Annons:
Etikettjulmaten
Läst 3005 ggr
Tarzan88
12/15/09, 6:47 PM

Griljering På skinka

Nån som har nån god griljerings tips till skinka,nått gott! Eller är senap ägg och strö bröd den bästa och godaste?

Annons:
Tom-B
12/15/09, 7:21 PM
#1

Här har du en länk till Matlust, där just detta diskuteras.

Länken Griljera.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Rita-S
12/15/09, 7:29 PM
#2

..eller vi kan även diskutera det här inne med……

Själv brukar jag blanda halvt om halvt med en god senap och honung, sen kryddar jag med lite citronpeppar, Timian och rosmarin, detta smörjer jag på skinkan när den skal griljerast. Jag ser till att ha över så jag kan pänsla på skinkan varje kvart under griljeringen.
Blir otrolig gott tycker jag iaf!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tarzan88
12/15/09, 7:38 PM
#3

ja de lät gott med honung…blir de typ lite samma smak som på revben kanske?

Rita-S
12/15/09, 7:49 PM
#4

Beror nog på revbenen tror jag, men jag vet det är vanlig med honungsgrilljerat revbenspjäll iaf :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Lavine
12/15/09, 11:14 PM
#5

Jag brukar örtgriljera, är inte förtjust i senapsgriljeringen. Tyvärr hittar jag inte receptet på den blandning jag brukar använda just nu, och inte heller på nätet. Men den innehåller bl a kryddpepparkorn, lagerblad, djupfryst persilja och antingen timjan eller rosmarin… eller båda… Inget ägg, den djupfrysta persiljan gör att örtblandningen kletar fast ändå.

Man kan väl ta vad man gillar. :) Vitlök brukar jag hoppa över, har sett det i flera recept nu när jag kollat runt.

AnneN
12/15/09, 11:56 PM
#6

Så här grilljerar jag julskinkan

1 ägg
3 matskedar skånsk grov & stark senap
Ströbröd

Rör ihop ägget med senapen, häll/bre ut över den kokta skinkan.
Strö över lite ströbröd och sedan in i ugnen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Tarzan88
12/15/09, 11:59 PM
#7

ja jag skrev i tråden det… men ja ville ha en ANNAN griljering än den gammla vanliga jag har med ägg senap och strö bröd,

Upp till toppen
Annons: