Annons:
Etikettadvent
Läst 1864 ggr
berobe
11/25/09, 9:20 AM

25 nov. Onsdag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll bakade jag lussekatter inför en  rödakorsbazar. Turligt nog hade jag en par påsar saffran kvar sedan ifjol, så jag kom relativt billigt undan. 1:advent . Fönster och balkong smyckat - förväntan glädje inför hela december.

Ha en fin dag och

Kram från Vitabergen!

Berobe

Annons:
WinterPrince
11/25/09, 10:28 AM
#1

Igår skrev jag "alla" mina julkort (är bara 9st). När jag senare på dagen hämtar posten så ligger julkortspåsen där och väntar på mig. Vaddå Timing!

TwinkleTwinkle
11/25/09, 10:39 AM
#2

Om ca en timme kommer min mamma och ska skjutsa mej till doktorn, efter det ska vi åka och titta på julpynt m.m. Längtar!

Ha en bra dag! :)

Trollhassel
11/25/09, 11:16 AM
#3

Igår köpte jag och min sambo hyacinter och amaryllis. Längtar tills att hyacinterna blommar, det doftar så underbart!

Jag har planterat om mina julklappar till fastrar och farbröder. Kafirlime ska de få. Jag har 7 fina plantor. Kafirlime är sådan lime man använder bladen av i matlagning, och de är alla väldigt matlagningsintresserade i min släkt så jag hoppas att de ska bli glada. Klappar till far, systrarna, brorsan, sambon, sambons föräldrar, mamma och lilla farmor återstår. Och sen måste jag ju köpa julklapp till min lilla vovve också. Vi ska nog tyvärr inte fira jul ihop med henne, men hon får sina julklappar på morgonen :)

Framåt helgen är det julstädning som gäller. Jag ska storstäda hela lägenheten från golv till tak. Nu är det väl inte direkt ostädat här, men det går alltid att städa en gång extra.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

TwinkleTwinkle
11/25/09, 3:33 PM
#4

#3 Åå, kafirlime är ju jättegott! det måste man ha om man ska göra paenang-curry :) (osäker på stavning) Vilken fin julklapp!

Trollhassel
11/25/09, 8:22 PM
#5

#4 Javisst! Fantastisk växt som alla borde ha hemma :)

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

TwinkleTwinkle
11/26/09, 10:21 AM
#6

#5 Jaa, särskilt om man gillar att laga thai-mat! Skrattande 

Igår köpte jag också en till vit hyacint och två vita amaryllisar. Har som sagt även beställt iskonvaljer. Funderar oxå på att köpa en vit azalea…det blir ett vitt blomtema hemma hos mej i år. en av de bästa sakerna med julen måste ju vara alla julblommor!

Annons:
Trollhassel
11/26/09, 10:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Mina julblommor får trängas med mina andra blommor. Jag och min sambo är blom-nördar båda två så vi har fullt i fönster, på bänkar och i hyllor. Allt i från köttätande växter till saintpaulia-chimeror och hoyor. :P Hyacinterna får ju en given plats på köksbordet :)

Kolla in denna snygga bladbegonian! Lite julig den också.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

TwinkleTwinkle
11/26/09, 10:54 AM
#8

#7 Den var jättefin!

Va kul att ni båda är blomnördar! här hemma är det bara jag som bryr mej om sådant, men å andra sidan får jag ju själv bestämma vad som ska växa vart :) frågar jag om min sambos åsikt så brukar jag få svaret "vad ska jag säga? det är en blomma!"

Trollhassel
11/26/09, 12:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 Jag brukar få svaret: Om vi sätter Anemone blanda där så kan vi skaffa saffranskrokus och trillium där…och frittilaria och dedär snygga hej och hå och så vidare. Känns som att det är jag som inte får en syl i vädret :P Ja, det gör inget. Är så oerhört glad att jag hittat en likasinnad med samma smak vad gäller blommor och inredning…och man är han också :P Vi är riktiga trädgårdsamatörer båda två och det är de lite udda varianterna som lockar oss. Men jag skulle kunna tänka mig att det är skönt att få helt fritt spelrum själv och få bestämma över vad som ska stå vart i rabatter och fönster.

Bjuder på en bild på min vackra ögonsten i samlingen, Saintpaulia-chimera Moonbeams.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

razina1
11/26/09, 3:04 PM
#10

Igår blev det lussebak. Finns ju knappt nåt juligare och härligare än när hela köket doftar nygräddade lussekatter :)

Här är julkorten skrivna (och scrappade) och de flesta julklapparna införskaffade. På fredag/lördag blir det pynt här hemma, då det mesta utom granen kommer upp.

Glad

Upp till toppen
Annons: