Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 3087 ggr
Moa-16
12/24/09, 4:07 PM

Anna eller kalle?

Lite roligt på 1,an heter det kalle och hans vänner, och på 3,an Anna anka och hennes vänner önskar god jul,haha. Så vad tittar ni på?

Själv tittar jag på Anna anka ;)

Annons:
Rita-S
12/24/09, 6:05 PM
#1

Kalle anka här :) Har inte mycket till övers för anna anka.. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

GucciDior
12/24/09, 6:31 PM
#2

Jag tittade på Kalle Anka men nu tittar jag på Anna Anka på tv3 play :)

Gunlog
12/24/09, 7:13 PM
#3

Kalle Anka, så klart!

Anna Anka är en människa som jag inte har så mycket positiva åsikter om, så mina åsikter håller jag för mig själv…

Jag skulle aldrig få för mig att se något program med henne…

En riktigt god jul till er alla!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Moa-16
12/24/09, 7:17 PM
#4

Hihi, hennes åsikter bryr jag mig inte om.. Men hon är roligare än kalle iaf Flört

moondancer
12/24/09, 8:41 PM
#5

Kalle Anka, såklart (den där andra ankan…eller skatan eller vad hon nu är bryr jag mig inte om), följt av Karl Bertil Jonsson och SvenssonSvensson.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Moa-16
12/24/09, 10:56 PM
#6

Ja, Karl bertil jonnson är ett måste varje år. Han kan man inte byta ut mot någon annan med, jonsson i efternamn ;)

Annons:
RuiXue
12/24/09, 11:00 PM
#7

Vi tittade på Kalle Anka. Den där skatan Anna Anka har inte ett quack att komma med på julafton- eller någon annan dag heller för den delen. Tål inte Anna Anka!

Jennie


Mitralis
12/24/09, 11:19 PM
#8

Här blev det Kalle Glad



Moa-16
12/24/09, 11:42 PM
#9

Haha, vad alla verkar anti-oskyldiga Anna anka dåFörvånadOskyldig

Loucar
12/25/09, 2:26 AM
#10

Kalle anka,,,,Anna Anka är jag glad om jag slipper se i TV

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Tatsja
12/25/09, 7:12 AM
#11

Kalle så klart. Anna Anka kan jag bara inte med. Mediahysteriker.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Asta]
12/26/09, 5:40 PM
#12

Tittade inte på TV alls så det blev varken Kalle eller Anna

Tom-B
12/26/09, 6:33 PM
#13

Kalle!

Men jag skulle nog vilja titta på nå´t med Anna, och bilda mig min egen uppfattning.

Kan en person vara så förskräcklig som alla skriver. Inte bara här utan överallt, verkar det som.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
Jojaton
12/26/09, 6:48 PM
#14

Kalle Anka, helt klart. Dels har jag inte 3an och dels klarar jag inte riktigt av Anna Anka..

Johanna - Instagram

Denna kommentar har tagits bort.
Trollhassel
12/27/09, 1:10 AM
#16

Helt klart Kalle anka. Han är ju den bästa ankan :P

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Helajna
12/28/09, 4:51 PM
#17

såg på KALLE Anka såklart!!!


Moa-16
12/28/09, 5:00 PM
#18

Ok, ok… Jag ger upp.. Var väl bara jag som titta på Anna anka då!hehe.

Sara
12/28/09, 8:31 PM
#19

Kalle Anka!

Sara

berobe
12/29/09, 6:13 PM
#20

Något så dumt som Anna Anka s hela attityd och uttalande gör att alla som tittar på henne direkt sjunker i min aktning…Rent av skrämmande att så många har så dålig smak!

Annons:
Moa-16
12/29/09, 6:32 PM
#21

#20 Nu börjar det här bli direkt jobbigt, känner mig träffad,haha

*Börja gilla Anna anka' ifokusar'Tungan ute

Mitralis
12/29/09, 8:20 PM
#22

#20 Fast ibland kan det vara lite roligt att titta på lite mer eller mindre tokiga människorFlört



Rita-S
12/29/09, 8:21 PM
#23

#22 det har ju ett visst underhållningsvärde får jag erkänna.. fast för mig räcker rubrikerna i avisen oftast ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mitralis
12/29/09, 8:25 PM
#24

#23 Har ännu inte klarat mer än 20 minuter totalt. Men jag funderar på att kolla på tv 3 playSkrattande



MoaW
12/29/09, 8:41 PM
#25

inget av det, klarar inte av att se kalle längre, visst är det tradition, men sååå tråkigt Tungan ute Så även fast det är nåt man ska se varje år så slutar det oftast med att vi byter kanal. Anna Anka kollade jag däremot på när det gick i repris, tycker inte heller om hennes uttalanden eller så, men tycker endå det är kul att se nu när hon hade kändis besök från sverige, ville väl se hur hon behandlade dom och så Flört

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Moa-16
12/29/09, 9:45 PM
#26

Anna anka är på 3:an nu, om ni vill se ;)!

Cessy
12/30/09, 6:11 PM
#27

hm…..en tradition bygger just på att det är likadant. För mig inleds julefriden med Kalle Anka. Nu är det ju inte samma sak för er som är uppväxta med tillgång till tecknat o Disney dygnet runt, men så var det inte när jag växte upp. Då var tecknat något som endast undantagsvis visades på tv o ville man se disney (gällde både kortfilmer o långfilmer) så fick man ta skeden i vacker hand o gå på bio. (Då fanns ju inte ens VHS så man kunde ju inte heller köpa filmer/kortfilmer o titta själv) Därför var Kalle Anka på julafton något alldeles speciellt o något som man nästan satte sig lite högtidligt framför tv:n för att se. Förstår att ni precis som min pojke inte riktigt kan se det ur det perspektivet, men en julafton utan Kalle Anka är helt enkelt ingen jul o faktum är att på något sätt har jag överfört det att Kalle Anka=Jul till min pojke så det är han som nogsamt håller reda på tiden o ser till att jaga mig (oss) att vi skall sätta oss o titta för NU är det JULGlad

Anna Anka - tja patetisk bimbo är väl det närmaste jag kommer att beskriva henne i korta ordalag o det är faktiskt inte jag som har bytt kanal när det har blivit dax för henne på tv utan sonen (15 år) som kommer springande i full panik o absolut vill byta kanal dåSkrattande

Annons:
MoaW
12/30/09, 6:30 PM
#28

#27 så har det varit för mig också, varje jul när man var liten var det ju höjdpunkten Tungan ute Men när jag blev, tjaa 15 kanske, så blev det väldigt trist, antingen somnade man, eller bytte kanal, eftersom ingen annan i min familj heller har lust att titta på kalle längre Tungan ute Visst är det tradition, så det får stå på i bakgrunden, eller så står man ut en minut eller två Flört Det är så det har blivit här, lite tråkigt kankse, men man får väl göra nya traditioner Flört

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Cessy
12/30/09, 6:42 PM
#29

Tror snarare ändå att det har o göra med att Kalle Anka för dig är en av många tecknade så "what´s the Big Deal"? helt enkelt o att du hade sett det ganska annorlunda när Kalle Anka nästan var det enda tecknade du fick se på ett helt år. Det fanns helt enkelt inte.

Visst man kan skapa nya traditioner men då tar det en generation för att växa upp med dessa nya traditionerna för att de skall känna det som en tradition o föra dem vidare, för tradition bygger just på att man för något vidare generation till generation. Nya försöks skapas o ibland lyckas det o ibland lyckas det inte. Det du missar är att en tradition är just att man gör det likadant år efter år o det är i det traditionens makt ligger. De som inte tycker att traditionen är något kommer ju helt enkelt inte föra den vidare.

Jag tror att så småningom kommer Kalle Anka på julafton tyna bort - när de generationerna som såg Kalle som något magiskt dör bort o då kommer Kalle ersättas av någonting annat, för för dig o den unga generationen så är ju knappast Kalle något magiskt o när vi stofiler inte finns kvar, så kan du nog bli av med Kalle från rutan, men det lär dröja minst ett eller två årtionden innan du når dit.Flört

MoaW
12/30/09, 6:50 PM
#30

#29 ja det är klart när man är uppväxt med många bra teveprogram och serier, att det är trist att sitta o kolla på ett gammalt program varje år. Det är lite det jag menar, att man blir uttråkad Flört Även fast det alltid varit en tradition så orkar jag liksom inte "genomlida" det längre. Andra traditioner har större värde för mig.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Cessy
12/30/09, 9:24 PM
#31

Jodå - smaken är ju som baken o hav förtröstan. Du lär ju slippa lida så många årtionden tillFlörtSkrattande

Sara
12/30/09, 10:42 PM
#32

Utan Kalle så känns det inte riktigt som jul för mig. Skrattande

Sara

Mitralis
12/31/09, 12:13 AM
#33

Jag svarade i och för sig Kalle, men jag låg och halvslumrade. Det gills väll ändå?



Upp till toppen
Annons: