Annons:
Etikettdekoration
Läst 6357 ggr
[LucyInTheSky]
2008-10-05 21:36

Plastgran =(

Hej hopp!

Har flyttat in i en två med pojkvänen och detta blir vår aldelles första egna jul hemma hos oss =) Ska bli såå mysigt. Men nu till mitt lilla tanke problem.. *puhh* Har alltid sen barnsben haft en riktig gran men här i lägenheten vet jag inte.. Kan inga regler om julgranarna i hyreslägenhet. Hur man slänger dem sen? Och jag vill ju inte gärna barra ner hela trappuppgången..

Men en plastgran.. Jag har inte hittat nån fin. Och den får ju inte kosta skjortan heller..

Annons:
Sara
2008-10-05 22:26
#1

Det ska finnas stora säckar till just julgranar, som man trär på när man ska slänga dem.

Sara

TerriZue
2008-10-05 22:40
#2

Jag bor i lägenhet och jag fullkomligt vägrar att ha plastgran, ingen riktig jul utan riktig gran. :) Vi har inte haft några problem, vi såg till att klippa ner granen inne i lägenheten och slängde den i mindre papperspåsar, det barrade visserligen en hel del men det var ju inte värre än att man fick sopa och dammsuga lite och det måste man ju i alla fall. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2008-10-05 22:48
#3

Jag med har bott i lägenhet och haft gran. Hyresfirman där ställde fram container att slänga granarna i efter 13 dag jul faktisk.

Sen tror jag inte det är nån regel mot att ha gran, men i värsta fall får man köra granen på miljöstation själv, och självklart sopa trapphallen sen ;)

Min gran köpte jag på elaffären där jag jobbade så den är några år, annars har ju rusta brukat ha, överskottsbolaget, jysk har jag sett haft några.. dom brukar kosta några hundringar lite beroende av hur stora du vill ha dom. Knappast kommer nån gran att va lika fin som en äkta, men jag tycker det fungerar fint ändå :) Jag brukar plocka grankvistar som jag buntar till en bukett och hänger upp på dörren eller nåt bara för att få doften av gran hemma :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[LucyInTheSky]
2008-10-05 23:18
#4

Kanske ska man ha en julgran endå.. Måste fundera på det.

botakt
2008-10-31 11:19
#5

vi bor i lägen het och har plastgran.. Fast det försås så är ju min låtsaspappa allergisk mot riktiga granar…Oj det här var ju inte samma sak..=)

Tatsja
2008-11-01 09:12
#6

Om jag ska ha gran iår så får det bli plast. Är allergisk. Sen kanske en riktig utomhus.

Riktig gran ska köras till miljöstationen för sortering där.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
TwinkleTwinkle
2008-11-01 09:45
#7

jag och min sambo bor i en riktigt trång lägenhet för tillfället, så nån plats för nån gran har vi inte (vi ryms knappt själva!), men däremot tänkte jag gå ut och plocka enris istället och ha i en stor vas som dekoration.

SparklingTindra
2008-11-01 15:13
#8

Jag bor i lägenhet och har plastgran (iofs så hade vi det när jag bodde i huset också). Jag tycker ärligt talat att det är trevligare med plastgran.

Den barrar inte, luktar inte illa (vilket jag tycker att riktiga gör), behöver inte slängas bort varje år, håller längre, ser lika fin ut efter någon vecka som när den ställdes dit och då behöver man med andra ord inte städa så mycket efter den. Sen blir det ju billigare då man inte behövar köpa en ny varje år. =)

Vi sätter fram Julgranen första advent och sen för den stå till trettondag knut. =)

SparklingTindra
2008-11-01 15:13
#9

#8 Dessutom behöver man aldrig vara orolig att man ska upptäcka några otrevliga små kryp på den. =P

Rita-S
2008-11-01 15:49
#10

#9…… om man inte förvarar den i förrådet utomhus…… :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

SparklingTindra
2008-11-01 16:01
#11

#10 Haha ja, iofs. =P

Tywysoges
2008-11-04 08:38
#12

Jag har en liten lägenhet på 26kvm men har riktig gran iaf…. om jag skulle ha plastgran så är problemet vart jag ska göra av den när det inte är jul… :P

Rita-S
2008-11-04 10:00
#13

#12 förrådet? :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Tywysoges
2008-11-04 10:54
#14

har inget förråd… och alla garderober är redan fulla

Liljeflickan
2008-11-09 20:36
#15

Jag har alltid haft plastgran… det e inte så illa som man kan tro…

kanin
2008-11-10 18:26
#16

vi har plastgran.

SusannAlg
2008-11-17 20:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Köp en kungsgran….. den barrar inte alls så mycket som en vanlig gran. Nackdelen är att dom oftast är ganska vida… Men dom ser ut som riktiga Kalle Ankas-jul-julgranar. Själv kan jag inte tänka mej en vanlig gran längre… det är alldeles för tunna och taniga grenar på dom… när man väl vant sej vid kungsgranen. (Som förresten inte luktar, och därför är bättre för både allergiker och krukväxterna.)

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Saintpaulian
2008-11-18 21:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Eller köp en plastgran i någon ovanlig färg på Blomsterlandet Cool

(själv har jag hellre vanlig gran, men de ser roliga ut)

Sara
2008-11-18 21:50
#19

Jag tycker de ser gräsliga ut! Skrikandes Rusta har en turkos julgran.

Sara

lightseeker
2008-11-18 22:32
#20

Den rosa, yeah, skulle nog både mormor och lilltjejen, ääääälska ihjäl, krama loss i sängen på natten, eller nåt liknande.

Annons:
spindelfot
2008-11-19 03:15
#21

skulle nog inte passa hemma hos mig trots att jag ju är hemskt kontroversiell redan nu av mig själv.. Kanske en svart gran, det skulle vara läckert..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Rita-S
2008-11-19 06:53
#22

Den vita var faktisk inte så tokig, jag vet ju fler som sprejar falsk snö på sina graner, här släpper dom det :) Men rosa skulle jag aldrig köpa. Jag är lite alergisk mot rosa.. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Saintpaulian
2008-11-19 08:13
#23

Ja, jag skulle aldrig köpa en av dem, men min syster blev eld och lågor över den rosa…hmm. Fast hon hade allra helst haft en lila gran, blääää

Liljeflickan
2008-11-26 13:53
#24

jag förstår inta vad alla har emot plast granar… jag växte upp med det, och något år hade vi riktig gran men jag yycker faktiskt att plast är ett bättre allternativ, för mig. den håller sig fin, den barrar inte… I och med att vi har katter och kattungar så föredrar jag plast åxå av det skälet…

TerriZue
2008-11-26 14:12
#25

#24 Tja, jag antar att det är en smaksak, jag som växt upp med riktg gran skulle aldrig i helamitt liv kunna tänka mig att ha en plastgran.

Att ha plastgran är, enligt mig, inte på riktigt, bara en falsk kopia. Jag tycker heller inte att de är fina, jag tycker de ser tråkiga och "döda" ut (kan inte komma på något bättre ord). Men jag har självklart inget emot folk som har plastgran, det är upp till var och en men själv skulle jag aldrig någonsin kunna ha det.

Och sen, som du säger, finns det folk som är tvärt emot och aldrig skulle kunna tänka sig att ha riktig gran. Man är olika helt enkelt, därför är det ju bra att det finns båda alternativen. :)

Tycker jag i alla fall. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2008-11-26 15:44
#26

#24 jag har ju plastgran ju! :D

Fast jag erkänner öppet jag saknar grandoften. Så jag fixar nån liten krans av grankvistar så får jag doften på köpet!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

nadnadiine
2008-11-26 17:34
#27

Vi har aldrig haft riktig gran.

Annons:
Jensa90
2008-11-27 02:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Hejsan.

Min familj har haft en grön plastgran i snart 18år.

Den börjar se lite sliten ut…eller inte sliten direkt…men lite trött…men den blir fortfarande UNDERBART vaker på julen.

Det är inge som helst fel me o ha en plastgran tycker jag.

tänk så många trän vi sparar, o inget tråkigt städande, bara upp me granen, kläden, inte behöva oroa sig för barrstickor i fötterna eller i halsen på små barn, sen när julen är över så klär man av den, plockar isär den o gömmer undan den tills nästa år. =)

Och om de är barrdoften man är ute efter, så går det att köpa i butiker o på nätet.

Kraaaaaaaaam

Resistance is futile. 

Upp till toppen
Annons: