Annons:
Etikettadvent
Läst 1855 ggr
Rita-S
12/22/09, 6:51 AM

22 December

Dagen före dagen före dagen! Nu är det närmare och närmare, 2 små dagar kvar!

I dag har jag min sista arbetsdag före julhälgen, har ledigt i morgon.
Vi blev klara med jultvätten i går, så i dag bakar vi pepparkakor! :D
Kanske även mer lefse men måste se om jag orkar!

Hur skal ni spendera dagen?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Tatsja
12/22/09, 10:03 AM
#1

Idag är det även bara 9 dagar kvar av året. Tänk vad fort det gått.

ska iväg och köpa skinka idag. Fick ju fel sist när de handlade åt mig. Färdigkokt skinka. Jag gav ena sonen en  och mitt barnbarns mamma en. De köper ändå bara färdigkokta för griljering. Tycker de är torra.

Jag gör min i ugnen, cirka en timme per kilo. Då blir den bäst.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
12/22/09, 10:42 AM
#2

Idag blir det fullt upp. Jag ska göra klart allt julgodis som vi ska ha på julaftons morgon (hela min släkt från mammas sida kommer hit på julfrukost), jag ska baka julbröd, jag ska koka gröt och glögg och jag ska griljera skinkan. :) Dessutom har vi tvättstuga idag.. fullt upp men jag kommer vara tacksam i morgon då jag kan ta det lugnt och koppla av. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tom-B
12/22/09, 10:48 AM
#3

Vissa av Sambons barn, barnbarn, och t o m barnbarnsbarn kommer på besök. Det finns en hel drös att ta av. Alla väldigt trevliga. Där har jag haft tur som kommit in i denna familj, och blivit så väl bemött.

Mina egna bor dryga 50 mil bort, så det blir SMS, Mail och telefon om någon dag.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Trollhassel
12/22/09, 12:45 PM
#4

Jag ska fika med min tvillingsyster idag. Annars så är det nog inget planerat. Vi ska ju inte fira jul här hemma hos oss så det är inte så mycket att stå i som inte redan är gjort. Tur är väl det eftersom jag har fått strikta order om att ta det lugnt och vila på grund av mitt höjda blodtryck. Vill ju att bebis ska ligga kvar i magen ett litet tag till i allafall.

Ha en jättetrevlig dag!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

mattiz73
12/22/09, 3:00 PM
#5

Idag har jag jobbat, köpt de sista julklapparna och köpt granen!

Nu ska jag städa, ta in granen (klär gör vi imorgon) pynta det sista och när sonen sover ska jag slå in de sista julklapparna!

Imorgon ska jag jobba och efter jobbet ska jag hämta den stora julklappen (BMX-cykel) på min mans jobb och köra ut den till svärföräldrarna sen tillbaka för att hämta sonen på frita. Enda dagen på hela jullovet han är på frita men det gick inte att lösa på något annat sätt.

Imorgon kväll blir det ut att handla sista maten inför juldagen och sen är jag helt slut tror jag!

Upp till toppen
Annons: