Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 2626 ggr
JossanH
2010-11-02 14:26

Julklappsutdelning!

Jag behöver tips på hur man kan fixa en rättvis julklappsutdelning. Vi ska i år köpa "allmänna" klappar som vi ska ha till en julklappslek men sen har vi även bestämt att bara köpa någon julklapp så alla får något lite dyrare som är köpt speciellt till den personen. Men vi vet inte hur vi ska bära oss åt för att det ska bli rättvist. Jag menar, det finns ju dom som inte jag är bra på att köpa julklappar till och dom som inte är bra på att köpa till mig. Hur ska man göra?

Behöver förslag på både julklappslekar och hur vi ska lösa den andra biten.

hade som förslag att skriva ned egenskaper eller personlighet till julklappsleken så att man får en julklapp som matchar till personen i fråga… men jag vet inte, jag bara rör till det ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Sara
2010-11-02 18:10
#1

Ha lottdragning och be alla skriva en önskelista med några få tipsord och absluta inten. Ex på tipsord: Svart, vinrött, glas, smycken. Absoluta inten: Sudoku, fleece, träsmycken.

Sen kan man byta lottnamn med någon annan om man absolut inte kan köpa nått eller fråga någon som vet mer om personen.

Sara

JossanH
2010-11-02 19:52
#2

#1 Det där var ju en bra idé :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
2010-11-02 19:58
#3

Haha, ja ibland kan även jag slå huvudet på spiken. Tungan uteFlört

Sara

[Malin]
2010-11-02 21:00
#4

Vi kör lottdragning och det brukar fungera ganska bra :)

Rita-S
2010-11-02 21:11
#5

Rebuslopp? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: