Annons:
Etikettadvent
Läst 1727 ggr
Rita-S
2009-12-15 08:11

15 December

I dag är tidfristen för att skicka sina tomte-paket! Kom i håg det nu :)

I natt har det snöat, drygt 5-10 cm ligger det på marken nu, vitt och skönt överallt.
I går hann jag inte göra så himla mycket, jag blev kidnappat till barnvakt i stallet av en desperat mamma, så kom hem drygt halvannan timme senare än planerat.
I dag tänker jag dock komma i gong med tvätthögen så den är borta till julen och kanske baka lite mer. Jag har fått låna takke till min mamma så jag kan steka läfser! Skal våga mig på potetläfsan från Norge och kanske även tunnlefsan. Dock inte i dag direkt… :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Trollhassel
2009-12-15 12:09
#1

Vackert med snö! Jag och vovven har vari ute en stund, men vi ska ut igen sen. Vänta på ett telefonsamtal från en person som antagligen kommer att ta hand om Prillan åt mig i några månader tills bebis kommit och jag mår bättre.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[LucyInTheSky]
2009-12-15 15:07
#2

Ingen snö här.. =(Bor väl för långt söder ut antar jag.

Mår inge vidare idag. Fick veta i går av försäkringskassan att oj då vi har gjort fel du ska inte ha dom 5800kr du fått hela tiden utan 2500kr i månaden istället. Jag vet inte riktigt hur dom tror jag ska klara mig på det med lägenhet och allt.. =( Försöker hålla humöret uppe för det är jul.. men det är svårt.. Vet inte riktigt hur jag ska lösa allt.

Får hoppas på ett julmirakel..

Men jag ska slåss mot dom.. Dom ska inte bara komma och ta mina pengar utan vidare.

Rita-S
2009-12-15 15:10
#3

#2 Stå på dig och lycka till!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tiana
2009-12-15 19:27
#4

Ja, här kom det snö och jag hamnade i diket, Jag är ok förutom vänster hand, och bilen fick bärgas till verkstad. Domen faller imorgon ;)

Rita-S
2009-12-15 19:29
#5

#4 ajdå! Hoppas det inte blir så dyrt då!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tom-B
2009-12-15 19:36
#6

Hittade hit idag. Men det har ju varit massa strul med iFokus, så först nu kan man meddela sig med omvärlden.

#2 Ibland är det märkligt. Om man som arbetsgivare råkar utbetala lite för mycket, det får ju inte vara alltför uppenbart, så får man stå sitt kast. Går inte att kräva tillbaka.

Men om en Myndighet gör fel, då blir det räfst och rättarting. Och snabbt skall det tillbaka. Annars blir det Kronofogden. Och se´n är ekonomiska uppgörelser kört för resten av livet.

Tala om Småpåvar på många Myndigheter!

Hoppas det reder sig för dig.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
Rita-S
2009-12-15 22:19
#7

Jag räckte inte alls lika mycket som jag hoppades. Fick tagit lite tvätt, hämtat lammet vi bestält, skottat snö, skottat snö igjen och blivit av med skrotbilen iaf! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TwinkleTwinkle
2009-12-15 22:23
#8

Idag har jag köpt nya amaryllisar, då de gamla blommat ut. Jag sitter oxå och klurar på hur jag ska kunna hålla katterna borta från Julgranen. De små liven har nämligen kommit på att dom ska äta glitter…inte bra. det känns inte så hälsosamt. Förr fanns det ju s.k. fy-spray, eller "Get off" i djuraffären, men det finns inte längre, pga kemikalierna som det innehöll.

jag vet ju att katter inte gillar citrusfruker, så jag funderar på att blanda eterisk olja av någon citrusfrukt i vatten och spraya på….100% naturligt är det ju. tar man t.ex. mandarin eller apelsin luktar det ju dessutom lite juligt Glad

Tiana
2009-12-16 15:19
#9

Bara en rad till er som kanske undrar: Jag har klarat mig med en skadad fingerled, kom de fram till efter röntgen idag. Domen för bilen har jag inte hört ännu, kommer väl i eftermiddag.

Har verkligen haft änglavakt!

Rita-S
2009-12-16 15:37
#10

#9 tur det inte var värre!
Visst vore det surt med söndertrasad bil så man står utan och så, men hälsan är lite svårare att köpa på blocket, eller hur? :)
Håller en tumme för din bil med!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: