Annons:
Etikettdekoration
Läst 2001 ggr
Pajjen
2009-09-21 01:07

Julgranen!

Hur tycker ni att Julgranen ska vara klädd?
Mycket pynt, lite pynt, och vad brukar ni pynta med ?

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

Annons:
Rita-S
2009-09-21 08:57
#1

Jag pyntar med kulor, korgar, glitter, ljus, och små figurer. Har några små paket med tomtar på kjälke, tomtar som akar skridskor o så, lite änglar i stadig ökande mängd(ena faster till Fredrik ger en ängel i julklapp varje år till alla i familjen, normalt en liten en som man kan hänga på granen eller nånting, lite orginalt :D) små stjärnor i papir, jag har några små mässings-grejs också, små böljor och klockor.. Dock vill jag inte att min gran skal va nedlässad i dekor. "lagom är bäst" tycker jag, sen kan det ju va olika vad man tycker är lagom. :) Min f-d bästa kompis hadde en grans om inte syntes under allt glitter, så som jag lite full av skratt kommenterade, dom behövde bara ljus och glitter, samt stjärnan på toppen, inget annat syntes ju gjennom glitteret! Inte ens granen! Men det tyckte dom var fint, så det var så hemma hos dom :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

wolfgirl82
2009-09-21 12:59
#2

Jag tycker det kan vara svårt att få rätt mängd i granen. Oftast hittar man så mkt fint på rean efter jul som man köper så antalet saker i granen ökar för varje år här hos mig.

Jag har haft lite av ett blått tema på mitt julpynt sista året. Fast det smyger sig in mer och mer rött.

I min gran hänger allt från kulor, stjärnor, paket, tomtar, snögubbar, istappar, glitter m.m.
Samt ljus så klart.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

mariatingsund
2009-09-22 14:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

glasklara glas, om jag får bestämma.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

redhead82
2009-12-08 12:10
#4

Jag pyntar alltid min gran med färgerna guld & rött! tycker att detta är en fantastiskt julig kombination!

Älskar att ha mycket dekorationer i granen, många vackra bollar och mycket glitter! vita lampor…

Sen ska den traditionella halmbocken stå under granen hela julen!

Trollhassel
2009-12-08 12:21
#5

Vi överpyntar alltid granen. Vi har så mycket pynt som bara måste upp. Allt från slitna smällkarameller till fina glaskulor. Massor av olika färger, glitter och lampor. Granen kan se gräslig ut men det är så vi vill ha den.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

SussiF
2009-12-09 12:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag brukar ha tjockt, vitt glitter som får symbolisera snö, och röda kulor och hjärtan med vit belysning

Annons:
Upp till toppen
Annons: