Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1424 ggr
[per50]
2009-11-28 14:56

Första advent och skyltsöndag.

Nu nalkas det mot första advent och skyltsöndag, och nu skulle det vara roligt att veta om ni tänker gör något speciellt då.

Annons:
[per50]
2009-11-28 15:17
#1

Jag jul pysslat lite igår med att ta fram julstakar, julstjärnor och sätta upp julgardiner och några tomtar i bokhyllan.

Rita-S
2009-11-28 15:19
#2

Själv skal jag köra på julskyltningen i Delsbo med häst och vagn, bjällerkrans och allt!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Åsa S
2009-11-28 15:37
#3

Tror inte jag ska göra något särskilt det känns inte speciellt juligt jag har inte ens plockat upp adventsljusstakar och liknande det känns inte som någon brådska. Det blir jul ändå även om man inte stressar fram allt till första advent, just nu känns det som julen är långt framför oss jag har idag varit ute och plockat svamp så det känns som vintern är långt borta

Sara
2009-11-28 18:32
#4

Jag ska på skyltsöndag/tomteparad i morgon.

Sen ska naturligtvis första ljuset tändas och kanske blir det fika med lussebullar.

Sara

[LucyInTheSky]
2009-11-28 23:05
#5

Allt är advent-fint här hemma nu =) Jätte mys, nu saknas bara tomtarna och granen men det är liiite tidigt än.

I morgon ska första ljuset tändas och sen är det julmarknad här i byn. Ska bli riktigt mysigt. Synd att det inte är någon snö..

Tiana
2009-11-29 19:31
#6

För mig har det varit full fart hela dagen. Först av allt har jag varit katt-taxi på förmiddagen, och eftermiddagen var det skyltsöndag i byn vilket för min del innebär att stå på kontoret och se glad ut ;) Glögg och pepparkakor bjöds till gamla och nya kunder!

Nu ikväll ska adventspyntet upp - om jag orkar mera…

Annons:
LinaN
2009-11-30 16:03
#7

I lördags kom gran och allt upp. saknas dock en ny stake till vardagssrummet då den gamle lagt av helt. samt en julstjärna till sovrummet, vill inte ha en i papp, utan vill ha en i typ mässingsfärgad metall.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: