Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 1680 ggr
[Asta]
9/13/09, 2:50 AM

Juligt?

Själv förhandsbokad jag just BLossas årgångsglögg. Det måste väl vara lite juligt?

Jag är inte någon glöggfantast, men clementin kunde jag inte motstå.

Blossa clementin

Bild från Blossa

Annons:
Dressan
9/13/09, 9:56 AM
#1

ååhh.. nu när du säger glögg.. så längtar man till ljul :)..

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

wolfgirl82
9/20/09, 11:58 AM
#2

Härlig färg på flaskan! :) Den kanske man ska boka :)

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

[Asta]
9/20/09, 12:03 PM
#3

#2 - det var den andra orsaken som gjorde att jag bokade. Älskar orange.

Pajjen
9/21/09, 12:59 AM
#4

Glögg är riktigt gott, med hackad mandel och russin.
Men med clementin har jag aldrig smakat, får ta och göra det i år!:)

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

[Asta]
9/21/09, 10:34 AM
#5

Jag är faktiskt inte egentligen speciellt förtjust i glögg. det är för sött för mig. Men som sagt clementin i kombination med orange flaska blev för mycket till och med för mig :)

Lavine
10/1/09, 6:22 PM
#6

Skulle gå in och förboka, men det var som att det inte gick - nu ser jag att den släpps i dag! Borde ta mig till ett Systembolag.

Säger som ovan: kombinationen clementin och orange flaska måste jag bara ha.

Annons:
Issm
10/1/09, 10:03 PM
#7

#6, fast jag läste någonstans att Systembolaget INTE skulle ta in och sälja året blossa glögg i butikerna utan man skulle tydligen bara kunna beställa den. Dock gav inte systemet något bra svar på varför de skulle göra så i den artikel jag läste.. (hittar inte artikeln igen)

Lavine
10/1/09, 11:50 PM
#8

#7 Men, men… skickar de hem den, eller vad?!

- - -

Har kollat igen, och tja, det verkar som om man bara kan beställa den. Jösses, ja det måste jag ju försöka göra pronto i så fall. Tack för påpekandet!

Länk:

[Asta]
10/2/09, 11:11 AM
#9

Nej, man får hämta dem på sitt bolag. Jag fick igår ett SMS om att mina flaskor var på gång.

[Alexandrae]
10/2/09, 10:30 PM
#10

Varm glögg och lussebullar, guud vad jag längtar till julen!

MissDoe
10/3/09, 1:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Två sådana flaskor står här hemma! Skrattande

http://julaftonsmorgon.blogg.se

/Elin

MissDoe
10/3/09, 1:37 PM
#12

Hmm….Skrattande

vi behövde inte boka. systembolaget hade 495 st i sitt lager, på plats. Det var bara att ta

Lavine
10/3/09, 2:18 PM
#13

#12 Nej nu åker jag till stan!!

Annons:
[Asta]
10/3/09, 2:34 PM
#14

Har också två flaskor hemma. Vi tänkte tjuvstarta ikväll eftersom det skulle bli höststormar så känns det som att ett glas glögg kan passa.

Rita-S
10/3/09, 2:38 PM
#15

Jag kommer göra hemkokad glögg även i år ^^

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Asta]
10/3/09, 2:42 PM
#16

#15 - hade jag varit en glöggfantast så hade jag nog också gjort det, har varit på ett "inför-julen-party" en gång där vi fick lektion i det. Jag gillar egentligen "procedurer". Men gillar egentligen inte glögg så där jättemycket så det räcker med det lilla vi köper. Det kommer troligen att bli över av den också :)

Upp till toppen
Annons: