Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 4902 ggr
SparklingTindra
12/4/09, 12:41 PM

Julsångsfavorit?

Har ni någon faviorit bland alla julsånger, gamla som nya, som ni lyssnar extra mycket på vid jul?

Jag har tre favoriter, eller, en av dom är kanske inte precis en julsång - det är musiken från Ensam hemma 1. Det har jag på mobilen varje december som ringsignal. =)

Dom andra två låtarna är Carol of the bells (med sång till) och förra årets A christmas duel av the Hives och Cyndi Lauper.

Hittade förresten en (enligt mig) väldigt bra variant av Carol of the bells idag när jag lyssnade på julmusik på youtube.

Annons:
TwinkleTwinkle
12/4/09, 1:01 PM
#1

självklart :) julsånger finns det ju gott om men jag brukar ha en del favoritalbum.

I år är det bland annat Loreena McKennit "A Midwinternight's Dream", Tori Amos "Midwinter Graces", Celtic Woman "A Christmas Celebration" som kommer att spelas en hel del hemma hos oss.

Jag har även beställt Cherish The Ladies "On Christmas Night", även om jag ännu inte hört den så har jag höga förhoppningar på den skivan eftersom att jag gillar irländsk folkmusik och dom här damerna är duktiga. :)

Trollhassel
12/4/09, 1:47 PM
#2

Rob Halfords Oh holy night får mitt hårdrockshjärta att bli varmt. Rob Halford, sångare i Judas priest, har släppt tre julplattor som är värda att lyssnas på såhär i juletider.

Jag och min syster lyssnade på "Here comes santa claws" som är en julskiva med katter och hundar som "sjunger". Min lilla jycke Prillan blev vansinnig! Även min systers katter reagerade likadant, så den är inget jag rekommenderar katt- och hundägare för de djuren använder tydligen ett mycket ovårdat och oförskämmt språk :P

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Simson
12/4/09, 2:51 PM
#3

Just D's - Nu är det jul igen.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Gusthav
12/4/09, 4:42 PM
#4

Hmm, inte bara en, men What child is this, O helga natt, rockin around the christmas tree, mer jul, just d med nu är det jul igen och last christmas är några favoriter Glad

mariatingsund
12/4/09, 5:37 PM
#5

Ser du stjärnan i det blå, absoluta julsången för mig. http://www.youtube.com/watch?v=r2Us3PfJfkY

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Lionadh
12/4/09, 6:51 PM
#6

Jag gillar Faith Hill, Joy to the world… Lyssna och njut!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Annons:
Tatsu
12/4/09, 10:31 PM
#7

Julen är här.

Gläns över sjö och strand.

WinterPrince
12/4/09, 11:34 PM
#8

För mig är det Elvis som gäller… Blue Christmas

Frank Sinatra, Dean Martin och Bing Crosby är också några av favoriterna.

Denna veckan har jag dock haft Santa Baby i huvudet (dumma tv-reklam). Den var bra tills jag lyssnade på texten…

måste bara säga tack och lov för Spotify!

ESJE
12/5/09, 8:10 PM
#9

Jag gillar Santa Baby med Eartha Kitt. Hon är så härligt ödmjukSkrattande.

http://www.youtube.com/watch?v=OEKwbNYvzTA

Lavine
12/6/09, 12:59 PM
#10

#0 Carol of the bells gillade jag väldigt mycket. Har hört den, men inte nog mycket för att jag skulle komma ihåg den. Tack för länken!

Jag gillar många: White Christmas, Have Yourself a Merry Little Christmas, Walking in a Winter Wonderland och en massa mer av de här amerikanska jullåtarna som säkert kallas nåt särskilt.

Ave Maria, Fairytale of New York (The Pogues), O helga natt (helst med Håkan Hagegård), Mer jul (Adolphson & Falk).

Som gammal körsångare kommer jag också i stämning av typiska luciatågssånger och andra körsånger. Stor favorit är Bereden väg i folkmusikstil, här med fantastiska Sissel Kyrkjebö.

RuiXue
12/6/09, 1:19 PM
#11

Carol of the bells, O Holy night, O come all ye faithful, All I want for Christmas, Gläns över sjö och strand, Det strålar en stjärna, So this is Christmas (war is over)

De jag kan komma på nu så här på rak arm.

Julsånger jag inte tycker om: Last Christmas- spyfärdig varje gång jag hör den! Jingle bells- samma där, vart finns närmaste toalett?!

Jennie


Loucar
12/6/09, 6:18 PM
#12

Jul Jul Strålande Jul med Sofia Källgren

Nu är det jul igen med JustD

Det strålar en stjärna

Ave Maria

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

RuiXue
12/6/09, 11:32 PM
#13

Glömde ju den bästa förut!

Veni veni Emmanuel med Hayley Westenra. Å jisses hon kan sjunga!

Jennie


Annons:
sofie83
12/7/09, 1:59 PM
#14

stilla natt är ju fin

SparklingTindra
12/9/09, 11:21 AM
#15

Trevligt att det kom in så många olika. En del har jag inte hört förut.

Här är låten jag har som mobilsignal. =)

Lyssna färdigt den, i slutet är "Somewhere in my memory" (John Williams). Väldigt mycket julstämning tycker jag.

[per50]
12/10/09, 8:28 PM
#16

Sissel är verkligen en sång fågel, håret reser sig på armarna när hon sjunger den jul sång med Tommy Körberg

Pose-idon
12/13/09, 11:20 PM
#17

Jag gillar:

"Last christmas" med Wham
"All I want for Christmas is You" med Mariah Carey

Så gillar jag den här.

Den är från Disney Channel, det är en svensk tjej som heter Hilda Stenmalm, låten heter "A little magic" Glad

//Elin

Gunlog
12/13/09, 11:46 PM
#18

Oh helga natt… Jag gråter när jag hör den… Det ska vara en yngre person som ska sjunga den. Jag hörde den bla i kyrkan en lucia. Det var en 16-årig kille som sjöng den. Jag har aldrig hört ett sådant rent, tydligt och perfekt framförande av denna. Han sjöng den på 3 språk. Jag storgrät och ALLA i kyrkan ställde sig upp och applåderade honom. Prästen fick faktiskt lugna ner alla besökare för vi ville inte sluta applådera. HELT otroligt!

Någon som gör den bra är faktiskt Sten Nilsson från Sten & Stanleys, och även Tommy Körberg, men denna kille i kyrkan…

Sten och Tommy, känn er "besegrade"…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Lavine
12/14/09, 11:37 PM
#19

#18 Det var värst, vad kul! Skrattande

Tom-B
12/15/09, 7:30 PM
#20

#11 Som tur är är smaken liksom andra detaljer delad.

Bästa Julsångerna är de gamla, både psalmer och annat.

Men också Last Christmas, och Julen är här med Körberg/Kyrkjeboe.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
Lavine
12/20/09, 12:09 PM
#21

Nu kom jag på en till amerikansk julsång som jag verkligen gillar: The Christmas Song, helst med Frank Sinatra. Ni vet den där som börjar "Chestnuts roasting on an open fire".

Rita-S
12/20/09, 12:17 PM
#22

'Jackfrost sniffing on your nose..' *sjunger med* Jag älskar den låten.
Oh Holy Night får alltid gråten fram i mig, även om jag inte är kristen så är den så mäktig att jag rivs med och storbölar när jag är på det rätta humör.
Jag gillar många jullåter men dessa två är riktig fina.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Snakebiite
12/21/09, 12:18 PM
#23

Blackmore's Night's "Christmas Eve" är en låt jag håller väldigt varm om hjärtat =)

Tänd ett ljus tycker jag är fin också =)

Julen är här är också väldigt bra =)

testade o spela en låt från albumet Xmas party pets den enda som reagerade var våran katt hunden sov vidare :P

Upp till toppen
Annons: