Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1971 ggr
WinterPrince
10/14/09, 12:48 AM

Så var det dags igen :D

Var på Ö&B i fredags och hittade julpyntet framplockat! Överlycklig! Köpte två paket julkort och en rulle julklappspapper.

När jag kom hem började jag spåna på vad jag ska göra för julklappar. Är student och på en tight budget så det blir hemmagjorda klappar till dom flesta.

I dagsläget är planeringen såhär:

Mamma: Gula svettband
Pappa: Nyckelfodral
Syster: Rosa svettband
Bror: ev nyckelfodral om jag inte kommer på något bättre
Brors sambo: Rosa svettband

Mormor: Egen dekorerat ljus
Morfar: Nyckelfodral

Farmor: Brysselkex
Farfar: Fröpåsar

Annons:
Sara
10/14/09, 1:11 AM
#1

Åh, nu måste jag ju ta mig till ÖB!

Sara

Sara
10/14/09, 1:12 AM
#2

Förresten, gör du svettbanden och nyckelfodralen själv? Får man be om en beskrivning?

Sara

WinterPrince
10/14/09, 9:37 AM
#3

Svettbanden är av handdukar jag fått nån annan jul. Klipper bara lagom stora bitar, syr på längden så det blir som ett rör. Sen ska jag bara trä igenom resåren och sy ihop det så det blir runt.

nyckelfodralen har jag inte börjat med än, men har ropat in ett fuskmockatyg på tradera härrom dagen så får se hur det är och jobba med sen.

Sara
10/14/09, 2:16 PM
#4

Visa gärna när du är färdig!

Sara

WinterPrince
10/17/09, 6:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

nu är klappen till mormor klar, så här kommer lite bilder.

WinterPrince
10/17/09, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

har använt mig av den här tekniken

Annons:
Rita-S
10/17/09, 7:11 PM
#7

Vilket jättebra tips det med att använda varm sked för att "smälta" servett-motivet på, det skal jag använda!! Tack för tipset :) Himla tråkigt att bilderna var bortplockade då..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
10/17/09, 8:08 PM
#8

# 5,6 Tjusigt!

Sara

wolfgirl82
10/18/09, 6:17 PM
#9

Åh vad smart med ljusen! Det måste jag testa i år. Blir perfekta julklappar till mina systrar ju :)

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

WinterPrince
10/18/09, 10:38 PM
#10

Hade ni gissat att det var en servett om ni inte fått veta?

WinterPrince
10/22/09, 12:05 AM
#11

Nu måste jag tänka om med mina julklappar. Lyckades inte med mina svettband. Mamma och ev brors flickvän kommer få ljus som det jag gjort till mormor. Lite mer osäker på vad syster ska få nu.

Upp till toppen
Annons: