pynt. Gamla stans och skansens julmarknader.

ADVENT, tända ljus och vänta. Äta pepparkakor, göra knäck!

Julskinka… Släktmiddag..

Allt? Skäms

Jag älskar verkligen julen och jag vet inte varför egentligen.

ophelia
2008-10-29 09:32
#18

Det bästa med julen är att få vara tillsammans med familjen.

Tyvärr så blir det inte så i år pga. av jobb m.m.Men till julmiddagen kommer dottern som jobbar från 20:00 och kanske sonen med sambo.Sonen ska sedan fira hos sambons familj i år.Andra dottern och barnbarnen träffar vi på juldagen.Så för första gången på 41år är vi själva på julaftonskvällen.Men vi ska göra det mysigt ändå.Glad

Tywysoges
2008-10-29 12:16
#19

Kom på lite andra traditioner jag gärna hade velat ta med mig från storbrittanien… Att dom går från hus till hus carol-singing…

Upp till toppen
Annons: