Annons:
Etikettdekoration
Läst 3844 ggr
gullenos
11/9/08, 9:42 PM

Samlar?

Jag undrar Om någon samlar på något julpynt ? Det är roligt att göra det tycker jag :D Eller ni kanske bara har ovanligt många sånna där trädgårdstomtar? Berätta;D

Själv samlar jag på snögubbar, det är ett par speciella snögubbar som är otroligt söta!

Tyvärr har jag ingen bild på dom!

Annons:
Tatsja
11/9/08, 11:32 PM
#1

tomtar.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
11/10/08, 12:21 AM
#2

Jag samlar på Rolf Berg-tomtar.. Har bara tre än så länge och det kommer någ röra sig ganska sakta framåt eftersom vi inte har supermycket pengar just nu. Men en tomte varje år ska det nog kunna bli. :) De är helt underbara, jag vet inte om alla känner till dem? Men Rolf Berg kommer härifrån Eskilstuna och han gör helt underbara keramik-prydnander och jag fullkomligt ÄLSKAR hans tomtar, de är helt otroliga!

Jag lovar att ta en bild på mina tre små sötnosar och lägga upp här på iFokus senare. :) (Jag ska bara upp på vinden och rota fram dem först. ;))

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

kanin
11/10/08, 6:24 PM
#3

Jag samlar på tomtar.

gullenos
11/10/08, 7:53 PM
#4

#2 aa gör det ;D

botakt
11/13/08, 7:05 PM
#5

jag samlar på julgranskulor.. Har jättemånga fina som är sen min riktiga pappa var liten och han fyllde antingen 51 eller 52 i år =) Har både gamla och nya och är mycket glad för att dom gamla är kvar Skrattande

gullenos
11/13/08, 8:30 PM
#6

aa det är fint med gamla saker min farfar är 59 och han har från när hans föräldrar var liten ex som en jättefin glas spira! :)

Annons:
ThreeSenses
11/13/08, 9:17 PM
#7

Änglar. Men dom kommer bara fram på höst och vinter :)

SusannAlg
11/13/08, 9:44 PM
#8

Jag samlar inte på nåt, men ack så sugen man blir på att köpa mer julpynt varje år….. men det är ju en så kort stund det står uppe… och jag har ju MASSOR… har bara köpt en liten tomte hittills i år..

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

botakt
11/13/08, 10:56 PM
#9

#6 Coolt =)

Min mamma hade en jättefin julgransspira men så dagen förre julafton för några år sen så snubblade jag på en mattkant och självklart så tappade jag spiran rakt ner i golvet så den gick i miljardenr små bitar… Skäms för det än idag…. =(

TerriZue
11/18/08, 2:36 PM
#10

Nu har jag äntligen varit uppe på vinden och rotat fram min älskade små Rolf Bergisar… :) De har fått stå fotomodeller ett tag nu så här kommer lite bilder på dem. :)

Det här var den första jag fick, det var mammas tidigare. :)

En av de två jag fick i julklapp av svärmor förra året. :)

 

Den andra jag fick i julklapp. :)

En bild på alla tre tillsammans, jag hoppas kunna samla på mig många, många fler.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Doris
11/19/08, 12:08 AM
#11

Jag samlar på tomtar och änglar brukar alltid köpa några varje jul.

Allting är möjligt

Saintpaulian
11/19/08, 7:01 PM
#12

#10 den äldsta är finast med sitt melerade skägg. Synd att de inte gjort så med de nyare, fast de är jättefina de med.

Jag samlar på julsaker med kristna motiv. Det är ju trots allt "meningen" att vi ska fira Jesus födelsedag! Skrattande Fast det är klart att det gör ju inte alla.

TerriZue
11/20/08, 1:19 AM
#13

#12 Han är min lilla favorit. :) Det var mycket krig med syster innan jag fick lov att överta honom från mamma men jag kunde inte flytta utan honom, ingen jul utan min söta, lilla Rolf Berg-tomte. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Saintpaulian
11/20/08, 8:33 AM
#14

#13 haha jag förstår dig precis. Han är verkligen söt!

Men i min familj har jag varit den enda av syskonen som uppskattat gamla julsaker, så här har det mesta hamnat från mina föräldrar.

gullenos
11/20/08, 9:05 AM
#15

#9 ååh stackars ;(

#10 ååh fett tuffa (; vart köper du dom??

TerriZue
11/20/08, 4:22 PM
#16

Här i Eskilstuna finns de att köpa på Duka, bland annat men Rolf Berg har ju sin verkstad här också så jag vet inte om det är just därför de finns här. Jag har ingen aning om de finns att få tag i på andra ställen men mitt tips till dig är att åka till Duka i så fall… Vet inte var du kommer ifrån men har du nära till Eskilstuna vore det ju en idé att åka hit och besöka hans egen verkstad, han gör mycket mer än bara tomtar och de brukar alltid finnas med på lokala julmarknader och liknande också om man inte hittar till hans verkstad…

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

TerriZue
11/20/08, 4:25 PM
#17

#14 Vad jag önskar att det var så med oss också… till viss del i alla fall…

Har två syskon, en lillebror och en lillesyster och lillebror har i stort sett tappat intresset för allt som har med traditioner att göra så vi saknar honom ju när vi ska pynta granen, göra marsipan figurer och liknande, det är inte samma sak som det var när alla var lika uppspelta över julstämningen och allt runt omkring. Det saknar jag väldigt mycket men jag önskar att jag var ensam om att vara intresserad av våra gamla julprydnader. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

botakt
11/20/08, 4:45 PM
#18

#15 aa. Mamma var inte glad då kan jag sga Skäms

Upp till toppen
Annons: