Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 1668 ggr
Isatis
11/26/08, 11:32 PM

Småländsk tomte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här tomten stötte vi på förra året. Mitt i skogen och mer än en kilometer från närmaste bebyggelse. Roligt och överraskande.

Annons:
Saintpaulian
11/27/08, 8:26 AM
#1

Hihi hade han gått vilse kanske?

Gusthav
11/27/08, 10:04 AM
#2

Jag skulle blivit rädd om jag mötte han där ute i mörkret. Såg ju faktiskt lite läskigt ut…(gillar inte tomtemasker) Obestämd

Undrar vad han gjorde där.

SusannAlg
11/27/08, 1:27 PM
#3

Han hittade väl inga snälla barn….. fick ni någon julklapp av honom? Nej, nu vet jag…. han hade ju naturligtvis trillat av sin släde…. och Rudolf lyste ju frammåt med sin mule… så han såg inte det!!! Stackars tomten!!! Och stackars alla barn som blev utan klappar….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

TerriZue
11/27/08, 4:48 PM
#4

Nej men vilken söt! :D Vad glad jag skulle bli om jag hittade en tomte mitt ute i skogen. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Isatis
11/28/08, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har fått lite upplysning om tomten vi såg. Han hade lagt små klappar i en tomtebrevlåda som någon hade satt upp i skogen. Enl. en äldre dam så har den funnits på samma plats under fyra generationer. Barnen i byarna runtomkring lägger sina brev och önskelistor i den så tomten kan hämta dem. I gengäld får de minsta små enkla klappar som de får hämta i tomtens brevlåda varje adventssöndag. Tydligen väldigt populärt bland barn och föräldrar. Skall försöka få med en bild av lådan.

Norrskenets
12/2/08, 4:03 PM
#6

Va mysigt=)

Annons:
Isatis
12/6/08, 8:48 AM
#7

Ortstidningen har uppmärksammat Tomtens brevlåda. Nu har förskolebarnen varit på besök och barn från grannkommunen lägger i sina önskelistor. En rolig idé.

Upp till toppen
Annons: