Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 1932 ggr
Rita-S
2009-08-11 16:17

Planering för fullt!

Ja ni nu ilar det med stormskritt mot julen, och här planerar jag för fullt!

Jag brukar ge bort i julklapp varje år hemgjord godis. Jag håller på planera just nu vilket godis jag skal göra.
Jag brukar göra dom samma saker varje år, med 2-3 undantag som jag varierar.
Jag gör mitt vanilj och pepparmintsgodis av äggvitor och florsocker, och i dessa har jag pepparmint, vanlj, arrak och citronsmak. Samt olika färger.
Detta inngår i min godiskorg varje år för att det går så snabbt att göra och smakar så gott.
Jag brukar även göra ischocklad och nougathjärtan, vilket jag tänker göra även i år.

Förra året gjorde jag även snöbollar med vit chocklad, honung och kokos, det var så lyckad att alla vill ajg skal ha det med även i år, så jag får väl efterkomma.

Men min fundering vad årets nya godis skal va pågår för fullt. Gräddkola och knäck har jag haft med några år, fruktkolor med. kanske jag skulle göra risbräck i år?

Hur långt har ni kommit i planeringen? :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
fibro
2009-08-11 20:34
#1

Mmmmm, vad mycket gott…

Visst är det kul, nu börjar det på allvar….

Jag har precis varit ut i skogen och hämtat lingon+ris som jag fryser hela som de är. Sen tar jag fram de till jul och dekorerar med till t.e.x runt blomarrangmang, ljus och lite var jag vill. Blir jättefint och stämningsfullt..

Rita-S
2009-08-11 20:38
#2

ååå vilken bra ide! Det norpar jag :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fibro
2009-08-11 20:44
#3

Javisst, gör det :)

Litago
2009-08-12 22:50
#4

Takket være deg lille Rita har jeg begynt og planlegge gavene :p

Det meste av kakebaking regner jeg med at jeg gjør sammen med mamma med mindre de stikker av til jul igjen :p

Rita-S
2009-08-12 22:52
#5

^^ Jeg kommer nok til å kjøpe litt

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fibro
2009-08-16 00:05
#6

Svensk text, tack Flört

Annons:
Rita-S
2009-08-16 10:45
#7

Men nu får du allt ge dig, detta är faktisk så bra svensk jag kan få till med min dysleksi!

Sen finns där inget krav på svensk som språk för att bli medlem på iFokus, här är det öppet för alla, även nordmenn.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Norum]
2009-08-16 11:10
#8

Äsch, norska är vackert! Tänk om det hade varit danska.. huga! Det fattar jag absolut ingenting av…

Men norska är faktiskt rätt festligt i sitt skrivspråk.. Vi i sverige ska ju krångla till det med ck men på norska stavas det som det låter, antingen med ett k eller med 2 kk.. Smidigt!

Saknar Norge faktiskt, var mycket där förr när jag bosse i Jämtland.. då svängde vi över gränsen och köpte flera backar med Dahls.. Jösses, så gott det var! Och färska räkor och lax..

Litago
2009-08-16 12:23
#9

Jeg skriver norsk, jeg er forferdelig dårlig på å skrive svensk, så det hadde bare blitt enda værre og lese :)

TerriZue
2009-08-16 23:17
#10

Har inte planerat så väldigt mycket än, det enda jag faktiskt har börjat planera ordentligt är julaftons morgon.

Vi brukade ha som tradition på min mammas sida av aläkten att vi träffades hemma hos min gammelmormor på julaftons morgon. Hon dog tyvärr för några år sen och efter det har det blivit lite hit och dit med den traditionen. Det blir liksom inte alltid av men vi försöker ändå hålla den uppe.

Nu har jag pratat med min sambo och han har lovat mig att vi kan ha julaftons morgon hemma hos oss så hela min släkt (från mammas sida då) ska komma hem ´till oss på morgonen. :) så nu håller jag på att planera vad vi ska bjuda på och hur vi ska organisera det hela. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Upp till toppen
Annons: