Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1985 ggr
lightseeker
2009-11-17 22:06

jultraditioner som man inte har

Jag har tex. INTE åkt julsläde någon gång.

Ser ofta sådana fina filmer från när man åker släde på julhelgen, till tex. kyrkan.

DET har jag aldrig gjort, men skulle gärna vilja uppleva någon gång, i snörikt landskap.

Och ni?

Annons:
Sara
2009-11-17 22:36
#1

Åhh, det skulle jag med vilja! Efter häst med bjällror och en fäll i knät.

Sara

giffan
2009-11-17 22:53
#2

Brr låter kallt. Här är det tyvärr nästan alltid för lite snö för att göra det till jul.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Trollhassel
2009-11-17 23:41
#3

Dopp i grytan. Aldrig någonsin varit en tradition hos oss och det är jag glad för.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

lightseeker
2009-11-17 23:45
#4

dopp i grytan, det gjorde alltid föräldrarna när jag var liten.
Men det blir litet svårt för mig att göra, eftersom jag inte äter gris.
Det blir kalkon-skinka i ugn, för mig.

giffan
2009-11-17 23:49
#5

dopp i grytan som är så gott. man kan ju faktiskt göra dopp i grytan på annat än skinka… om man vill

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Rita-S
2009-11-18 07:59
#6

jag har häst Glad Och tillgong på släde. Och sele. hur många kommer? Så jag fixar stor nog släde.. Skrattande
och då får nån annan stå för glögg på thermos sedan jag ställer med häst och släde! Tungan ute

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Trollhassel
2009-11-18 10:33
#7

#6 Åh, mysigt! Vi hade gotlandsruss och släde när jag var liten. Tyvärr så tål jag inte hästar så jag åkte i en pyttesläde efter min get i stället. Men vilken stämning det var! Hade gärna åkt släde igen! Min mor är utbildad på WÅNGEN travskola i jämtland där hon körde in nordsvenskar. Nu har hon Tinkerhästar och jaktvagn, men det kanske går lika bra :) Åh, jag älskar bjällrorna!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

lightseeker
2009-11-18 10:51
#8

menar du allvar Rita-s, var bor du så kommer jag med dottern!

Glöggen är väl inget problem, tjoho!

TerriZue
2009-11-18 10:55
#9

Jag har heller aldrig åkt häst och släde, det är något jag verkligen vill göra någon gång. :) Eller, rättare sagt; jag ska göra det någon gång. :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2009-11-18 10:57
#10

Ja, jag jobbar ju inte mellandagarna :) Har du långt, Lightseeker? :)

Jag måste kolla vilka släder som står på ladan på ridskolan och om jag får låna en. Sen måste man ju självkalrt ha den där förbaskade snön….

Blir det som i vintras, blir det knappast nåt problem, då måste man bara hitta lämpade vägar som inte är saltade eller scooterspår >.<

Och sen måste jag ju ha en bjällerkrans till hästen förståss

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

lightseeker
2009-11-18 11:03
#11

he he, jag har ingen aning om jag bor långt bort från dig, för jag vet inte var DU bor, men jag bor i göteborg.

Kan jag ta yngsta dotern med mig, hon är 13?

Rita-S
2009-11-18 11:12
#12

#11 ja om du vill åka upp till södra norrland för slädetur hehe :D Då tror jag Sälen med sina turist- slädegrejs är närmare faktisk :) Jag bor nära Hudiksvall!

Men borde ju finnast nån som har turåkning med häst och släde nånstans söderut?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

lightseeker
2009-11-18 18:02
#13

hm, kanske många här söderut inte är lika bjussiga som digFlört

Annons:
Rita-S
2009-11-18 18:08
#14

^^ Annars får du säga till om du är i skogarna! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

lightseeker
2009-11-18 18:32
#15

jag lovar, i alla fall till sommaren.

Upp till toppen
Annons: