Annons:
Etikettgodis
Läst 2182 ggr
KickanLilja
12/18/08, 5:39 PM

Byta ut blockchokladen?

Jag har märkt att jag får ont i magen av blockchokladen jag tänkte göra julgodis av, så nu undrar jag om man kan byta ut den mot "vanlig" choklad, typ marabou? Ska smälta chokladen och ha i bland annat smartis, rispuffar och lite annat..

Vad blir skillnaden? Hårdare?

Annons:
parsley
12/18/08, 8:04 PM
#1

Har du tänkt dig ljus eller mörk choklad? Mörk choklad som fungerar bra att smälta har Willys och LIDL. Marabous mörka blir lite konstig när man smälter den tycker jag, åtminstone om man ska ha den till chokladmousse. Ska du göra godis så kanske smaken är viktigare än konsistensen och då bör den funka.

Rita-S
12/18/08, 8:47 PM
#2

man kan smälta marabous tilsammans med lite kokosfett så blir den bättre :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

FrokenPaula
12/19/08, 7:28 PM
#3

smälta cholkad

jag gillar att äta choklad

Denna kommentar har tagits bort.
Bappho
12/20/08, 8:03 PM
#5

Jag använder alltid marabous mörka choklad istället för blockchoklad p g a min migrän. Jag har aldrig haft något problem med den, men det beror kanske på vad man ska göra.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

parsley
12/21/08, 12:03 PM
#6

Det är Marabous tunna lite exlusivare som jag inte fått till någon vettig chokladmoussse av. Aldrig testat att smälta den lite tjockare 200 g kakan.

Fast ska man blanda med smartis och rispuffar så räcker det ju att chokladen stelnar ihop med det man blandar i, så då borde ju "vanlig" choklad funka.

Annons:
Lava
12/21/08, 8:40 PM
#7

Jag använder alltid riktig choklad med minst 70% kakao, det blir godare och innehåller mycket mindre socker.

Upp till toppen
Annons: