Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 1550 ggr
Theres
2008-12-15 13:58

Besviken

Att handla gran ger mig julkänsla.
Tycker det är en tradition att handla gran… gå runt där och välja.
För 2-3 år sedan köpte pappa en gran utan att jag fick hänga med, och då blev jag verkligen jätteledsen och besviken.
Åren efter det har jag frågat när han ska handla gran, och så har han sagt en tid och sedan frågat om jag verkligen ska hänga med så tidigt.
Klart jag ska det säger jag då, för att handla gran är för mig första steget mot julafton.
Nu har jag i en veckas tid frågat pappa när vi ska åka och handla gran, för jag har verkligen sett fram emot det.
I lördags när han och mamma var och "pratade med Tomten"… tror ni inte att de handlade gran då? Utan mig!!!
Är så jävla ledsen och besviken, för jag har faktsikt gått och väntat på det.

Nu planeras hämdaktion… tänker klä granen nån dag när han är på jobbet, för han tycker om att vara med och klä granen… det är något han ser fram emot…
Jag har gömt granen så länge… är så jävla sur.

Har ingen julkänsla alls nu…

golf.ifokus.se

Annons:
[GunillaF]
2008-12-15 14:04
#1

Jaadu, livet är inte lätt. Men vid din ålder borde du väl kunna gå och köpa en egen gran, eller?

Theres
2008-12-15 14:08
#2

Ja, men var ska jag sätta den då? :S Mitt rum är överfullt…
Isf om jag får tag på lite pengar, så kan jag köpa en gran, sedan sätta deras gran utomhus…

golf.ifokus.se

TerriZue
2008-12-15 14:10
#3

Förstår att du är besviken, det skulle jag också vara!

Ivår familj har vi alltid åkt allihopa tillsammans, jag mamma, Emil och Elin…. förutom de senaste åren då Emil uteblivit eftersom han inte bryr sig så mycket längre..

Nu när jag flyttat ihop med pojkvännen har jag varit med mamma och köpt gran, Jimmi vr inte med för det är inte lika viktigt för honom…

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Theres
2008-12-15 14:13
#4

Pappa är inte hemma och hans plånbok ligger här… Det är nästan för lätt…
Jag menar… jag tänker inte lägga ut mina pengar på en till gran… det var deras fel att vi får två granar isf…
Bara det att mamma tog bilen idag eftersom jag är ledig… så kan inte åka och köpa en i smyg…

golf.ifokus.se

SusannAlg
2008-12-15 14:38
#5

Klä granen själv! Så kanske han inser att han sårat dej !!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Theres
2008-12-15 15:44
#6

Jag hittar ingen julgransfot Tyst

golf.ifokus.se

Annons:
[GunillaF]
2008-12-15 16:09
#7

Köp en!!! Flört

LiveLoveLaugh
2008-12-15 17:18
#8

ja, klä den själv! Jag hade också blivit besviken om min sambo valt ut en gran utan mig.

Rita-S
2008-12-15 20:24
#9

Ja klä granen utan honom tycker jag värkar som ett passande straff faktisk ;) Så får han känna besvikelsen med, jag menar, det är ju inte som att du inte sagt nåt om att du ville va med eller hur? :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Theres
2008-12-15 20:50
#10

Exakt… jag har faktiskt frågat varje dag i en vecka "när ska VI köpa gran?" Inte: när ska DU köpa…

golf.ifokus.se

Rita-S
2008-12-15 20:52
#11

ja eller hur?
Så pynta den NU :D Snabbt! Här, jag har två julgransfotar, du kan låna en!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Denna kommentar har tagits bort.
siberlina
2008-12-16 19:11
#13

jag tycker du ska   klä granen    så fort  som möjligt  , helst  när din pappa  sover  och  när han  vaknar    på  torsdag    morgon  så  står  granen där  och  tindrar

Annons:
Upp till toppen
Annons: