Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1935 ggr
Sara
2009-10-18 18:39

Era värsta julminnen

Jag måste kontra med en tråd om våra värsta julminnen när jag läst de fina minnen andra har.

Jag har två minnen som jag aldrig kommer att glömma.

1.

Hela familjen var och firade jul hos min moster ett par timmars bilfärd hemifrån.

Allt flöt på bra och vi åt och drack julmat och efter maten hittade jag en skål med jättegoda fruktkolor som jag åt en riktigt stor mängd av, de var underbara!

På väg hem kör jag och jag börjar må riktigt illa. Tillslut så stannar jag bilen och familjen undrar så klart varför. Jag sprang runt bilen och spydde och spydde, jag mådde så dåligt.

Antagligen var det alla kolor som min mage inte ville behålla och jag har aldrig ätit en sådan fruktkola igen.

2.

Min pappa var inte hemma en jul och jag, min bror och mamma åkte ner till min moster dagen innan jul för att sova över där och fira. Min mamma sov på en extrasäng i huset och jag och min bror sov i en husvagn på gården.

Det fanns ju värme i husvagnen så det var rätt mysigt att ligga och prata med brorsan där långt in på natten.

Så vaknar jag och det är svinkallt i husvagnen. Jag är rysligt kissenödig och fryser. Jag försöker få min bror att gå upp för att fråga min moster varför husvagnen är så kall men han vägrar.

Så när jag äntligen kommer mig upp ur sängen och in i huset så visar det sig att min moster har dragit ut fel sladd och därför var elen till husvagen borta och också värmen.

Jag blev riktigt sjuk den julen.

Sara

Annons:
Rita-S
2009-10-18 19:05
#1

Dårliga minnen.. hm, kluven om jag skal skriva om första julen 2 veckor efter min mormor dog.. vi firade bara 4 dagar efter begravningen, och även om det var riktig sorgligt var det även på nåt sätt riktig fint. Vi satt och mindes mormor i nästan allt vi gjorde, så egentligen var det riktig fint med. 

Men jag tror kanske det var första julen efter mamma och pappa skilde sig. Jag minns den inte riktig, men det kändes på nåt sätt som det inte var nån riktig jul det året.. Jag var 8, och pappa var inte där.  Det kändes riktig konstigt..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: