Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1504 ggr
Saintpaulian
2008-11-23 09:53

Bästa julklappen när du var liten?

Ja frågan lyder:

Vilken var den bästa julklappen du någonsin fått när du var liten? och varför?

För mig står det klart. Jag fick en brun nalle en gång som jag tittat ut på Domus, blev så lycklig över min nalle att jag börja gråta Skrattande Har kvar honom än, han är fortfarande söt!

Annons:
Rita-S
2008-11-23 09:59
#1

Det var nog den gitarren jag packade upp 2 veckor efter min mormor var begravt.. som hon hadde sparat i hop och köpt innan hon blev sjuk och dog..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

nadnadiine
2008-11-23 12:43
#2

Jag är fortfarande liten, visst visst..

Men min bästa var väl isbjörnen Noa, namngiven efter Isbjörnen i "Noaks ö"..

Han sover med mig fortfarande

Sara
2008-11-23 12:56
#3

Måste vara alla leksakshästar jag fått, typ barbiehästar.

Jag har alltid älskat hästar och så klart var Barbie en hit när jag var liten.

Sara

lightseeker
2008-11-23 20:21
#4

en röd plasbil, när jag var 6 år.

Jag vet inte varför, men kanske för att jag hade en äldre bror som ständigt fick tekniska och roliga saker.
Dockor och gosedjur gav mig inget större utbyte, det var roligare att kunna fixa, konstruera och experimentera.

Tyvärr upprepade det sig aldrig mer, att mina önskningar hörsammades, snyft.

spindelfot
2008-11-23 21:47
#5

jag fick fina grejer.. fick en jättehäftig gunghäst med tillhörande zorrohatt när jag var i två-treårsåldern tex, och sedan fick jag ett stort dockhus som min farfar snickrat själv när jag var i ungefär samma ålder.

Att jag redan hade ett dock-slott förhindrade inte att jag även skulle få ett lundby-dockskåp när jag sedan blev något äldre..

ojoj vad jag är bortskämd, fy vad mycket guldprylar jag fick, de har alltid varit bra på att ge bort presenter i min familj, än idag får jag dyra fingrejer.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Tatsja
2008-11-23 22:58
#6

Min bästa och första julklapp fick jag när jag blev fosterbarn. 14 år var jag och trodde inte mina ögon. Lilla jag, en julklapp.

Det var en bok. Silvervargen kommer till räddning. Har den kvar än idag. 40 år senare. Tar ibland fram och läser den.

Min fostersyster hade skrivit på ena sidan. En riktigt God Jul Ann av Hertha.

Käraste minne jag har.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
isla
2008-11-24 01:04
#7

Bästa julklappen var Mandi - 1997. Hon gick bort förra året och det gör ont fortfarande när jag tänker på henne. Hon var min bästa vän och vi hade så roligt tillsammans. Mandi var en Border Collie (hund)!

Samtidigt var detta den västa julen någonsin. På julafton fick jag ett mail från min då bästa kompis som berättade att hennes mamman gått bort under natten. Har ingen kontakt med henne idag och jag saknar henne så! :-(

ophelia
2008-11-24 09:53
#8

Min bästa julklapp som barn.Var nog när när jag fick mitt första par skidor.Att få ta på dem och känna på snön var underbart.Skrattande

mariatingsund
2008-11-25 14:24
#9

Mekano. Jag är en pysseltjej (tant)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Upp till toppen
Annons: