Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 5585 ggr
mattiz73
2008-11-24 20:03

Tips på en julkalender till barn!

Jag har en son som är 6 år och jag började med paket kalender när han var 3. Jag upptäckte snabbt att det var svårt och tråkigt att hitta och leta efter småsaker. Det blev reflexer, bilar och annat krafs!. jag var inte nöjd och inte sonen heller.

Året därpå funderade jag en hel del och kom på en bra idé. Sonen gillar smålego och jag med. Jag köpte en räddningshelikopter och delade upp bitarna i 24 delar. Jag paketerade in bitarna i ordning så att han kunde bygga lite varje dag. Tändsticksaskar är utmärkt till de flesta bitarna. Är bitarna för stora packade jag in dem som vanligt i ett litet paket.

Den 1:a december fick han ritningen och det första paketet och sen rullade det bara på! Nackdelen är ju att ser vad det ska bli redan på dag 1 men han har ändå tyckt att detta varit jättekul. Sen på julaftonsmorgon har han redan fått ett paket som han kan leka med en liten stund iaf. Vilket resulterar i att han sitter och plockar och bygger med legot en bra stund efter det. Väntan efter tomten känns inte lika lång då.

I år blir det lite annorlunda eftersom vi ska fira jul hos min pappa och han bor 40 mil ifrån mig. Men det blir väl att packa med alla småpaket som är kvar att öppna + legosaken. Har inte riktigt bestämt vad jag ska köpa i år.

Är det någon anna som har något roligt tips på paketkalender eller annat kul som ni gjort!

Annons:
Sara
2008-11-24 20:35
#1

Så smart! Bra tips!

Sara

SusannAlg
2008-11-24 21:04
#2

Det finns legoadventskalendrar att köpa, med färdigförpackade lego innanför luckorna. Har köpt en till min legogalne son…. han ville hellre ha en sån än en massa småpaket. (Han är Hmm 13 år… men älskar fortfarande Lego.) Jag blev ju lycklig! Mycket smidigare och billigare än att hitta 24 små paket!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

mattiz73
2008-11-24 23:32
#3

Tack sara!

jag har sett de julkalendrarna oxå. Jag tror att priset går på ett ut för de kalendrarna kostar 179:- och jag brukar köpa en sak för det priset (absolut inte mer). Legokalendrarna är fulla med småsaker och det har min plutt massor av redan. han fick 2 stora lådor lego av en granne som skulle flytta och där var det grejer vill jag lova.

SusannAlg
2008-11-25 14:03
#4

129:- i Ullared….Flört

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

mattiz73
2008-11-25 19:34
#5

Det var billigt! I våra leksaksaffärer kostar de mer!Gråter Ullared, next year! here I Come!!!!!!

Jessica77
2008-11-26 08:22
#6

Vart har ni hittat dom kalendrarna?? Vill köpa såna till mina söner…Skrattande

Annons:
SusannAlg
2008-11-26 15:42
#7

Var i Ullared för 2 veckor sedan, då var dom slut… Men på Citygross såg jag att dom hade. Tror dom kostade 179 eller 199 där.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

mattiz73
2008-11-26 20:33
#8

Jag tror att de flesta leksaksaffärer har dem eller så är de slut! ICA maxi hade igår när jag var där!

rakuLotta
2008-11-27 08:10
#9

Jag hade själv när jag var liten, men kände att jag inte orkade springa runt och leta smågrejer. Det blir ju svårare ju äldre de blir( och dyrare, när man inte hittar smått o billigt längre) Vi kör på chokladkalender. De vet ju inget annat och tycker det är väldigt lyxigt att få äta godis varje dagTungan ute

mattiz73
2008-12-01 23:54
#10

Igårkväll satt jag i 1½ timme och pakade in paket till sonen. Imorse såg han den och blev jätteglad! Kommenytaren efter han tagit första och skakat det var "bara det inte är lego". Jag trodde jag skulle gå under!! Men när han såg ritningen (2 tuffa billar modell större) ångrade han sig och tyckte att det var jättebra! Skönt!!!!!

Upp till toppen
Annons: