Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 2222 ggr
Rita-S
2010-01-04 18:39

Julen slår igjen sina dörrar

Snart har vi 13 dag jul, en ledig dag för svenskar, jag skal dock på jobbet norsk som jag är, och även en dag då många brukar packa bort julen.

Jag tänker även jag ta bort julen innan onsdag, hur tänker ni? Stannar julen till 13 dag och sen åker den ut, eller väntar ni till 20 dag jul som vissa gör?

Firas denna dag på något sett för er ?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Tom-B
2010-01-04 21:45
#1

Tjugondagknut gäller för mig.

Det är så fint med allt ljus i denna mörka vintertid, så jag "suger på karamellen" så länge jag kan. Utan att överdriva.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

mariatingsund
2010-01-05 12:28
#2

tjugondag plus, så länge granen inte barrar alltför mycket. Det blir väl helgen efter tror jag det blir dags. Jag brukar förlänga för det är så fint med många små ljus i vintermörkret.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Anders 50
2010-01-05 14:22
#3

Så länge "granen står så grön o grann i stugan"  varar julen här.

Något år har det hänt att den börjat skjuta nya skott, då har julen förlängts.

Tycker också det är fint med ljus i vintermörkret.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Sara
2010-01-06 00:35
#4

Den åker väl ut så snart jag samlat ork och lust. Fast jag sätter upp andra lampor i fönstren så det fortfarande ska lysa upp lite.

Sara

WinterPrince
2010-01-06 09:22
#5

Tjugondedag Knut åker mina saker in i garderoben igen. Kommer sakna mina ljusstakar. Finns inga fönsterlampor i världen som går upp mot dom.

[LucyInTheSky]
2010-01-06 21:19
#6

Här har den redan åkt ut.. =) Brukar vara helt jul fri tills pappas födelsedag den 12.. I år var jag lite tidigare.

Annons:
Rita-S
2010-01-06 21:27
#7

I dag åkte julen ut här, och det blev mörkt i fönstren nu :( Men nu är den ute,

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tatsja
2010-01-07 09:24
#8

Tjugondagknut åker julen ut. Jag brukar hålla det och den 13 januari byter jag gardiner, tar ner allt julpynt, utom slingan utomhus. Den brukar få lysa januari ut.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Emo
2010-01-08 09:44
#9

Tjugondagknut åker julen ut. Jag vill också ha kvar ljusen i fönstren så länge.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Ulla
2010-01-09 22:01
#10

Jag håller fast vid julen så länge jag kan. Tjugondagknut åker det juligaste ut, men lampor i träden utanför får vara kvar ett tag till. Det är så mörkt ute just nu, så man behöver lysa upp litet.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

RuiXue
2010-01-11 16:49
#11

Hade det vart upp till mig så hade julen åkt ut inte en dag före Knut! Men mamma och pappa envisades alltid med att ta ner all jul långt innan dessRynkar på näsan Men när jag och min man får egen lägenhet och eget pynt så kommer julen vara längre! Granen kommer komma upp dagarna innan jag och min man åker upp till mina föräldrar för att fira jul, och granen åker ner i lådan igen tidigast till Knut.

Min man hade adventsljusstake och ljusslinga i fönstret denna gången, och det har åkt ner tror det var förra fredagen, men ljusslingan på balkongen är kvar änSkrattande De flesta grannar har kvar balkongpyntet också.

Jennie


berobe
2010-01-15 09:26
#12

Idag fredag 15;jan börjar jag plocka ihop julpyntet.

Inte för att jag är less på det - utan för att jag reser bort ett tag - och sedan är det fastslagsris osv som gäller.

Men visst är det tråkigt när alla små granar och belysningar på tomter och träd försvinner….

Upp till toppen
Annons: