Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 3692 ggr
Saintpaulian
11/29/08, 9:47 PM

Detta har jag köpt i julklapp!

Ja nu har julklapparna börjat inhandlas. Än så länge har jag köpt:

  • 3 st xbox spel
  • handgjord olivtvål
  • glöggset med tomtar
  • Miranda mapp
  • Miranda notisblock
  • Miranda stickers
  • Mirandanalle

Vad har ni köpt? man behöver ju inte skriva till vem Flört och så kan ju vi andra få tips om roliga saker!

Annons:
sigge111
11/29/08, 11:26 PM
#1

* Nallar

* Påslakan

* Bordslampor

* Bäbisresväska

* MoDo-hockeytröja

* Mikrofon

* Tyg till tomten jag ska sy

* Halksockor

* Trosor

* Leksaksorgel

Många grejer blir det när man har flera barn och barnbarn Skrattande

botakt
11/30/08, 10:34 AM
#2

jag har köpt

* ett tuggben till hunden

* leksaker till katterna

* godis till kaninerna

* En grävskopa å lastbil

*  Lego

* Baby leksaker

* Play-doo lera

Man har ju inga syskon att köpa till så då kämmer man bort kusinerna lite grann iställetSkrattande

Sara
11/30/08, 12:31 PM
#3

Inköpta julklappar i år är:

Godis

Tomte

Pepparkaksformar

Doftljus

Sara

mattiz73
11/30/08, 12:33 PM
#4

Jag har köpt en bilbana till sonen men det är allt!

I vår familj köper vi bara paket till barnen och min son är det enda barnet än så länge… Gissa om han blir bortskämd?

Vi köper 1 paket var för en hundring som vi sen spelar om. Har man tur vinner jag många, har jag otur kammar jag 0.

parisjetaime
11/30/08, 1:26 PM
#5

ett silverarmband

Saintpaulian
11/30/08, 1:44 PM
#6

#4 vi köper också bara till barnen. I vår familj finns det tre barn, (syskonbarn till mig) varav en, Sigge, är 1½ månad, han kommer säkerligen få många klappar!!

Annons:
mariatingsund
11/30/08, 3:08 PM
#7

Barnen i vår familj gillar leka rollspel med figurer o så, därför har jag köpt fina träleksaker från Midgård Träleksaker. De vuxna får inte mycket. Har alltid svårt att fundera ut vad sambon ska få. Sist fick han en keps med texten Joakim den bäste, men han är för blyg att använda den, synd. Så har ni en idé, meddela gärna.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

SusannAlg
11/30/08, 3:13 PM
#8

Håller med dej maria, visst är det svårt att hitta på nåt till "gubben"…. dessutom fyller min år i November… å så är det farsdag, och det blir ju jag som får fixa presenter då också…. suck.

Funderar på att ge honom en weekend till Estland kanske. vann ju ett presentkort på 2000:- på reselotteri som jag inte utnyttjat. Eller finns det kanske nån som kan tipsa om nåt annat resmål?

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Sara
11/30/08, 3:22 PM
#9

Tycker det är jättetråkigt när bara barnen får… Älskar att köpa julklappar!

En väns familj drar lott om vem som ska köpa till vem. Alltså blir det en lite dyrare (runt 400:-) julklapp man köper och en man får, förutom till barnen som får av alla.

Det är en bra idé!

Sara

Saintpaulian
11/30/08, 3:26 PM
#10

Ja sara det är en bra idé så gjorde vi alltid förr i min familj. Men så började folk tjata om vad de ville att de där 400 kr skulle gå till. Jag vill ha "det", så blev det ingen överraskning längre…tråkigt tycker jag. Men den familjen kanske tycker det är roligare med överraskningar Skrattande

botakt
11/30/08, 3:32 PM
#11

vi gör precis som er! Det är bara barnen som får julklapp i min familj me

mariatingsund
11/30/08, 6:39 PM
#12

Jag hade gärna handlat julklappar till alla, men nu är det så att det är svårt att begränsa familjen, t.ex hur vore det med min systerdotters mans 5 syskon och deras alternativa… Nä, något litet, en Aladin  eller en flaska representativ dricka eller något ovanligt till närmaste i familjen, med de räknas inte soom julklappar…

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

MoaW
11/30/08, 9:34 PM
#13

Det enda jag köpt hittils är fotokalendrar (med egna bilder) till mormor, morfar, farmor och farfar, från www.extrafilm.com. Dom köpte jag redan i augusti för jag fick halva priset :P

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Annons:
parsley
12/2/08, 1:02 PM
#14

Lillebror har blivit så stor att han inte önskar sig leksaker längre. Obestämd

Han kommer att få en del kläder, eftersom han ändå behöver påfyllning i garderoben. Skivor, men det väntar jag med att köpa till närmare jul, så jag vet om aktuell musiksmak håller i sig fram till dess.  Dessutom ska han få någon lukta-gotti för herrar, med rim och allt, "Den som bara tänker på tjejer, kan behöva komplettera med vissa grejer, när han sticker ut, så inte daten slutar med ett pinsamt tjut"

I andra paket kommer det att finnas

Hemstickade raggsockor (beskrivning på textilhantverk ifokus)

Hemgjorda smycken

Böcker (Peter Robinssons deckare "En ovanligt torr sommar", Virkade muddar" och K-märkta ord)

Linda72
12/7/08, 3:12 PM
#15

Jag är alltid ute i sista minuten men en samsung mobiltelefon till vår dotter har jag fixat , till min man blir det svårare får hålla utkik efter tips.

Rita-S
12/7/08, 7:06 PM
#16

Hm, tycker han om någon tidning, något band eller nåt? Konsertbiljetter till nån han tycker om kanske? Teaterbiljetter?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ebba-A
12/7/08, 9:31 PM
#17

Jag och min moster har en kul tradition att jag tar tåget upp till henne i södertälje sen fikar vi och går runt i affärer och handlar julklappar. Nu har vi bestämt på lucia, alltså nu på lördag.

Jag brukar köpa för 25-50 kronor till syskon, föräldrar och mor- och farföräldrar.

Och dethär har jag planerat att köpa:

  • Syster (8 år) Ska få nått i smink, hår eller möjligtvis klädesväg, då hon gillar att känna sig vuxen.
  • Bror (10 år) ska få en trisslott och nån godisbit.
  • Mamma ska få en mugg där det står "världens bästa mamma".
  • Pappa ska också få en mugg där det står "världens bästa pappa"
  • Mormor och morfar ?
  • Farmor och farfar får två små blockljus som jag redan införskaffat.
  • Eventuella övriga får antagligen nått hemgjort :)

Värd på Choklad iFokus

Jensa90
12/7/08, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

2st dvd filmer

choklad häst

trislott

"välkommen"-tavla med katter på

högtalare till dator

filt

mp3

muggar i snygg kartong

plåt ask med godis

rosa väska

2 glas

M-halsband

bok

liten plast figur

plus några småsaker.

Jag och Fästmannen ska fira jul tillsammans, hos båda våra familjer, o de är ca 1½-2timmars resa imellan. =)

Resistance is futile. 

linasvovvar
12/8/08, 8:48 AM
#19

Pust i går kväll satt jag i 5 timmar och packade in julklappar, har redan 4 stora säckar med julklappar. Och är inte färligköpt, men ett litet utrdrag

PSP

Massa PSP spel

Tillbehör till PSP

Fårskin

Kudde

Tekokare

Tekokare

Inneskor

Kran som lyser

Gåvobevis från Unicef

Kläder i massor

Skikläder

Mössor och vantar

Smycken

Trosor

Väska

Machettknappar

Självlysande tangentbord

Krämer från Body Shop

Klocka

Rattmuffar

mm

mm

alltså jag älskar ge paket…

LinnB
12/8/08, 1:04 PM
#20
  • Roliga pussel!
  • Parfym.
  • Tillgodocheckar 'naughty lovers', hehe.
  • Ett paket hångel-tuggummin.
  • Kalsonger.
  • Supersöt tandtrådshållare.
  • Biljett till storseans med Terry Evans.
  • Skivor.
  • Plånbok.
  • Playmobil.
  • Köttätande blomma.
  • Supersöt ljusrosa bädd till katterna!

Det är alltså saker till pojkvän, mor, far och bror. Och katterna, då :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
FummelFia
12/11/08, 9:43 PM
#21

Hund godis

tangentbord

små förvarings lådor

kolsyremaskin

kolsyrepatron

julmustessans

gosedjursleksak till hunden

en klocka

några skålar

påslakan med matchande lakan

Till: mamma, pappa, svärmor, lillasyster, sambo och hunden

Sara
12/11/08, 9:58 PM
#22

Jag har köpt den sötaste princesskronan i tyg till min ena kompis dotter.

Den är helt bedårande och en sådan sak jag kände bara var så rätt. Glad

Sara

Rita-S
12/12/08, 7:59 AM
#23

Åh jag minns inte allt, men vi har köpt en särskilt snygg bok till min manns kompis, en jättesnygg pandalykta, tvålar, kläder, filmer, jag har gjort högar med eget julgodis, kokad egen hemgjort glögg och skänkt bort, små påsar julgodis till barnen, nåt extra till djuren innom familjen..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

copia
12/12/08, 10:46 AM
#24

Jag ska köpa ett presentkort till guben på Systembolagets Wiskeyprovning, Det finns på många orter i landet, Innebär ju att jag får köpa en biljett till mig oxå, förståss. *ler*.barnen vet jag ,har köpt en konsertbiljett till far, o även där får jag köpa mig en egen för att kunna följa med, blir många extra klappar till mig själv. bra,bra.

Jag har köpt lite smått och gott till mina ungar, en järngryta till mellantjejen, parfym, raggsockar, gosiga vantar,en väckrklocka där det lyser digitala siffror i taket till sonen, en plånbok,halsduk, mössa, biobiljett. Storatjejen vill ha ABBA-singstar, det ska hon få, och även där strumpor, tofflor, vantar, marmelader. Svärsönerna får halsdukar och smaksatt honung.

En Dra-maten till svärmor , nya tapeter till mammas kök.

ja,det är väl det mesta av mina julklappar i år.

Upp till toppen
Annons: