Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1580 ggr
RuiXue
2009-12-28 23:24

Jul abstinens?

Den här julen har vart alldeles fantastisk. Vi hade en vit julafton uppe hos mina föräldrar strax utanför Göteborg. Jag och min man var hos mina föräldrar, och min mormor var uppe också. Allt var bara så perfekt över julhelgen!

Men igår var ledigheten slut för mig. Dags att åka hem igen till Malmö/Köpenhamn för att återgå till vardagen i mellandagarna. Och idag åt jag min sista lussebulle som mamma skickade med mig och min man igår, och de tre sista pepparkakorna jag bakade förra veckan, och när jag stod där med min sista pepparkaka så blev jag alldeles tårögd, jag ville bara inte att den ljuvliga smaken av jul skulle försvinna. Julen är min favorittid på året, det är så vackert och mysigt med alla ljus och lampor i Advent.

Jag stod där med min pepparkaka och det bara slog mig att det är 51 veckor kvar tills jag får känna smaken av hembakade pepparkakor igen! Och 51 veckor kvar tills man får julskinka igen. Det gick inte hålla tätt längre och tårarna kom.

Faktum är att jag sitter och gråter medans jag skriver det här. Vet egentligen inte varför jag gråter, men antar att en stor del av det beror på hur fantastisk denna jul har varit och hur mycket jag saknar allt redan nu bara dagar senare.

Jag ser redan fram emot nästa Advent och jul. Vet i ärlighetens namn inte ens vad jag ska göra hela året 2010 annat än att jobba, och kanske åka och hälsa på min makes familj i Kina i juni. Övriga året har jag inget speciellt att se fram emot.

Antar att jag har jul abstinens, och/eller nyårs depressionFörvånad

Behövde bara skriva av mig lite…

Jennie


Annons:
Rita-S
2009-12-29 07:06
#1

Ja jag tror nog alla vi julälskare upplever lite antiklimax vid att behöva jobba i mellandagarna.
Jag skulle gjärna haft ledigt dessa dagarana men jag prioriterade mycket ledigt i sommar för att va med familjen i stället.
Jag kanske prioriterar lite annurlunda nästa jul ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

RuiXue
2009-12-29 12:57
#2

Jobba i mellandagarna har jag inget emot så sett. Men jag bor 4-5 timmars resa med tåg ifrån min familj och träffar dom inte speciellt oftaRynkar på näsan

Jennie


Trollhassel
2009-12-29 19:35
#3

Jag tycker att julen går för fort. Först börjar man längta i november och bygger upp någon form av julstämning under hela december fram till julafton då stämningen når sin topp, sen är det tvärslut på julen redan dagen efte i princip…även om man kanske firar vidare lite smått. Känns alltid lika snopet.

Jag tror att 2010 kommer att vara ett ganska omtumlande och spännande år för mig som väntar mitt första barn nu om två månader. Annars hade jag nog också varit bitter nu.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Upp till toppen
Annons: