Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2521 ggr
fia-mia
2009-10-30 12:07

Vad ska man ge i julklapp då?

De som jag ska köpa till är:

Pappa, 60

Mamma, 44

Morfar, 68

Mormor, 69

Brorsan, 11

Presenterna ska ligga på max 200. Mormor och morfar tillhör kategorien som redan har allt. Till mormor har jag köpt 3 jättestora ljus (29 kr/st) och en väggkalender (80 kr). Till morfar har jag inte en aning, inte till pappa eller brorsan heller. Mamma får nog två grytvantar med kor på (40 kr/st) tror jag och något mer. Till mormor och morfar köper jag nog en liten korg med typ te, kaffe och choklad som de får dela på.

Kan någon hjälpa mig i djungeln av prylar?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Annons:
Rita-S
2009-10-30 12:41
#1

Jag tycker en liten korg med hemmagjort kaka eller lite konfekt och lite gott kaffe i en lite dekorativ kaffeburk lyder som en perfekt liten present till din morfar och mormor tilsammans, och inte blir det särskilt dyrt heller.

Brukar din morfar läsa nånting? Löser han korsord eller sudoku eller nånting? I så fall kanske du kan köpa lite större korsordsböcker eller sudokuböcker så han har ett bra tag att lösa detta.

Till din mamma kan du kanske även göra nån hemgjort mums att ge bort. Om hon tycker om ischocklad är det faktisk inte så svårt att göra det exempelvis. Du hittar massor med recept här på sajten till både snabba och änkla saker att göra som är smarrigt och gott.
Men annars kan du även gå på konditori och köpa en marsipangris som är vackert utformat, dessa kan du få från 100 kronor och upp, och dom brukar gjärna va i en söt ask dessutom. Förutsatt att hon tycker om marsipan förståss.

Din pappa vet jag mycket lite om, jag vet inte om han gillar magasiner eller nånting? Du kanske kan köpa abonement på nån tidning han tycker om? Många ligger på typ 400 kronor för ett år, men du kanske kan få köpt typ ett halvår eller så?

Och din bror? Han gillar kanske film? Det finns massor med filmer att få tag på för en billig penning, så kanske du kan fynda lite på dvd.se eller tillsvarande?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fia-mia
2009-10-30 21:00
#2

Tack för tipsen! Var på stan idag. det blev två pocketböcker var till mamma och pappa, 4 för 3.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Upp till toppen
Annons: