Annons:
Etikettadvent
Läst 2282 ggr
Rita-S
12/3/09, 10:30 AM

3 December

Vaknade tidligt i dag och trodde det snödde, men det var bara rim! Besvikelse!

Men, i dag har jag tänk forsöka få gjort lite saker. Nougathjärtan och kanske baka lite mer  med!

Vad skal ni göra i dag?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Emo
12/3/09, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Om inget oförutsett inträffar ska vi hämta vår nya familjemedlem i kväll. Det är en av dessa :-)

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Gusthav
12/3/09, 11:42 AM
#2

Trodde också det hade snöat inatt, men det var bara frost här i Stockholm med… Fast frost är också fint! Glad

Rita-S
12/3/09, 11:53 AM
#3

Det är det :D Vackert är det absolut, men jag vill ha båda :)

#1 vilka gulliga små! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
12/3/09, 1:28 PM
#4

Jag har en helledig dag idag så jag ska pyssla lite har jag tänkt.

Sara

Tiana
12/3/09, 3:14 PM
#5

Inte mycket. Ska se om jag kan sy om ett par gardiner ikväll, så jag får upp dem i köket. Just nu är det för somriga gardiner som hänger där…

Ebba-A
12/3/09, 3:22 PM
#6

För mig blev det skolan halva dagen, sen orkade jag inte mer. Har ont i halsen, hostar, nyser oc snorar :/ Annars händer inget speciellt.

Värd på Choklad iFokus

Annons:
Rita-S
12/3/09, 4:55 PM
#7

nu har jag iaf bakat två nya julkaker iaf, dom skal vi smaska på under december, sen var jag en sväng till stan och handlade glasflaskor till glögg, tänkte även göra nougathjärtan nu när jag har vilat litegrann :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Nordlandshest
12/3/09, 8:23 PM
#8

hos mig är det ca 40 cm snö och alldeles frostiga träd (och hästar ;))

sen ska vi sätta upp godiskalendern och pyssla ihop nå julkort till mina vänner :)

sen blire lussebullar och varm choklad tillsammans med våran hund bosse framför öppna spisen :D

TwinkleTwinkle
12/3/09, 9:26 PM
#9

Vi har också snö! Fast inte 40 cm. Men det är fint ändå.

Idag har jag varit hos tandläkarn, gick sedan förbi stan på vägen hem och råkade handla en hel del… ljusstakar, jultazetter, tulpaner, glögg, ljus mm… Så nu har jag precis gjort en julgrupp med jultazetter, hyacint, ljus och grönmossa i en järngryta. Och nu sitter jag här och dricker glögg och lyssnar på Tori Amos julskiva, "Midwinter Graces". Den är jättefin. :)

Carrocs
12/3/09, 9:52 PM
#10

Här är det frost och kallt.

Var på torgmarknad idag och hittade söt julprydnad och en snygg julgardin, som nu är upphängd… :)

Rita-S
12/3/09, 10:06 PM
#11

Har nu gjort 2 satser glögg och håller på baka ingefärnötter! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MoaW
12/3/09, 10:51 PM
#12

oj vad du bakar! Äter ni upp allt innan jul, eller kan ni hålla er? xD

Idag har jag tagit mig tid att måla på en tavla av bob marley som min bror ska få i julklapp. Den är riktigt stor så det tar tid Tungan ute
Vi har också frost, och kallt, fast ingen snö än Obestämd Sålänge det är minusgrader är jag glad, då regnar det iaf inte Flört

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Rita-S
12/3/09, 10:57 PM
#13

nej det är hänglås på allt ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
MoaW
12/3/09, 10:58 PM
#14

haha det skulle jag aldrig klara Tungan ute därför sparar jag allt bak tills sista minuten Skrattande

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

lightseeker
12/3/09, 11:35 PM
#15

idag har jag hållt i caféet på en kvinno-förening.

Jag bestämde mig att överraska alla eftersom det var avslutning för detta året, så dom blev bjudna på julbord.

Köttbullar, ägg och två sorters sill, skinka med senap, ost, tomat gurka, vitt bröd och vörtbröd samt julmust till.
Som avslutning: glögg (vit och röd bloss, varav alla tyckte att den nya, vita sorten var bäst, mildast) med mandel och russin, saffrans-muffins och clementiner.
Marschaller tända på utsidan och julmusik från cd:n.

Kul när det blir uppskattat, och det blev det, nu är jag mätt nöjd och trött.

Upp till toppen
Annons: