Annons:
Etikettdieter
Läst 2799 ggr
Tarzan88
2009-12-15 18:45

Jul mat ???? Hjälp !!!

Ja undrar en sak har funderat i flera veckor och letat å letat men ja kan inte hitta nått bra,de ja undrar är att när man ätit jul " bord " hemma med släkt så vilar man ju magen lite å så,men VAD kan man sen ha som till tugg eller ja efter att man ätit all denna jul mat ??? man kan ju linda ost på melon,men är de nån som har bra förslag på plock mat??? som man vill ha fram åt kvällen? INTE jul godis bara! utan gott tex som brie ost glögg och salta kex,typ liknande sånt,kanske även nån bra å lätt efterrätt,

HOPPAS PÅ HJÄLP !!!

Kram och God Jul Och Gott Nytt År På Alla

Annons:
Loucar
2009-12-15 20:31
#1

Varför inte ställa fram fat med olika frukter, ostar och andra charkuterier som blev kvar från julbordet och sedan bröd och kex. Till det lite glögg, ett glas vin eller julmust. En och annan pepparkaka till glöggen och lite nötter är ju heller aldrig fel.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

WinterPrince
2009-12-15 21:09
#2

pepparkakor och blåmögelost är väldigt populärt i min familj.

Tom-B
2009-12-15 22:23
#3

Men, trots allt, Lutfisk är jättebra, efter det stora julbordet, för den överanstängda magen.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tarzan88
2009-12-15 23:57
#4

jo men  de har vi dagen efter lutfisk,och rester av   

" julbordet "

mne just på kvällen ..( jul afton kvällen ) va man mer än melon,salta kex glögg och brie ost pepparkakor ska äta! nån god efter rätt eller nått`?? liknande panacotta eller chees cake

Lavine
2009-12-16 01:09
#5

Jag tycker det räcker, jag. Sen finns det alltid chans att ta sig en julskinkmacka för den som vill. Glad Men har ni inte ätit efterrätt "i julbordet" så att säga passar det bra då. En cheesecake låter gott.

[Asta]
2009-12-16 09:07
#6

Vi äter julbord ganska sent på eftermiddagen. Trots att vi inte har så många sorter blir man ändå alltis då förskräckligt mätt. Vi brukar spara efterrätten till senare på kvällen för att orka få ner den. Mer än så har vi egentligen aldrig behövs.

Annons:
DoD
2009-12-16 09:47
#7

vi äter ganska tidigt så jag skulle vela säga Julskinka är ju ett måste på sen på kvällen för julskinka går ju alltid åt :P fram med lite tandpetare till allt plock också ;)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Eine
2009-12-16 14:11
#8

Apelsinris är gott .Eller Gotländsk saffranspannkaka?Nu tröttnar jag aldrig själv på julmaten efter ett enda mål,så jag petar nog i mig skinkmacka med stark senap på.Igen och igen..Och en liten skiva rökt lax om jag har.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tarzan88
2009-12-16 21:10
#9

# 7 Vilken söt katt Skrattande

japp tack för era tips!

Hawknestgrove
2009-12-17 20:29
#10

ja den norska varianten av ris a la malta är inte dum. Man blandar alltså risgröt med vispgrädde och lite vanlijsocker och serverar med saftsås. Om man väljer en saftsås, som man gör själv av saft som inte är så infernaliskt söt, så får du en väldigt bra avrundning av det hela.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tarzan88
2009-12-17 21:09
#11

# 10 de lät gott va evigheter sen ja käka de !!

Tack för tipset!!

Hawknestgrove
2009-12-17 21:29
#12

ja och så enkelt att ha färdigt, faktiskt. att köpa färdig gröt är toppen. Men jag rekommenderar att koka egen saftsås. Smakmässigt så vinner man väldigt mycket på det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Åsa
2009-12-20 19:51
#13

Filéade citrusfrukter i sockerlag kryddad med stjärnanis - så gott!

Annons:
Anders 50
2009-12-20 22:56
#14

Här gäller ris à la malta som avslutning.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Upp till toppen
Annons: