Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2283 ggr
[Norum]
8/16/09, 1:28 PM

Längtar till jul

Är det bara jag som längtar till advent och jul? Ser verkligen fram till allt börjar.. allt pyssel, allt bakande och all mat.. Glad

Annons:
Rita-S
8/16/09, 1:43 PM
#1

*sajtvärden har skrivit massor med artikler redan, i AUGUSTI, gjort klar fler artiklar och postat en, gjort sin julklappslista och är långt på väg inn i högen med presenter att göra*

Japp, det är bara du ;)

Skämtar, NEJ det är inte bara du! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Norum]
8/16/09, 1:52 PM
#2

Jag tycker faktiskt att det är årets mysigaste tid.. Älskar allt detta pyssel. :-)

Tur jag inte var ensam om att längta! hah

Rita-S
8/16/09, 1:57 PM
#3

vi har ju haft nedräkning från 1 januari… :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Norum]
8/16/09, 2:00 PM
#4

Nja… det var kanske lite tidigt då.. haha

Rita-S
8/16/09, 2:02 PM
#5

hej, nedräkning! Inte förberedelser ;)

Men jag som fibris måste börja planeringen tidligt, annars ligger jag i koma hela julafton och alla juldagar och missar ALT!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Norum]
8/16/09, 2:07 PM
#6

Vet precis hur det är med fibron.. Urk! Jag brukar ha alla kakor klara till 1:a advent.. Då är allt klart till december. Då har jag en hel månad till pyssel.. Glad

Annons:
Litago
8/16/09, 2:07 PM
#7

Det er synd vi ikke bor så nært lenger, det hadde jo vert tiden for å begynne med våre søndager snart nå :)

Mitt mål er alltid og være klar med alt av julegaver innen november er slutt, så det er bare å sette i gang ^^

Rita-S
8/16/09, 2:28 PM
#8

ja samme her, Lita, for jeg pleier bytte gaver med familien på en norsketur i begynnelsen av desember :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
8/16/09, 11:13 PM
#9

Jag längtar som bara den! Jag har faktiskt tjyvstartat och lyssnat lite smått på en eller två jullåtar (jag vet att jag är galen men ibland kan jag helt enkelt inte hjälpa det). Jag sitter dessutom för jämnan och skriver för fullt på en massa julsagor som jag och en kompis skriver ihop. :)

Jag vill ha jul nuuuu! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Sara
8/17/09, 6:58 PM
#10

Jag längtar oxå!

Sara

mariatingsund
8/17/09, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ja, jag har precis köpt en tomte på Lammhults antik (brottsahemmet) mitt i mörka småländska skogarna.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

mariatingsund
8/17/09, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

helbilden, sen är det bara vänta tills han får liv :-)   ;-)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

elinskogsberg
8/18/09, 9:17 AM
#13

Jag längtar en massa:D <333

Annons:
[Norum]
8/18/09, 9:45 AM
#14

vad sugen jag blir på julen nu då! Glad

Tatsja
8/18/09, 10:54 AM
#15

Längtar också att få sätta upp gardiner, plocka fram alla tomtar och baka så det luktar jul.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
8/18/09, 8:03 PM
#16

#12 Han var helt underbar, så himla söt. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

mariatingsund
8/18/09, 8:24 PM
#17

Det är väl därför jag inte kunde hålla mig bortaSkrattande

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Emo
8/18/09, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#12 jättesöt tomte.

Vill ni se en tavla, som jag gjort?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Faxlin
8/21/09, 12:45 PM
#19

#12: Ser verkligen ut som om han kommer vakna till liv när som helst.

#18: Den var häftig. Och jag är ruskigt imponerad över att du har gjort den själv. Skulle aldrig lyckas ro i land med något sådant.

Själv brukar jagalltid se fram emot julen. Just den där biten med att plocka fram alla tomtar och julsaker och få göra det riktigt juligt. I år infinner inte denkänslan sig alls. Vill inte ha jul mer tror jag. Och anöedningen är att min sambo och son tappade en hel kartong med mina julsaker ner på en annan kartong med julsaker. Så nu har jag nästan inte en enda julsak kvar. Det känns skitjobbigt rent ut sagt. Alla gamla ljuslyktor i tomteformat och sådant. Men jaja, jul lär det bli ändå misstänker jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Upp till toppen
Annons: