Annons:
Etikettprathörnan
Läst 2365 ggr
ThreeSenses
10/23/08, 10:29 PM

Blir det snö i jul tro?

Vad säger ni, blir det någon snö där ni bor, och vart bor ni? :)

Annons:
ThreeSenses
10/23/08, 10:30 PM
#1

I gävetrakterna kan det nog bli snö … jag hoppas iallafall det!

Rita-S
10/23/08, 10:30 PM
#2

Dom spår så iaf :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
10/23/08, 11:46 PM
#3

Nej, jag tror inte det blir snö här i Alingsås i jul. Men vi brukar ha regn.. Obestämd

Sara

TerriZue
10/24/08, 12:35 AM
#4

Hopas verkligen på snö och jag tror faktiskt det finns en god chans till att det blir en vit jul i år! :D (Eskilstuna)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

ophelia
10/24/08, 10:31 AM
#5

Här nere i Skåne brukar det vara ganska snöfattigt.Men man vet ju aldrig!

[LucyInTheSky]
10/24/08, 1:33 PM
#6

Vi på Öland brukar missa snön på julen.. men jag hoppas den dyker upp sen.. Måste ha snö till vintern! Älskar snön

Annons:
Tatsja
10/25/08, 1:54 AM
#7

Hörde att de lovat snö om två veckor

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TwinkleTwinkle
10/25/08, 10:58 AM
#8

jag tror att det blir snö…jag bor i norrbotten (piteå). d vore ju skandal annars….dessutom har det varit väldigt mycket rönnbär. det sägs ju att om det är mycket rönnbär blir det mycket snö. kruxet är dock att vissa säger att det är tvärt om, att det blir lite snö om det är mycket rönnbär, vi får se vilket som stämmer då….

Tywysoges
10/25/08, 11:49 AM
#9

Tvivlar starkt på att det kommer nån snö här… växjö är ju "sveriges grönaste stad" för det regnar så inni norden….

ThreeSenses
10/25/08, 1:41 PM
#10

#7 - Jasså? Vi får hoppas!

LinnB
10/27/08, 1:31 AM
#11

Jag bor i Umeå, och jag tror på snö.
Förra julen var det grönt gräs och det stökade till min julkänsla rejält! Jag är ju van snö till jul här uppe!
Men ja, hur som helst. Snö ska det bli i år, det har jag bestämt Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Rita-S
10/27/08, 6:55 AM
#12

VISST skal vi ha snö! :D Massor! Det kan ni lita på. Jag har urkassa vinterdäck (dom håller med nöd lite till) och bara av den anledning skal jag lova er att det kommer blir rejält behov för dom Skrattande

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

kajsa56
10/27/08, 9:37 AM
#13

jaa.. hoppas verkligen det blir en vit jul i år! när man bor i norrland borde det ju va obligatoriskt! men de senaste åren har det varit dåligt med den varan.. på sin höjd frost! vintern har kommit i januari här i Sundsvallstrakten de sista två åren, och då tar man ju bort alla ljusstakar i fönstren och så.. dålig tajming det!

Annons:
Rita-S
10/27/08, 12:35 PM
#14

Enligt smhi kommer snö till los-trakterna typ tirsdag-  onsdag! :D
Då kanske det kommer nåt fnock här med. :) Men enligt smhi skal det snöa i ljusdal - delsbo - hudiksvall i slutet på veckan!
HURRA!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Thea
10/27/08, 2:05 PM
#15

Tror inte på en vit jul här (sörmland). Det ända jag INTE vill att det ska göra är att regna. Det får gärna vara barmark bara det INTE regnar!!!

Däremot tror jag på riktig vinter i år, men den kommer nog inte förrän i mitten på jan….

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

ThreeSenses
10/27/08, 5:47 PM
#16

Det är synd när snön kommer tidigt, stannar i tre dagar för att sedan smälta bort "/

Tänk om det skulle komma snö på julafton eller bara några dagar före? Härligt med snö ju

TerriZue
10/27/08, 8:47 PM
#17

Jag hoppas det kommer rejält emd snaö myycket tidigt och att den verkligen får ligga kvar.. :) Jag vill ha en helvit vinter och defenitivt en vit jul! Jag SKA ha en vit jul i år! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

kanin
10/28/08, 7:54 PM
#18

Ja det tror jag att det blir

solblomman47
10/29/08, 8:20 PM
#19

Jag hoppas att det blir lite vitt på marken till jul.Just nu har det snöat lite men det blir nog inte kvar.

V-lang
11/4/08, 2:11 AM
#20

Ja lite ska vi väl få hoppas jag, men blir det som förra året så får tomten springa mellan grässtråna här i gävle =)

Annons:
Craz-y
11/4/08, 6:15 PM
#21

De blir nog inge snö här i stockolm:(

Jessica77
11/4/08, 6:20 PM
#22

Blir nog inte så mkt snö här i Västerås heller men man kan ju alltid hoppas  Skrattande

kanin
11/4/08, 11:45 PM
#23

Ja det tror ja.

lightseeker
11/5/08, 3:39 PM
#24

jag hoppas på ett lätt snöfall, på julafton i göteborg.

(om jag inte minns helt fel, så hade vi ett dunlätt snöfall, förra året, som försvann, på 2 timmar)

hidianan
11/7/08, 4:29 PM
#25

Här är de redan ett lager snö, så snö till jul måste de bara bli…måste! *hihi*

Upp till toppen
Annons: