Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 8054 ggr
ESJE
2009-10-26 14:37

Julklappslek

Är det någon som har ett bra tips på en rolig julklappslek?

Annons:
mammaz
2009-10-26 15:01
#1

Hej jag har inte varit med här så länge. Antar att ni redan brukar göra denna lek. Men man vet ju aldrig.

De som är vuxna bestämmer t.ex. sig för att alla ska köpa 1 julklapp för minst 50:- (man kan bestämma sig för hur många och hur mycket man vill)

Man kan ha ett Tema eller t.ex. en färg eller så har man inget utan bara köper det man själv vill ge bort.

Alla lägger sina paket i mitten (på bordet/golvet) sedan bestämmer man när leken skall vara slut. Vi tog 20 min sist. Någon sätter en timer som ingen får titta på. Sedan börjar man slå med 2 tärningar. När man får samma siffror på båda får man ta vilket paket man vill som sitt eget. Och även fortsätta en gång till. Vid olika går turen över till nästa.

Man tar alltså paket från varandra när de på bordet tagit slut!

Det blir helt hysteriskt i slutet, någon kan sitta med många paket och vissa inga (vi bestämde att alla minst måste få 1 så de som fick många gav bort) och så är det alltid vissa paket alla vill åt. Vi hade slagit in vissa saker så man tyligt kunde fatta vad det var.Skrattande

Det var första gången vi gjorde denna lek och det var jättekul tyckte alla. I år ska vi nog ha många  paket/person. Klapparna behöver ju inte kosta så mycket styck.Hoppas ni fattar för det kanske blev lite rörigt.SkrattandeKram från mig.

ESJE
2009-10-26 16:08
#2

Vilket trevligt tips! Tack så mycket för det!

Sara
2009-10-26 16:28
#3

# 1 Det är en jättekul lek!

Sara

Rita-S
2009-11-03 21:47
#4

Vi hadde en ett år när jag och min mann firade med hans syster. Hennes dåvarande pojkvän hadde en lek dom alltid gjorde. 
Alla dom vuxna i familjen fick endast en present från alla andra i familjen, men innan dom fick denna fick dom en rad små presenter. Varje lilla present skulle va en liten grej, billig helst, som var en ledtråd. Det kunne va en flask-kapsyl, en klädklypa, en trosa, ett frimärke, presis vad som helst, pyttelite, och innpackat i julklappspapper. Varje lilla present, kanske 6 i totalen, utgjorde en ledtråd, och dom fick inte sin present förens dom gissat vad det var :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: