Annons:
Etikettadvent
Läst 1593 ggr
Rita-S
2009-12-18 08:43

18 december

Nu är det inte alls länge kvar. Mindre än en vecka!

Vad skal ni göra i dag?

I går fick jag äntligen bakat kakemenn. Bara läfsorna kvar att baka, samt pepparkakorna som jag väntar på syster för att baka med hon.

I dag börjar vi med storrengjörningen hemma med. Vi gör nu från och med i dag til och med Tirsdag en sak varje dag som vi gör riktig nogrant. I dag skal vi plocka undan massor av saker och städa bort allt som inte befinner sig på sin plats. I morgon skal vi damma av allt.

Jag skal även forsöka hinna med att baka lite i kväll om jag har tur med tiden och orken :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Tom-B
2009-12-18 09:37
#1

Befinner mig inte hemma på landet, utan mer österut i Skäne. I den lilla orten Degeberga.

Den som tror att Skåne är platt, borde komma hit och avnjuta det öppna landskapet Degeberga mjukt rundade backar. Ett naturvårdsområde men branter där inte ens Stenmark skulle ta sig ner.

Nå, morgonen/hela natten har gett, och ger, ett ymnigt snöfall. Och blåst. Idag blir det ingen bilkörning.

Får väl trassla med iFokus och lite på Flugfiske.

Ha det!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Trollhassel
2009-12-18 10:50
#2

Jag är förkyld :(

Jag hade ju massor att göra idag ju! Attans också! Hoppas jag blir frisk tills jul i alla fall.

Lycka till med era sysslor idag!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Rita-S
2009-12-18 10:58
#3

Massera kamferolja eller vit tigerbalsam på bröstet, trollhassel, det gjorde mormor alltid och hon blev mycket snabbare frisk då! :)
drick te med honung i, det smörjer halsen. Ta vitlökspiller och C-vitamin!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Trollhassel
2009-12-18 11:03
#4

#3 Tack för tipsen! Ska testa allt jag kommer på. Det är ju just nu man INTE vill vara förkyld. Som tur är så är det inte svininfluensa i alla fall förjag är ju vaccinerad, men vanlig influensa är heller inte så rolig. Jag är ju redan trött och slut och har svårt att andas på grund av min stora bebismage.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Rita-S
2009-12-18 11:52
#5

Ena kollegaen här har en faster som kör på en dunderkur:
Litet glas vatten. I vattnet: 4 droppar teatreeolja och 20 droppar vita blomman tror jag han sa. Han sa dock han inte mindes om det var 4 droppar teatreeolja och 20 vitablomman eller andra vägen om, men detta drack hon iaf vid första pirr i halsen och sen blev det ingen förkylning :)
I och med att han inte mindes vilken det var 4 av och vilken det var 20 av har jag inte provat den än ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tatsu
2009-12-18 23:30
#6

Slagit in lite julklappar och kollat av läget vad som fattas.

Är ledig i helgen så det blir lite bak och matlagning det som kan förberedas.
Stryka dukar och plocka undan saker, kanske leta fram julpynt om jag hinner med.

Annons:
Upp till toppen
Annons: