Annons:
Etikettdekoration
Läst 2311 ggr
Craz-y
2008-11-07 13:52

Julpyntat ännu?

Någon som har julpyntat ännu? Kyss

Imorgon ska jag till ikea och jag kommer inte kunna låta bli allt julpynt! Skrattande

Annons:
hidianan
2008-11-07 16:23
#1

Jag ska nog börja julpynta här hemma snart, en av de roligaste höjdpunkterna ju! :)

Craz-y
2008-11-07 17:29
#2

Håller med! de är så mysigt och roligt haha :P

gullenos
2008-11-08 18:32
#3

ja tycker det oxå är kul jag brukar ha världens längsta och tjockaste glitter som jag hänger runt hela rummet och en liten julgran och en stjärna och en rosa julstake(heter det de haha?) :P jag älskar verkligen julen och allt som hör till!

botakt
2008-11-08 23:38
#4

jupynt blir det den 23 december och elljusstakarna blir den första advent.. Men jag har börjat att plocka med julbaket det ska ju vara klart till jul

nadnadiine
2008-11-09 16:31
#5

nja det blir nog inget sånt förrän omkring lucia för min del

kanin
2008-11-09 18:50
#6

Till första advent bil det.

Annons:
Liljeflickan
2008-11-09 19:19
#7

Jag börjar pynta i motten av November… men dåär det bara en liten tomte på byron eller något liknande, resten av julpyntet kommer fram till första advent.

aranels
2008-11-10 00:33
#8

Jag har bakat i helgen och nästa helg åker adventspyntet framFlört

Tatsja
2008-11-10 10:52
#9

Tabu innan första advent os mi. De enda tomtar som kan stå framme innan, är de som köpes nu. Men de väntar på att ställas på sina platser oc inet bara samlas på bänken.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
2008-11-20 21:25
#10

Jag har inte julpyntat men jag har adventspyntat. :P Julpyntet får dröja lite än så länge…hur svårt det än är..

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

ophelia
2008-11-21 12:33
#11

Skulle ju börjat denna veckan men fick en brakförkylning.Har lagt fram gardinerna till ett rum hoppas orka stryka dem idag och kanske hänga upp.

Suzi
2008-11-21 14:58
#12

Vi ska börja imorgon! :)

Sara
2008-11-21 20:04
#13

I slutet av veckan ska pyntet upp!

Jag vill njuta länge av änglar och tomtar så allt åker upp då och ner runt nyår.

Sara

Annons:
mariatingsund
2008-11-21 20:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag köpte en tomte på Huseby julmarknad och den står framme, har inte börjat sitt liv inne i julgarderoben hos oss.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Åsa S
2008-11-21 20:55
#15

Har varit hemma med förkylning så ja jag har städat och plockat fram lite adventsljusstakar ifall det räknas, jag hade ju inget att göra om dagarna, har bara de fria tv-kanalerna så det var ju inte mycket att titta på.

kanin
2008-11-22 10:22
#16

Jag har börjat litte med två nya tomtar.

Rita-S
2008-11-22 11:32
#17

Jag skal sätta upp ljus och advents dekoration i morgon :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

LiindaH
2008-11-22 14:26
#18

Ooh ni gör mig glad.
Detta betyder att jag kan börja idag, eftersom man inte är hemma nästa  helg : )

// Liinda

Rita-S
2008-11-22 15:50
#19

#18 men har du väntat på oss och lidit så :O Men du kan väl bara börja för sjutton du får inga moralpekefingrar av mig för det inge Skrattande

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

LiindaH
2008-11-22 16:49
#20

#19 - haha, ja, jag kan ju inte skriva ut själv att jag börjat julpynta.
När ingen annan gör det, då tror dom väl att jag är galen ;)

// Liinda

Annons:
Rita-S
2008-11-22 17:12
#21

Inte här inne vet jag! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

LiindaH
2008-11-22 17:21
#22

haha nej precis, det som är så bra :)

// Liinda

botakt
2008-11-22 22:11
#23

massor av våra grannar har satt upp nu.. En satte upp sina grejor redan i oktober.. Lite tidigt tycker jag.. ObestämdSkrattande

Saintpaulian
2008-11-22 22:30
#24

Jag önskar att jag kunde börja pynta, men första veckan i december ska vi få fjärrvärme indraget + lite annat uppfräschat, kul på ett sätt men det gör att vi måste fly från lägenheten en hel vecka! suck!

De kommer stöka ner alldeles förfärligt, så jag får väl storstäda när jag kommer hem. Inte lönt att dessutom ha alla julsaker uppe då. Jag får inte ens ha gardiner i fönstren…. Skrikandes

Så det blir sent med adventsstakar och stjärnor i år, TRÅKIGT!!

phernilla
2008-11-22 22:30
#25

Jag ska julpynta till helgen… *längtar*

Rita-S
2008-11-23 09:43
#26

Vi hadde en granne där vi bodde förut i Ljusdal som jag innuti mig själv kallade Gjerterud Sand från The Julekalender.. :)
1 December kom ALLT fram. OCh det var guirlandere, ljus, tomtar, änglar och grejer ABSOLUTT överallt. HUR mycket som helst. Granen kom upp då med, och det var knappt så man kune ana nånting innanför fönstret pga all dekoren. Inte så att man nistirrar för att se nåt inne, men när man passerar fönster på markplan lägger man ju obevisst märke med "köksbord, aha ett kök" o så ni vet? Det var inte möiligt här nästan.
Och 3 juldagen var allt som blåst bort! :)

Men det ser ju jättetrevligt ut med massor av julpynt. Mitt litta hem blev mycket sparsammlig dekorerat till sammanlikning!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
2008-11-23 21:50
#27

#23 Du bor inte i Eskilstuna då för jag satte upp mina ljusstakar i oktober jag också! :P Precis i slutet av oktober men i alla fall! ;)

Igår satte jag upp julgardiner här hemma. (Har fått julgardiner av Jimmir mormor och morfar) och så lade jag ut lite fina juldukar och så. :) Det känns redan mycket, mycket juligare här hemma! :D

#26 Levde granen när det väl var julafton då? :P Eller hade de plastgran?

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Rita-S
2008-11-24 15:42
#28

har ingen aning, men dom granar man köper lär va huggade länge innan december, så om dom står framme från 1 december till 3 juldagen eller från lilla julafton till nånstans i januari gör nog knappars nån skillnad :) men kan va dom har plast, har ingen aning för SÅ mycket spionerar jag inte i fönster till folk! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
2008-11-24 18:39
#29

Ordentligt med vatten och ny snittyta innan den sätts i vattnet så håller den sig hela december + att den sätter nya skott.

Sara

Rita-S
2008-11-24 21:25
#30

mm och sen finns där fruktsockergrejs man kan köpa på blomaffären och ha i vatnet som ger mer näring med :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
2008-11-24 21:31
#31

Aha! Ska kanske testa det med vår gran i år för förra året var ingen hitt… Det räckte med att man tittade på den så föll en drös med barr ner på golvet. :/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2008-11-24 21:49
#32

Sen får man ju ta granen stegvis inn, så inte chocken med minusgrader och sen 20 plussgrader kan få den barra det ensam. Har man möilighet att ha inn i ett förråd som man kan höja temperaturen lite steg för steg från minusgrader till typ 10 grader pluss så blir inte chocken så stor, och det kanske barrar mindre med :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

kanin
2008-11-24 23:00
#33

Ska börja litte på onsdag sen blir det mer i helgen.

mattiz73
2008-11-25 00:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Jag har oxå börjat men bara lite lätt! Jag hängde upp ljuskronan jag gjorde förra året. jag hängde upp den i söndags och sen på natten kom snön som jag bara älskar! 2 flugor i en smäll!

Annons:
Tatsja
2008-11-25 10:04
#35

Nu har vi börjat sätta upp gardiner och min stjärna. Den köpte jag på gamla Epa i Solna Centrum 1974. Men än hänger den med.

Sonen åker ju bort på fredag och kommer inte hem förrän sent på söndag. så det är därför vi för en gång skull, tjuvstartar.

Har i alla år hållt mig till advent innan allt kommit upp. Men någon gång ska väl vara den första, även för mig.

Fast det känns konstigt när man gjort samma sak i 34 år och sen måste rucka på tiden.

Det går att lära gamla hundar att sitta tydligenFlört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

wolfie
2008-11-25 11:36
#36

I dag är jag ledig så det blir att pynta lite i dag!Ska jobba i helgen så då vill jag ha allt klart..i fönstren åtminstone..

lucifina
2008-11-25 12:05
#37

jag hade ju planerat in julpyntandet i lugn och ro denna veckan så att det var klart på söndag = 1.a advent men i fredags fick jag veta att onsdag till fredag ska jag vara på annan ort och ha utbildning och sedan ska jag till min mamma över lördag och söndag så i bästa fall orkar jag sätta fram ljusstakarna i fönstrena på söndag eftermiddag annars får det bli nästa helg istället. *suck* men jag har fått fram dem på köksbordet och kollat att de fungerar iallafall.

Rita-S
2008-11-25 13:47
#38

#35 det är nog vårat fel, vi leder ut dig i synden Skäms

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mariatingsund
2008-11-25 14:28
#39

Det blir så skönt att julpynta första advent! Det är min första första advent på länge då jag inte är på julmässa! Jag ska inte göra annat än småpula och rota i garderoberna…

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Honestyisdead
2008-11-25 14:29
#40

Jag har julpyntat. Blev lite för sent i år.

TerriZue
2008-11-25 15:51
#41

Nu blev jag litenyfiken och vill ställa en fråga.. Vad är julpynt för er? Jag undrar ju liksom vad det är ni har satt upp, ni so ha julpyntat. :) Är det tomtar, änglar och hela köret eller är det ljusstakar, stjärnor och dukar?

Jag har satt upp mina ljusstakar och stjärnor, även julgardiner och dukar har kommit upp och för mig är det adventspynt. :)

Julpyntet (som för mig är tomtar, snögubbar, änglar och andra prydnader och självklart julgranen) kommer inte upp förns lite senare..

Så, vad är julpynt för er? Hur långt är det ni, som har julpyntat i den här tråden, har kommit? :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Honestyisdead
2008-11-25 15:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Jag har både gran, ljusstakar, tomtar och dukar framme redan. Älskar julen så mycket att jag tar fram allt tidigt, så jag hinner njuta ordentligt :)

Julgranen är dock en minimini!

wolfie
2008-11-25 20:11
#43

Jag är ju lika velig varje år så nu har det strukits alla julgardiner o snart alla dukar..vilka ska jag ha?köket klart o ett av rummen..tomtar o annat tar jag oxå fram..granen..en plastgran åker fram dagen före julafton:)vill njuta länge ju av allt pynt..hehe

kanin
2008-11-25 23:07
#44

Jag har börjat pynta litte tomtar na kommer upp på lördag.

Platypus
2008-11-26 11:27
#45

ojoj.. bara jag har städat och det blivit december, så kommer det lite tomtar och ljusstakar upp! men sedan den 23 december kommer allt pynt upp! och det stannar där ända tills tjugondagknut!

LinnB
2008-11-26 11:32
#46

På söndag åker julpyntet upp! Jag håller på med städning nu, men innan veckan är över kommer mitt rum vara väldigt juligt hoppas jag! Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Upp till toppen
Annons: