Annons:
Etikettbakning
Läst 1904 ggr
IdaS-A
12/3/08, 12:43 AM

baka

Hejsvejs!

Vad har ni tänkt baka till jul, eller kanske har ni redan bakat något?

Jag tänkte göra pepparkakor, knäck å sen vet jag inte vad det blir mer..

Annons:
Tatsja
12/3/08, 12:54 AM
#1

Det blir lussebullar om orken finns

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
12/3/08, 8:52 AM
#2

Tjaa… lussebullar har jag redan gjort en omgång, detsamma gäller risbräck. Sen tänkte jag göra knäck, kola, trillingnötter, mozartkulor, karameller (hårda), chokladkakor, ischoklad och pepparkakor. Jag tror inte att jag glömde något nu.. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
12/3/08, 2:47 PM
#3

Pepparkakor, kakemenn, krumkaker, ingefærnøtter! :D Det skal jag baka. det får räcka för i år.
Sen skal jag göra lite mer godis till oss själva :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

parsley
12/3/08, 4:37 PM
#4

Pepparkakor och mjuk pepparkaka blir nog det enda jag bakar i år, eftersom jag inte äter kakor och bröd längre så känns det inte så meningsfullt att baka. Förut så brukade jag baka engelsk fruktkaka, drömmar och kokostoppar också + ett par olika sorters bröd. Barnen gillar inte saffran och jag tål det inte, så några riktiga lussebullar brukar det aldrig bli hemma hos oss. Ev gör jag ischoklad. Marsipangodis brukar vi alltid göra, men ev får barnen göra det hemma hos mormor istället.

nadnadiine
12/3/08, 4:49 PM
#5

Jag får inte äta knäck/kola i jul :C (tandställning)

Men vi har bakat pepparkakor, troligen blir det lussebullar också.

TwinkleTwinkle
12/4/08, 10:54 AM
#6

Håller på att göra glöggbollar just nu! (väntar på att smöret ska bli rumstempererat). sen är jag ingen bak-expert direkt, så jag håller mej till de enkla recepten. har tänkt göra trillingnötter oxå. sen får vi se vad det blir, om det blir nåt mer.

Annons:
Jessica77
12/4/08, 12:24 PM
#7

Ja här blir det bara lussebullar…..Skrattande

Sen efter jul lär man baka lite bullar och annat gott för sonen fyller år den 3 januari

Gusthav
12/4/08, 1:13 PM
#8

Lussebullar bakade vi igår. Annars så ska vi baka pepparkakor och koka knäck. Kanske blir nåt mer också! :)

Abico
12/4/08, 5:00 PM
#9

Jag ska baka en hel del julgodis (bla. Nougat och Teaterfudge) och ge bort i korgar till delar av släkten. Så blir det nog några lussekatter/ lussemuffins och annat också :)

Hanna 

Sovgott
12/6/08, 3:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har bakat lussekatter idag.

SusannAlg
12/6/08, 7:03 PM
#11

Mumsigt!!!! Kan du inte slänga hit en!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Upp till toppen
Annons: