Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2133 ggr
[LucyInTheSky]
10/13/09, 8:16 PM

Redan julpynt på Rusta..

Är inte det lite tidigt? Skrattande Jag tycker det är jätte kul men det har ju inte ens varit halloween än.. Brukar inte det komma först..

Annons:
Gusthav
10/13/09, 11:50 PM
#1

Jo, det tycker jag också men dom vill väl få så mycket som möjligt sålt innan julen helt plötsligt är slut. Likadant med IKEA och alla andra affärer. Tungan ute

Rita-S
10/14/09, 8:54 AM
#2

Det har även börjat komma på dollarstore :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MissDoe
10/15/09, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Har besökt Rusta, ÖoB, IKEA… Alla har sina julgrejer framme. Jätteroligt :) Jag har hört att Bauhaus oxå har plockat fram! Skrattande

Gunlog
10/15/09, 11:53 PM
#4

Helt sanslöst! Det tar bort mystiken och känslan från julen…

På tal om pynt: Hur många lådor av julsaker låter ni stå kvar i förrådet?

Jag har 14 bananlådor, 3 stora flyttlådor plus löst som är för stort att lägga i låda. Jag låter i alla fall 3 bananlådor ligga kvar… Jag tar aldrig upp det, ändå förbjuder jag mig själv att göra mig av med det…

Förvånad

Ändå köper jag minst en tomte och något annat skrafs VARJE JUL!

Har redan beställt en ljuslykta på Cellbes…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[LucyInTheSky]
10/16/09, 12:00 AM
#5

Jag flyttade hemifrån förra året så jag har inte hunnit samla på mig särskilt mycket.. har typ 1 bananlåda + mina dukar och gardiner med pynt =)

Sara
10/16/09, 12:01 PM
#6

Jag har rensat ut allt mitt julpynt, hade en massa krafs som jag aldrig använde. Nu är det mest stilrena saker.

Sara

Annons:
Gunlog
10/16/09, 8:41 PM
#7

Idag har Cervera börjat med sitt!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[Göstage]
10/13/21, 3:29 PM
#8

Den eviga frågan: jul-redan?

#0 På dagen 12 år efter trådstart.😉

Carmarino
10/13/21, 5:53 PM
#9

#8: Håller faktiskt med honom. Gillar julen, men vill inte ha jul hela hösten. Såg på Instagram att någon affär (tror det var Dollarstore) hade börjat ta fram julpyntet redan i slutet av augusti. 😱

Följer en del julkonton på Instagram och det är förvånansvärt många som tar in och klär granen redan innan första advent. Sedan slänger de ut den i mellandagarna, eller möjligen efter nyår. Själv adventspyntar jag bara till första advent. Resten av pyntet och Julgranen kommer inte upp förrän tidigast 22 december.

Numera brukar jag få ta två dagar på mig för att orka med. Tar fram pyntet den 22 och klär granen den 23, för att sedan kunna koppla av och bara njuta på julafton. Fast det händer förvisso att granen inte blir klädd förrän julaftons morgon, men jag vill helst slippa det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: