Annons:
Etikettadvent
Läst 1582 ggr
aranels
2008-11-09 19:55

Adventsmys innan advent

Hej alla

Jag är en jul mysare av högsta graden Skrattande, mina barn är glada för det…. I helgen har vi bakat pepparkakor och lussekatter för första gången i år, och min bror kom förbi och han tyckte att det var katatstrof att vi spelade julmusik och bara mös hehehehe. Jag tror att han är lite avundsjuk. Det är ju så kort tid så jag brukar adventspynta 5-6 v för 4:e advent

Annons:
Rita-S
2008-11-10 07:03
#1

oh lät underbart! Jag blir med! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

SusannAlg
2008-11-10 15:08
#2

Jag och mina töser drack glögg och åt pepperkakor i går kväll… det är ju nu man hinner mysa och det känns mysigt å förväntansfullt inför julen. När det väl är december då är det så himla stressigt!!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

ophelia
2008-11-10 17:42
#3

Låter underbart SkrattandeSka nog smygbörja jag också.

lightseeker
2008-11-11 16:42
#4

mm, har precis idag föreslagit för min yngsta att bjuda hem några kamrater för advenstmys.
Baka pepparkakor, dricka must, pyssla och leka lekar, tänkte jag mig.

Det har NI här på sidan inspirerat mig i, en ny tradition att avnjutas.

spindelfot
2008-11-12 00:14
#5

adventsmys.. jag tänkte mig JULSTÖK en hel adventshelg då man städar skitfint och pyntar fantastiskt vackert, och bakar massor med godis och har det bra.

jag tänkte baka knäck ikväll men hade inga mandlar, ja då var det väl inte meningen antar jag..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Lavine
2008-11-12 13:34
#6

#5 Du tänkte fel, det var meningen att du skulle göra knäck UTAN mandel, ju (mycket godare). FlörtCool

Tycker ni gör helt rätt som börjar adventsmyset och -pysslet redan nu, julen är så kort. Själv kommer jag i stämning genom att läsa här, till exempel. Skrattande Glögg har jag också börjat med.

Annons:
Rita-S
2008-11-12 13:40
#7

jag börjar STORT till hälgen, skal göra massor med massor på godis till hälgen!

Gubben har motvillig lovat att hjälpa till, men dom andra åren har det varit tvärnita i dörren i principen när jag frågar om hjälp :)
Kommer dock skåna honom för julmusiken.. skal innhandla det som skal til för att koka hemgjort glögg :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

botakt
2008-11-13 19:02
#8

jag måste väl börja med julbak och godis snart ja med.. Men det är lite mycket just nu =) Men jag har varit duktig och bakat lite till jul för nån vecka sen *känner sig duktig* Men sen är det resten kvar. Det får jag och plastpappan ta hand om eftersom mamma hoppar på kryckor just nu XD det kommer bli cirkus kan jag lova om jag och han ska förbereda inför jul XD

spindelfot
2008-11-13 22:41
#9

idag gjorde jag ett pepparkakshus, jag vet inte hur det gick till, det bara dök upp liksom, medans jag gjorde middag.. inuti mig bor det en smörgåsbords-mormor, som bara vill komma ut, och göra sju sorters kakor.

men så är jag ju världens BÄSTA kock också, och kan det här med mice en place! eller hur man stavar det, missanplass..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Saintpaulian
2008-11-19 22:53
#10

Här hemma har vi redan hunnit äta upp 1 kg pepparkakor…

Men nu går vi på LCHF, eller rättare sagt jag, (min man gör lite som han vill haha) så nu blir det inte fler pepparkakor här. Om jag inte trixar fram lite LCHF-godkända kakor förståss Glad

Upp till toppen
Annons: