Annons:
Etikettdekoration
Läst 1799 ggr
Sara
10/15/10, 7:02 PM

Julskyltningen 2010 igång.

Idag så hade Ica Maxi här i stan tagit fram all julbelysning. Inget annat som tomtar och sånt än.

Är det för tidigt?

Sara

Annons:
Sara
10/15/10, 7:03 PM
#1

Jag är ambivalent..

Jag älskar julen! Verkligen älskar! MEN det är den 15 oktober.. Kanske är det lite tidigt. Det är ju ändå ca en och en halv månad kvar till advent.

Sara

Gunlog
10/15/10, 8:23 PM
#2

Precis! Det är "bara" oktober månad. Julen ska vara från 1:a advent tills det att Knut kommer och sparkar ut den.

När jag var liten så var julen från slutet av november i affärerna. Då längtade man verkligen. Det är på de senare åren som de har börjat julen tidigare. Clas Olsson här i Arlöv har börjat sälja adventsstjärnor på fot. Det finns iofs en vanlig lampskärm också till foten, men det är för tidigt.

Nej, låt julen glimma och värma våra hjärtan när det är tid för den, inte året runt.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Rita-S
10/15/10, 8:42 PM
#3

jag skulle gjärna haft et "njaeee jag vet faktisk inte" :D Fick bocka i för "vill bara läsa". Jag vet att det brukar komma fram julpynt och dyl nu vid denna tiden, just julskyltningsbelysning är kanske lite tidlig, det kan väl få vänta tills början på november kanske? Men samtidig trivs jag med att det dyker fram lite försiktig vid denna tiden :) Framförhallning folket, framförhallning!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
10/15/10, 8:49 PM
#4

Jo, förstås. Framförhållning, men inte i oktober… Det tycker jag är lite väl tidigt.

När jag var liten åkte vi till NK mitt i stan och tittade på deras vackra glaskulor man kunde köpa. Det var lyx att köpa glaskulor styckevis. Det var precis till första advent.

Nej, tyvärr, oktober är lite tidigt.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

MariaG
10/16/10, 6:51 PM
#5

Tycker det är aldeles för tidigt.

I slutet av november tycker jag är lagom att börja.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

firefly85
10/18/10, 1:02 PM
#6

Anledningen till att man börjar tidigare är för att kunderna önskar det och de handlar mycket redan nu där jag jobbar.

Det tar flera veckor att bygga upp det, pynta det, priser upp, grejer som inte är inplanerade i ritningarna ska upp många avdelningar måste vi bygga själva med trä skivor mm, vi är inte många anställda och kunder ska ha hjälp samtidigt, vissa dagar hinner man kanske bara sätta upp några priser för man måste springa till kassan eller göra beställningar, ordinarie varor ska upp mm, så det tar tyvärr tid,Rynkar på näsan

MEN jag hade gärna börjat med allt detta den 1 november då det tar lite mer än ca 4 veckor att bygga och inte 1 oktober! Flört

Annons:
TerriZue
10/18/10, 8:51 PM
#7

Tycker inte dte är för tidigt, skönt att man kan få lite myskänsla redan nu. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

firefly85
10/19/10, 2:38 AM
#8

Tycker med det är mysigt men när man ser och packar upp alla jul saker nästan varje dag så hinner man "tröttna"( fel ordval jag vet)  För man har redan hållt på med det i två månader.

Jag vill ju börja pynta här hemma med nu för det känns som det är jul snart Rynkar på näsan

[TheoA]
10/21/10, 10:26 PM
#9

11 veckor kvar… Tycker det ska sättas upp när första snön kommer.. Men nu börjar det bli mörkt och kallt så det behövs. Jag tycker det är mysigt när dom sätter upp lysande band med kronor över vägen genom byn :)

Gunlog
10/22/10, 8:52 PM
#10

Jag har också julen omkring mig på jobb. Företaget jag jobbar på tillverkar förpackningar och displayer. De flesta av er har nog hållt i en förpackning som är tillverkad på mitt jobb… I veckan har jag satt fönster på ytterförpackningar till marsipangrisar. Större företag som ger julklappar till sina anställda, köper egna julförpackningar av oss. De är i produktion nu. Ja, julen har kommit även till mitt jobb…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Honestyisdead
10/29/10, 2:43 AM
#11

Julen kan aldrig vara för tidig för mig :D

XeZafir
10/29/10, 7:19 PM
#12

Känner att det är förtidigt. Jag vill få den riktiga julkänslan till första advent och itne flera månader tidigare! Tycker det är synd att de tagit bort traditionen med skyltsöndag…när alla butiker julskyltar under natten innan och vips så är det JUL överallt! Det är jultraditionen som jag saknar.

Sara
10/29/10, 7:21 PM
#13

Idag har jag köpt de första julsakerna. Glad

28 julklappsetiketter att scrappa själv och 96 m rött snöre.

Sara

Annons:
mariatingsund
10/31/10, 9:18 AM
#14

Man får inte julstämning första advent när man har julsaker runt en redan från 10 oktober. Håller med #12. Julen med alla dessa ljus ska vara magisk och inte uttjatad handlahandlahandla-stress.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Rita-S
10/31/10, 9:35 AM
#15

för min del gör det inget om affärerna börjar dra fram nu faktisk. Och jag anser att i slutändan så blir julen det jag gör den till själv :) Affärerna har inte makten över mig och mitt så även om dom hadde skyltat från augusti är det oavsett bara jag som kan påvärka min egen jul. Så dom vinner inget mer shoppande från mig vid att julskylta tidligt! Cool

I övrigt är det ingen affär här som har börjat med någon julskyldning än. Dollarstore har fått inn juldekoration nu, men det är inte julskyltat där heller föruten hyllerna med grejs som säljes

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mariatingsund
10/31/10, 10:16 AM
#16

City gross gör full reklam för sin julmarknad. Har gjort sen 10 okt kanske? Kränga så mycket som möjligt. Jag brukar titta bara för att se trenderna, ny design o så.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

WinterPrince
10/31/10, 12:30 PM
#17

Jag har mest gått och väntat på att dom ska börja någon gång. Tycker ändå inte julkänslan infinner sig på riktigt förren hela staden är julpyntad (ljusslingor över gatorna, julskyltning i alla skyltfönster). Men roligt att redan nu titta ut saker man gillar i julpynt och annat.

XeZafir
11/1/10, 2:44 PM
#18

Eftersom jag är på jakt efter lite nya ljusslingor utomhus, och givetvis vill ha de uppsatta till 1.a advent så är det ju lite tur att de säljer det innan…Skäms

Upp till toppen
Annons: