Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1339 ggr
Saintpaulian
2008-12-25 14:04

Knasigaste händelsen i jul?

Vår knasigaste händelse var nog detta. Min syster hade vunnit en tomte av deras lokala tidning. Han skulle komma helt oförberett och dela upp julklapparna.

Han kom KLOCKAN 14!!!

Barnen blev helt paffa, och vi vuxna med.
Tomten ursäktade sig att han var tidig, men det blev liksom inte samma sak att få julklapparna före Kalle Anka.

Dessutom var min syster inte hemma än från jobbet, så alla sparade sina klappar till kl 17 och öppnade när hon kom hem.

Annons:
Tatsja
2008-12-26 08:24
#1

Hade de inte satt någon tid när han skulle komma då?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Saintpaulian
2008-12-26 09:35
#2

"Vår knasigaste händelse var nog detta. Min syster hade vunnit en tomte av deras lokala tidning. Han skulle komma helt oförberett och dela upp julklapparna."

Nepp, det ingick inte i priset att man fick den lyxen.

Saintpaulian
2008-12-26 09:38
#3

Ingen annan med rolig/tokig händelse i julhelgen??

Rita-S
2008-12-26 10:22
#4

Lilla julafton knackade tomten på här och bjöd på glögg och godis, men jag berättade även om det i en egen tråd :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Saga85
2008-12-27 03:27
#5

Knasigt och knasigt. Men min mor berättade i efterhand att hon köpt bob hund-konsertbiljetten till mig innan jag sagt något om det. Att min mor hade sån koll var lite förvånande.

Dåligt det där med tomten dock, även om det var en trevlig idé :/

Däremot har jag en liten fin anekdot från förr. Det var året då min yngsta bror höll på att sluta tro på tomten. Min far fick då för sig att ringa från sin mobil på julafton och utge sig för att vara tomten. Lillebror svarade skeptiskt, kollade på nummerpresentatören och utbrast besviket "Men pappa, det är ju du!".

ophelia
2008-12-27 10:29
#6

Vårt julfirande avslutades med att barnbarn och svärson fick magsjuka men som tur var inte av min mat utan den var medtagen från småland.Lilltjejen hade varit sjuk natten innan julafton.Så nu väntar gubben och jag på om vi också ska få det.Men vi avstår gärna från denna överraskningspresentRynkar på näsan

Annons:
Solveig
2008-12-27 17:35
#8

Skämt åsido, det knasigaste som hände hos oss vara att en närsynt tomte läste fel på morfar och mormor på ett paket. Morfars min när han höll upp en BH var ganska dråplig.

Lavine
2008-12-27 17:57
#9

Jag förstår ju av ditt inlägg, Saintpaulian, att i er familj finns det inte på världskartan att dela ut julklapparna före Kalle Anka. Men alla har olika rutiner för det där. Ni får se det som att ni blev verkligen rejält överraskade i alla fall. FlörtGlad

Lavine
2008-12-27 17:59
#10

Jag vet inte om det var så "knasigt" direkt, men både jag och en annan familjemedlem var dunderförkylda på julafton och bara satt och hängde med dimmiga ögon, jag kom sent och gick tidigt och hela julhelgen gick förlorad för min del. I morgon ska vi ha juldagens firande (blev uppskjutet alltså) så jag hoppas jag får tillbaka lite julkänsla då.

Saintpaulian
2008-12-27 18:45
#11

#9 Ja det var nog mest barnen som blev lite besvikna över att deras mamma inte kunde vara med på paketutdelningen. Sen så trasslade det ju till planeringen med maten osv, men det var ju en bagatell Flört

Hoppas att morgondagen blir fin och att du känner dig piggare!

Lavine
2008-12-27 20:21
#12

#11 Tack, vad snällt! Jag tror och hoppas att det blir så.

Ja, det var ju lite ironiskt att din syster som var den som vunnit jultomten, så att säga, inte ens var hemma!

Destany
2008-12-28 12:48
#13

jag hade med mina två katter hem o den ena katten var på sitt sämsta humör nånsin..jag hade varit hundvakt precis innan o det gjorde henne arg o hon gick nog o fantiserade att hunden var kvar hemma hos mig, arg var hon iallafall.. morrade o väste bara man tittade på henne o slog efter den andra katten som inte fattade nåt.. alla fjäskade för henne så det var rätt skojigt faktiskt.. så fort vi kom hem igen o jag släppte ut henne så blev hon sitt gamla goa o glada jag..

Annons:
[Vargnatt]
2008-12-28 22:52
#14

Knasigaste här var när hunden snodde vår julskinka :P

Tatsja
2008-12-28 23:19
#15

#14 Oj, hur mådde han då? Ont i magen?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Vargnatt]
2008-12-28 23:39
#16

Efter ungefär 4 kilos julskinka var han ganska dålig i magen efteråt jo :P Men fortfarande glad och pigg som alltid

Upp till toppen
Annons: