Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1885 ggr
petrapetra
2009-12-10 20:29

Välgörenhet?

Nu till julen så verkar ju nästan alla välgörenhetsorganisationer komma ut med nya kampanjer och reklamer, såg i tunnelbanan om reklam om att "Ge bort en get" från Presentermotfattgidom och har även sett liknande reklamer från Unicef. Men min fråga är då alltså hur många av er som brukar skänka bort pengar till några välgörenhetsorganisationer?

Jag föredrar mest SMS-gåvorna som man kan göra ibland, det är smidigast så för mig. Har skänkt pengar då till bla. Rosa Bandet m.m.

Annons:
Trollhassel
2009-12-10 20:47
#1

Jag är fadder till en späckhuggare. Betalar ibland pengar till världsnaturfonden.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Rita-S
2009-12-11 08:25
#2

Jag skänker lite hela året faktisk, men köper gjärna ett kort som kommer hem till någon.. "avsändaren har donerat en summa pängar i ditt namn till….. God Jul" tex. Dom gillar jag :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Carlo
2009-12-11 12:26
#3

Jag var Pandaförsäljare det här året, så man kan säga att jag donerade en slant ;)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


Simson
2009-12-12 15:27
#4

Köper alltid kalendrar för det nya året hos olika katthem. Ger även bort kalendrar till vänner istället för julklappar. Även julkorten köper jag av katthemmen. Har fadderkatter numera på olika katthem. Efter att ha haft två fadderbarn i 20 år tycker jag att det är dags att ge pengar inom landet istället. Typ sopa rent framför egen dörr.

Brukar alltid köpa julmärken av HRF då jag själv har svår hörselskada men i år har ingen försäljare ringt. =(

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

petrapetra
2009-12-16 19:08
#5

Ska kika närmare på Världsnaturfondens hemsida och ser om jag hittar något intressant där. Är sugen på att bli tigerfadder nu när jag har sett så mycket reklam om det på MSN och så =)

moget
2009-12-22 12:25
#6

Jag betalar också pengar till världsnaturfonden. Men i år fick det även bli ett gåvokort från actionaid's presenter mot fattigdom. Tycker faktiskt att fler borde stödja världsnaturfonden Gråter

Annons:
Tom-B
2009-12-22 18:33
#7

Sänder då och då en slant, men inte kontinuerligt.

Samtidigt är jag en smula kluven till de stora, Rödas Korset, Rädda Barnen etc.

Det är väl t ex Röda Korsets VD som har en miljon (1 000 000:-) och ordf. ca sjuhundra tusen (700 000:-) i lön.

Det är inte i detta sammanhang orealistska löner jag har lust att stödja.

Jag tror att t ex Läkare utan gränser har motsvarande bara lite drygt trehundra tusen. Faktiskt mer realistiskt.

Om jag nu har fel, så upplys och rätta mig gärna.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Upp till toppen
Annons: