Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2678 ggr
Sara
2008-10-10 16:14

Julkort

Hur många skriver ni julkort till?

Skriver ni till dem som inte skriver till er?

Sara

Annons:
Thea
2008-10-10 17:15
#1

Vi skickar nästan inga julkort alls! Skäms Vi har inte hunnit med det de senaste åren. Vi får se hur det blir i år.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Sara
2008-10-10 20:09
#2

Jag är en sån som skickar kort, men jag blir lite ledsen när jag inte får några så nu funderar jag på att bara skicka till dem som skickar till mig.

Sara

Tywysoges
2008-10-12 21:39
#3

Jag älskar att skicka julkort! Tänkte sätta mig och skriva några härromdagen, men när jag lyfte på locket till lådan så vad den tom. Så nu måste jag vänta tills dom börjar sälja julkort i affären.

Tyvärr får jag knappt några julkort själv, men så småningom kanske dom lär sig.

wolfie
2008-10-12 22:50
#4

jag skickar inte till så många,dessutom till de som alltid skickar till mig o familjen..12-15 stycken kanske det blir..

Lavine
2008-10-14 22:39
#5

Jag tror bara att jag skickar ett enda vanligt julkort numera.

Däremot kan det hända att jag skickar elektroniska julkort, dvs använder mig av någon vykortstjänst på nätet så folk får julkortet som ett fint slags mejl. Men de är inte många de heller.

LiindaH
2008-10-14 23:11
#6

jag skriver en massa kort, som ligger enda till i Februari för att komma iväg :P

Så slänger jag dom, åh börjar om året efter.

Kanske ska försöka få iväg dom i år.

// Liinda

Annons:
Jessica77
2008-10-15 19:24
#7

Jag skickar till dom som jag får utav  Skrattande

TwinkleTwinkle
2008-10-18 12:04
#8

jag brukar inte skicka julkort, men OM jag skulle göra det i år så skulle jag nog köpa dem från www.ettklickforskogen.se och bidra med en slant till att rädda gammelskogen Glad

Tatsja
2008-10-19 01:55
#9

Det brukar bli runt 10 stycken.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Tywysoges
2008-10-19 01:59
#10

Tror ni jag blev lycklig när jag klev in på Willys idag? Kollade lite på Halloween grejerna först, sen gick jag runt hörnet och en hel länga glittrade i rött, guld och silver. Jag gick runt där och kollade som ett litet barn på… just julafton. Köpte på mig några julkort och lite glitter. Nu tycker jag det kan bli jul!!!

Sofiae
2008-10-20 23:20
#11

Jag skickar ungefär femton julkort, och får lika många.

[SusannaK]
2008-10-21 19:56
#12

…blir runt 30 stycken……men folk blir mer o mer dåliga på att skicka kort tyvärr…det är en del av julen det med tycker jag. Man skickar till dom som skickar tillbaks.

botakt
2008-11-13 19:07
#13

*host* det blir väl runt 15-25 st*host* FörvånadSkrattande

Annons:
Simson
2008-11-13 19:32
#14

Det är väl snart tio år sedan jag slutade skicka julkort. Skänker pengarna till välgörenhet typ Situation Stockholm eller något katthem. Skickade då en 35-40 stycken. Fick lika många tillbaka.

Skrev sista året att det var sista året jag skulle skicka julkort. Då fick jag kort tillbaka som frågade om det var för att jag fick så dåliga julklappar.

Nu har jag hittat underbart vackra kort så nu har jag beställt 40 st och skall skicka några i år igen. Se korten här >>

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

kanin
2008-11-14 00:37
#15

Det blir ca 10 st.

David
2008-11-14 01:04
#16

Skickar runt 10 st privata, och via jobbet blir det en hel del, fast inte i år, då blir det annan slags julhälsning.

Jag är en sån där traditionsmänniska, som gillar att få något på hallmattan. Något HANDKSKRIVET. Blir tokig på de som klistrar etikett med namn och adress, och sen på sin höjd kanske bara skriver under med sitt eget namn. Något mer kan man väl skriva? :)

Fast nu när jag har ny adress och är nästan helhemlig lär jag nog inte få så många, mer än "släkten", som känner sig tvingade.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Sovgott
2008-11-17 15:54
#17

Skickar runt 10 julkort. Förra året skickade jag inga alls, men i år ska jag skicka. Jag har beställt julkort från Unicef ---> http://www.unicef.se/butik/privat/julkort

Saintpaulian
2008-11-19 19:04
#18

Jag skickar till syskon, föräldrar, vissa kompisar och andra släktingar. Jag skickar till vissa som aldrig skickar till mig, men jag vet att de blir glada för ett kort. Alla har ju inte tid eller pengar, eller komihåg för att skicka kort, men blir glada av ett!

Det roligaste är att jag och min mellanstadielärare skickar till varandra varje jul, det var ju hela 30 år sen jag sluta i hans klass så det är ett bra tag sen Skrattande

TerriZue
2008-11-20 21:08
#19

Jag vet inte riktigt hur många vi skriver julkort till… har bara bott hemifrån en jul och innan dess var det mamma som tog hand om julkortsskickandet och jag var upptagen med annat pyssel. :)

Förra året skickade vi nog kanske c:a tio julkort. :) Till närmaste släktingar och vänner som betyder lite extra. I år har jag faktiskt gjort egna julkort och jag är supernöjd! :D Min syster köpte ett sett med lite papper, glitter, lim och liknade grejor till mig eftersom hon vet att jag älskar att pyssla. Jag hade aldrig gjort egna julkort tidigare (förutom när jag var lite on gick i skolan) men jag blev riktigt fäst vid det och ska ut och köpa mig lite mer band, papper och liknande och jobba mer på egen hand. :) Det ska bli superkul och så mycket mer personligt! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

David
2008-11-20 21:50
#20

Shit pannkaka. Insåg att det inte alls var många dagar kvar, i år måste man posta dem innan den 16 december. Så jag gjorde en snabbis och lämnade in mina till tryck (gör alltid egen design… grafikernörd)

Undra om det uppfattas egoistiskt att trycka dit sin egen adress som avsändare? :). Eller om folk inte förstår piken att jag också vill ha julkort Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Rita-S
2008-11-21 10:59
#21

tsk, vad om dom bytt adress, då måste ju avsändaradressen stå så kortet kan returnerast så du får reda på det eller hur?  Oskyldig

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: