Annons:
Etikettadvent
Läst 2002 ggr
Rita-S
2009-12-17 08:41

17 December

Vad skal ni hitta på i dag?

Det blev än en dag utan bak i går, jag kom hem och tog hand om att tvätta och vika kläder, fick även gå lös på högen som skulle strykast.
Men i DAG minsann måste jag få det berömmeliga fingret ur får jag tycka.
Jag har kvar att baka tjocka läfsor, kakemenn, pepparkakor och sen funderar jag på potatisläfsa och tunnläfsa med.

Kanske även morotskaka och chockladkaka i långpannan, men det är inte så mycket jobb med direkt.

Något av det måste jag ju klara under veckan. Familjen kommer på söndag, och syster ville baka pepparkakorna med mig så dom får jag vänta med tills måndag som kommer eller så :)
Då skal vi även baka pepparkakshus och montera det!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Tatsja
2009-12-17 09:32
#1

Låter som en hektisk vecka för dig Rita. Jag ska bara göra skinka till mig och en till min andre son. Så det blir 2 stycken. Min yngste, som bor hemma, bara väntar att jag ska göra den. Då blir det knäckebröd, skinka och senap.

Men han får vänta till helgen.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Denna kommentar har tagits bort.
Rita-S
2009-12-17 09:47
#3

Ja allt detta kommer ju brevid vanlig 8 timmars arbetsdag, hunden och hästen kan man ju säga :)

men det skal nog bli jul även om jag inte bakar något av det jag ramsat upp. Men nåt av det måste jag klara prässa inn skulle jag tycka.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tom-B
2009-12-17 09:49
#4

Dagen har börjat med snöskottning och tända mysbrasan. Den värmer ju också.

Men sååå vacker det är ute här i Mellanskåne. Men lite onödigt mycke snö, och -9 gr.

Har också pulsat i snön med hunden den vanliga morgonrundan. Verkar kunna bli sol lite längre fram på dagen.

Skall också halka dryga milen till byen för inköpen som skulle gjorts igår  Allt enligt min kära devis:

"Skjut gärna upp till morgondagen, det du borde gjort igår!"

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

[LucyInTheSky]
2009-12-17 10:57
#5

Ska hitta sista julklapparna idag tänkte jag.

Tror att saker har löst sig med försäkringskassan och Alfa-kassan med, men jag tror inte riktigt på det förens jag ser det på papper. Kommer inte få lika mycket ersättning men jag behöver inte betala tillbaka något, vilket gjorde allt mycket lättare..

Och en sak till igår föddes min lilla kusin! En liten pojke på 3,5kilo. Jätte söt är han. Han var beräknad på julafton så både mamma och pappa till pojken är glada att han tittade ut nu så dom får fira jul hemma och inte på sjukhuset.

Och vi har massa snö här! Mys men lite jobbigt när man ska ut och köra bil. Tur att jag har min pansarvagn som går genom snödrivorna.. =) Ha ha.. Min volvo 240 som heter Ful-Åke.

Ebba-A
2009-12-17 20:05
#6

Jag gick hem från skolan idag, mår inge bra. Somnade runt 16.00 och vaknade 17.40, och jag sover aldrig på dagen om jag inte är sjuk. Fick dock en glad överraskning, jag kommer få ett julpaket av Gott & Blandat hemskickat nästa vecka :D

Värd på Choklad iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: