Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 1334 ggr
Trollhassel
11/23/09, 8:02 PM

Mysigaste julminnet från barndomen?

Vilket är ert mysigaste julminne från barndomen?

Jag minns speciellt en jul. Jag kan ha varit 7 år och vi skulle förmiddagsfika hos mina farföräldrar som bor hundra meter bort, på samma fina gård. Lite bullerbykänsla. Detta var en tradition och är det fortfarande fast det är min faster och henne familj som bor idet huset nu.

Min farfar satt i sin gungstol och hälsade oss välkommna med en stor bamsekram. Detta var säkert lika varje år, men det är så jag minns julen, och så jag minns min farfar. Jag minns känslan av spänning och nyfikenhet man hade när man var liten, och hur det doftade glögg och saffransbullar hos farmor och farfar.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
idalotta
11/23/09, 9:00 PM
#1

varje jul läste min pappa viktor rydbergs tomten… nu när mina syskon fått barn läser han den för dom..  va ett litet glapp när vi var sådär halvvuxna när ahn inte läste men nu får han göra det igen..=)

det är jul för mig..

Ida

Medarbetare på Florist

Trollhassel
11/24/09, 10:59 AM
#2

Åh, den är så fin! Midvinternattens köld är hård…Den ska jag läsa för mina barn när de finns och är stora nog att lyssna :). Och kanske för liten som ligger i magen nu. min mamma läste den för mig och mina systrar när vi var små.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Asta]
11/24/09, 1:35 PM
#3

Minns inte en enda jul från barndomen.

Upp till toppen
Annons: