Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 1036 ggr
Rita-S
2008-12-24 08:23

Tomten har varit på besök!

Jag VISSTE det! Tomtem FINNS! Och han är magisk och splittrar sig i fler tomtar just som jag trodde! Det är så han hinner med hela världen :D

Ni ser, i går kväll, efter jag hadde pyntat och gjort i ordning till julen ser jag medan jag gör en ultra-sen middag vid halv ni- ni plötsligen tomten kommer på min tram och knackar på! ôppnar så står två tomtar där, spelar dragspel och med säck på ryggen!

Dom frågade om dom kunne få komma inn, det fick dom ju, och dom dukade fram med godis och glögg, snaps för dom som ville ha! Och detta brukar dom göra varje jul. Inte konstigt tomten är trött när julafton är klar? Han jobbar på redan från lilla julafton?

Oioioi! Och jag smakade litet glögg, pratade litet om julen och så (smög inn reklam för här inne självklart) och dom tyckte mina katter var riktig fina, nästan så fina som tomtens egen katt!

Och mina två normalt något reserverade katter (dom är inte redda för folk, men dom brukar bekanta sig på distans några minuter iaf) klev rakt upp i knä på den ena tomten!

NU är det jul i Delsbo!

GOD JUL på er alla :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[LucyInTheSky]
2008-12-24 12:58
#1

Aww! Vad mysigt! God jul!!

Upp till toppen
Annons: