Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2746 ggr
krimskrams
9/5/10, 7:05 PM

Första julklapparna!

Nu har jag köpt mina första julklappar!

Några trevliga böcker, lite pysselhäften och några klädplagg allt åt barnen!

Är ju tyvärr inte ens hälften av allt man ska ha handlat inför julen så det är väl bara att sätta igång!

Jag brukar också försöka att laga egna julklappar åt mina nära o kära, tycker att det blir mera personligt så!

I år tänkte jag laga en burk med te till min te-älskande far!

Limmar helt enkelt te-etiketter på en snygg burk med decoupage-teknik, fyller den med te, och voilá klart och klappat! Tänkte laga en liknande åt mamma med kaffe-motiv i stället!

Sen kan man ju gärna ge bort eget kryddat brännvin eller olja med t.ex. chilismak och dyl.

Ska botanisera i trädgården och se vad som kunde passa som klappar i år!

Funderade på att försöka tillverka ett halsband åt sambon, men det blir ett senare projekt!

När brukar ni börja köpa/laga julkklapparna?

Annons:
Rita-S
9/5/10, 8:40 PM
#1

Jag har redan varit i gong sen början på augusti :) Jag har dock gjort en egen tråd jag med! ^^

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Valpar
9/5/10, 9:35 PM
#2

Jag gjorde också mina julklappar i sommras. Jag plockade egna bär ute på landet och gjorde sylt! Dock ska inte alla få sylt så jag har några kvar att köpa till. Men jag tycker det är mysigt att gå runt vid jul och köpa julklappar. Skrattande

Rita-S
9/6/10, 12:39 AM
#3

#2 ja det är mysigt att köpa något, men även mysigt att göra eget!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mona22
9/8/10, 9:25 PM
#4

Vi har bestämt oss att det inte blir nån jul, det är sån köphysteri nu för tiden. Att träffas är inte det viktiga längre utan allt är julklapparSkrikandes

Köpte en present till min gubbe för ett tag sedan och mina kompisar frågade varför, det är ju inte julFörvånad. då fick det räcka tyvärr. tycker man kan ge presenter året runt och inte ha sådan hysteri runt julen Rynkar på näsan

Sara
9/8/10, 9:52 PM
#5

I år blir det billiga julklappar om det ens blir några mer än till vännernas barn.

Sara

Gunlog
9/9/10, 9:28 PM
#6

Jag lämnade in min beställning till min arbetskamrat idag, på jultidningar!Glad

Snacka om att där var julklappar till min 5-årige son!!! Skrattande

Pussel, bakbok för barn och "Lära räkna/läsa-böcker, och en massa annat kul. Där fanns också en receptbok med äpplen och en chokladreceptsbok (till mig själv Flört)

Lilleman har så mycket leksaker, så mycket leksaker, så hans rum ser stökigt ut när det är städat! Skäms Därför blir det inte så mycket leksaker i julklapp. Vi ger lite andra saker till honom. Tex någon byggsats av något slag och kläder ÄLSKAR han att få.

Bland jultidningarna finns en julskiva med Elvis som min sambo ska få i julklapp. Tungan ute

Jag handlade för MYCKET, och för MYCKET pengar, men det är bara jul en gång om året. Gråter

Vi har alltid mycket julklappar under Julgranen. Varje år säger vi att vi inte ska köpa så mycket, men så hittar man det och så hittar man något annat och sedan när man är färdighandlad så hittar man 14 saker till som man inte kan låta bli att köpa…! Jag är tokig i att köpa julklappar till andra, men jag får inte så många själv. Det är jättebra, för jag tycker inte om att få, bara ge. Om min familj sitter nöjd i soffan med sina "tjocka, feta och mätta" magar och har fötterna på soffbordet… Ja, då har jag fått min julklapp…

Min sambos dotter säger varje år att hon ska fira jul här, för trots att jag har ÖVERFULLT med julsaker (ca 14 bananlådor och 3 flyttlådor) så är det så fint och juligt här… Hon vill inget hellre än att sitta och mysa med oss… Hennes sambo är likadan. Förra julen firade de jul på 3 ställen samma dag. Hennes sambo har nu bestämt att det ska firas jul här, och ingen annanstans, för här är det jul. Det känns i hjärtat, det!

Oj! Lite OT där, men jul är ju jul!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Rita-S
9/9/10, 9:35 PM
#7

ja, jag tycker att skal man ge en julklapp skal man göra det ordentlig. Det är inte samma som att det måste kosta pengar, eller att det måste kosta mycket pengar, men jag tycker det är viktig att presenten är utvald med omtanke och en baktanke, att man tänker gjennom vad man vill ge till den man välger ge till och sen går inn för det med liv och kjänsla. Sen får det vara som det vill med om den är rimlig eller dyr, hemgjort eller köpt :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: